Om de kiesvreugde te verhogen, mijn commentaar op de heren en dames (die ik al eerder met de redactie heb gedeeld, voor het stukje op de voorkant).
Owjee, ik woon al te lang in het buitenland, vrees ik, want enige heren ken ik niet: Edgar Wurfbain, Jurre Bosman, nooit van gehoord. Wouter Bos oogt nog lekker fris voor zijn leeftijd, in tegenstelling tot Arthur Japin en Jeroen van Merwijk. Vooral de laatste ziet er nogal vaal en moe uit - al vind ik het gephotoshopte gespierde lijf op de vergrote foto dan wel weer een leuke stunt. De cartoonist d!o vind ik met zijn gladde kop en baardje, zoals hij op het bed ligt, zeer knuffelwaardig. Mijn uiteindelijke keus valt op Clemens Schmuck, zanger/beatboxer van de onvolprezen a-capellagroep Intrmzzo. Ja, ik heb wat met kale zangers.
Bij de dames valt me als eerste op dat bijna allemaal een soort uiterlijke functie vervullen: presentatrice, actrice, model, trendsetter, zangeres. Ok, er is nog een cabaretier, een schrijfster en kinderboekenschrijfster in het gezelschap, maar qua niveau is de selectie duidelijk minder dan de heren (dat zegt meer over het selectieproces dan over het fenomeen vrouw-zijn, laat dat duidelijk zijn). Om eerlijk te zijn, ik ken geen van de dames. Iraida Ibragimova valt op door haar Barbiefiguur: wespentaille, relatief uitbundige boezem en zorgvuldig gestileerd gezicht. Qua proporties lijkt de foto ontzettend gephotoshopped (ik hoop voor haar dat dat het geval is). De overige dames zien er gelukkig vrij normaal uit. Nicolette Kluijver herinnert me aan Rose Tyler (Billie Piper), een van de metgezellen van Doctor Who. Geprononceerde bovenkaak, levendig gezicht. Francine Oomen bijt demonstratief in een bos selderij, misschien erg ecologisch, maar niet erg sexy. Weet je wat, omdat ik toch geen nacht onder de lakens met een van de dames ambieer, verkies ik een fijne brunch met een goed gesprek met Judith Visser, die zich zeker niet voor heur spiegelbeeld hoeft te schamen.