Ik denk dat ik een culinaire snob ben en ik doe hard mn best om daar trots op te zijn. Er zijn volgens mij geen k&k maaltijden die ik lekker vind. En van die maaltijden is er ook nog eens weinig vega, zonder dat er direct geiten- of blauwe kaas in zit.
Meneer koekje kan niet koken, dus daar krijg ik geregeld een magnetronbakje met pasta van de Sligro (ook vies) of een maaltijdsalade van de Jumbo. Die laatste krijg ik wel weg, maar overdreven lekker is anders.
Diepvriespizza's, magnetronbakjes (met of zonder stoom), soep in zak, dozen met nog zelf te assembleren droge onderdelen; ik vind het allemaal niet lekker. De verse pizza's van de AH vind ik ook niet geweldig en die ik zelf maak, zijn veel goedkoper en smaken echt beter.
Ik gebruik wel half-fabrikaten. Tomatenpuree, bouillonblokjes, droge pasta (ik heb geen pastamolen en deeg kneden is niet fijn), het eea aan conditiments en ik heb meestal ook mayonaise uit de winkel. Mayonaise kan ik ook zelf maken, maar meestal heb ik maar 1 eetlepel nodig en dan pak ik de tube of pot.
Ik doe zo min mogelijk aan voorgesneden groente. Ik heb het idee dat het anders smaakt en soms wil ik gewoon dunne of juist dikke stukjes. Ik heb al heel lang een hekel aan nasi/bami/macaroni/spaghetti-pakketten. Dat wordt snot (want je mikt alles tegelijk in de pan) en er zitten altijd dingen in die ik er liever niet doorheen heb. En voorgesneden groente zijn duur. Ik heb zelf hele goede messen en met groente los kopen, kan ik de kwaliteit beter beoordelen.
Ik hoop dit weekend te leren hoe je zelf goede satésaus maakt, zodat ik niet meer hoef te huilen als ik dat weer eens zelf probeer.