Maar ik word nu wel erg benieuwd naar de doelgroep. Een bedrijfskantine of een sterrentent? In het eerste geval vind ik een groenteburger een aardige aanpassing, maar als ik in een serieus restaurant ga eten vind ik het een lichte belediging als ik een aangepast menu of een groenteburger krijg. (Dit groenteburger vooral vanwege het kartonnen, diepgevroren imago, hij is ongetwijfeld héérlijk als je hem zelf maakt, maar zeg dan wat je gemaakt hebt, een wortel-notenburger misschien of een pittige linzenburger, daar zit nogal een verschil tussen)
En dan vind ik het dus wel leuk als de rest soep krijgt en ik ook, maar wat ik laatst had, een salade met geitenkaas en iets met biet en dat de rest dan diezelfde salade met spek krijgt, dat vind ik nogal dom. Zo'n kok heeft toch nagedacht over die salade, (ik neem aan dat hij, net als onze kok hier, begonnen is met het niet-vega-menu en daarop doorvarieert) en bedacht dat die het lekkerst zou zijn met iets zoutigs knapperig hartigs als spekjes. Hoe kan daar dan biet óók bijpassen? Dat is zoet, aards en een beetje zacht...
Maar ja, ik was allang blij dat er geen pijnboompitten of gedroogde tomaat bijzaten.