Vegatopia Forum

Snelle succesrecepten met/voor kinderen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snelle succesrecepten met/voor kinderen
« Gepost op: 09 december 2010, 20:25:47 »
Waarmee kunnen jullie je vegetarisch etende kindertjes altijd blij maken, zonder dat het te veel tijd kost?

Een kleine aftrap:

Mijnes zijn dol op "spinazietortellini": bak een paar grof gehakte uien met een doosje tofureepjes fijn gekruid, kook een zakje tortellini al formaggi beetgaar, blancheer een flinke berg spinazie (buiten het seizoen vinden ze diepvries ook wel goed  ;)). Dit alles door elkaar mikken en een blok gesneden geitenkaas aan toevoegen, alsmede een half potje pesto. Voor de liefhebbers olijven.

Ook altijd een succes is linzen met groentecurry: groene linzen koken in veg. bouillon. Groenten naar smaak/voorraad beetgaar koken en daarna roerbakken met Indiase currypasta. Serveren met lekkere rijst, liefst een beetje plakkerig (maakt minder rommel) en pappadums.

En niet echt snel maar wel lekker rielekst op zondagmiddag: snert van gedroogde groene erwten (moeten echt uuuuuren koken om ze kapot te krijgen  ;D), knolselderij, bladselderij, veel ui, prei en wortel. En vega rookworst natuurlijk, en voor het onvermijdelijke soppen afbakbroodjes.

Ik hoop op nog veel meer snelle, gezonde, kindvriendelijke suggesties!


Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Snelle succesrecepten met/voor kinderen
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2010, 10:03:21 »
Wij eten elke dag wel weer wat anders en mijn druemes lust ook nog eens bijna alles, dus ik heb niet echt succesrecepten.

Ik ben even zo vrij om te verwijzen naar mijn kookblog voor veggie mini's: www.eetfestijnvoorminis.nl

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snelle succesrecepten met/voor kinderen
« Reactie #2 Gepost op: 01 januari 2011, 17:14:01 »
Pasta met broccoli, kaas, champignons, ui en vega-balletjes.
Alles koken of bakken, in een ovenschotel gieten en de kaas eroverheen krokant laten worden en eten maar. Vooral ideaal als je 's avonds niet zoveel tijd hebt, maar 's ochtends of 's middags wel. Ik gebruik het dus nog wel eens op 'sport'dagen als ik 's middags vooral aan het sjeezen ben.
Dito voor spinazieschotel, vooral handig als je de dag ervoor toch aardappels eet, kwestie van spinazie ontdooien en ei koken en iedereens favoriet (behalve die van mij :-( ) lasagna. Maar ook krootjes (koop ik tegenwoordig gewoon geraspt bij de AH, dat is dus mijn gemaksvoer  ;)), met een beetje mayo.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snelle succesrecepten met/voor kinderen
« Reactie #3 Gepost op: 08 januari 2011, 22:30:57 »
Het allermakkelijkste en wat er altijd ingaat: rauwkost en dan bij voorkeur ook niet geraspt of in te kleine stukjes!
Afhankelijk van het seizoen: een bord met (in de winter) een wortel, radijsjes, reepjes witte kool, plakken koolrabie, kwarten appel, een geschilde kiwi,. eventueel wat noten erbij..
Nn de zomer tomaten, stuk komkommer, blaadjes sla (zonder saus), een paar aarbeien en zonnebloempitjes erbij...

kimm

Re:Snelle succesrecepten met/voor kinderen
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2011, 22:08:52 »
Mijn dochter lust bijna alles maar is vooral een zeer grote fan van alles met spinazie waarbij dan de spinazietaart met grote voorsprong wint!

Ik prak tofu fijn met bloem, look, wat gemalen kaas en de uitgelekte spinazie (diepvries als ik weinig tijd heb) en dat gooi ik in de taartvorm waar uiteraard bladerdeeg in zit  ;)

Met brie in plaats van gemale kaas is ook heel lekker trouwens!

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snelle succesrecepten met/voor kinderen
« Reactie #5 Gepost op: 07 december 2011, 16:09:30 »
 Simpel en heel snel. Bruinenbonenschotel.
3 paprika’s  , 2 uien, blik bruine bonen, blik tomaten 400 g, rijst,.
De paprika’s in stukjes en de uien dat fruiten in een wok dan de blik bonen er bij , blik tomaten er bij met kruiden om smaak maken zoals zout en peper. En klaas is kees. Serveren met gekookte rijst.  De kinderen vinden het heerlijk en ideaal als ik snel wat op tafel wil hebben.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snelle succesrecepten met/voor kinderen
« Reactie #6 Gepost op: 07 december 2011, 21:30:48 »
Lasagna!
Hoor wie klopt daar kinders???