Vegatopia Forum

Anti-restaurant movement in NY

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Anti-restaurant movement in NY
« Gepost op: 02 januari 2011, 15:03:32 »
Ik zag een tijdje geleden in een serie waarin Jamie Oliver door Amerika reist het volgende: in NY bestaat iets dat men noemt "the anti restaurant movement" of "supper club" een beweging waarbij men onbekenden bij hun thuis uitnodigt via een oproep voor een homemade diner. Drank neemt men zelf mee begreep ik en evt een kleine vergoeding voor de gastheer of gastvrouw. Een erg leuk gegeven, vond ik. Weliswaar stond er in die aflevering gewoon vlees op tafel, maar ik ben zo nieuwsgierig of deze 'beweging' ook hier bestaat? al dan niet in vegaland? En waar dan?

Hier las ik nog een artikel over die specifieke aflevering:
http://www.jamieoliver.com/jamies-america/new-york/interview/interview-with-tamara-and-zora-new-york

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Anti-restaurant movement in NY
« Reactie #1 Gepost op: 02 januari 2011, 15:46:52 »
Zoiets hebben wij natuurlijk met de krokettenmeet ook gedaan  :)
De vergoeding bestond uit zelf ook kroketten of andere dingen meenemen. Ik vond het een geslaagde bijeenkomst.
Het was dan wel geen heel diner, maar wel leuk en lekkere dingen gegeten.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Anti-restaurant movement in NY
« Reactie #2 Gepost op: 02 januari 2011, 16:22:48 »
In Amerika is het gewoon erg raar dat een thuis gekookt diner veel duurder kan zijn dan uit eten gaan. Daar snap ik een dergelijke movement wel, hier is dat met de calvinistische inslag niet zo van toepassing. In Amsterdam heb je tijdens de Ramadan wel de mogelijkheid om bij een moslim gezin te gaan eten.
Heb in diverse kookclubjes gezeten, potlucks en Dutch parties gedaan. Op de een of andere manier lopen mijn gesprekken erg vaak op eten uit en dat brengt consequenties met zich mee. Zeker leuk als je met een internationaal gezelschap werkt.

Nog een goed voornemen voor dit jaar: Meer samen eten!
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Anti-restaurant movement in NY
« Reactie #3 Gepost op: 02 januari 2011, 17:47:20 »
In Amerika komt het idd omdat mensen, in de stad althans, eigenlijk nooit of zelden thuis koken. Dan heb je op een gegeven moment supergenoeg van al dat voorgefabriceerde eten. Deze mevrouw http://noteatingoutinny.com/ schrijft daar ook al een tijdje over.
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Anti-restaurant movement in NY
« Reactie #4 Gepost op: 02 januari 2011, 18:27:50 »
Zoiets hebben wij natuurlijk met de krokettenmeet ook gedaan  :)
De vergoeding bestond uit zelf ook kroketten of andere dingen meenemen. Ik vond het een geslaagde bijeenkomst.
Het was dan wel geen heel diner, maar wel leuk en lekkere dingen gegeten.

Muppet en ik hebben dat natuurlijk ook gedaan met een echt diner, heel leuk! zou t zo weer doen..
Maar echt vreemde mijn huis in laten vind ik wel een beetje eng.. Gewoon omdat je nooit weet wat voor gekken je binnen haalt  :-[
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Anti-restaurant movement in NY
« Reactie #5 Gepost op: 06 april 2011, 22:02:17 »
Zoiets hebben wij natuurlijk met de krokettenmeet ook gedaan  :)
De vergoeding bestond uit zelf ook kroketten of andere dingen meenemen. Ik vond het een geslaagde bijeenkomst.
Het was dan wel geen heel diner, maar wel leuk en lekkere dingen gegeten.

Muppet en ik hebben dat natuurlijk ook gedaan met een echt diner, heel leuk! zou t zo weer doen..
Maar echt vreemde mijn huis in laten vind ik wel een beetje eng.. Gewoon omdat je nooit weet wat voor gekken je binnen haalt  :-[

ja daar heb je helemaal gelijk in..wat ik bij jamie oliver zag was dat mensen via via elkaar uitnodigen, nog steeds onbekenden maar wel via een bekende kring
hier kennen we het meer in de vorm van huiskamerrestaurants
toch denk ik dat ondanks dat we hier veel vaker thuis eten maken, dat er wel markt voor is..of althans..gezien de economische tijden uit eten ook best duur is is thuis komen voor een groep mensen met een vergoeding om de kosten te dekken toch een stuk interessanter

maar ik begrijp dat die beweging er hier niet echt is..