Vegatopia Forum

De Vegetarische Slager

Offline meisbaer

• 5.627
Re:De Vegetarische Slager
« Reactie #220 Gepost op: 02 juni 2013, 19:38:27 »
Ik vind het in ieder geval een leuke actie, leuk om de vs in de picture te ktijgen en ook om mensen te laten zien dat je niet perse in een keer vegetarier hoeft te worden. Alle beetjes helpen, toch?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #221 Gepost op: 02 juni 2013, 20:27:55 »
Mijn jumbo deed deze keer niet mee  :(

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #222 Gepost op: 03 juni 2013, 08:39:48 »
Ik at vorig weekend een broodje palingsalade van de winkel in Den Haag. Het smaakte héél vissig, ik vond het best lekker maar volgens J. leek de smaak meer op makreel dan op paling. Ze hadden ook makreelsalade dus ik weet niet of de paling op makreel lijkt of dat ik per ongeluk de verkeerde salade op mijn broodje had.

Offline Marthe

• 274
« Reactie #223 Gepost op: 25 juni 2013, 17:52:24 »
Ik heb de afgelopen week twee producten van ze uitgeprobeerd, de (gerookte?) spekjes en de kipstukjes.
Ik vond beide producten op zich de beste vleessmaak hebben van de vleesvervangers die ik tot nu toe uitgeprobeerd heb. Bij de kipstukjes verwachtte ik zelfs elk moment op een 'vies' stukje (peesje, spiertje, stukje vet) te kunnen bijten. Structuur van de kip was dus ook goed.

Ik weet niet of ik de smaak niet meer gewend ben, maar ik ben er verder niet zo enthousiast over. Ik vond ze allebei ook wat aan de zoute kant. Van de spekjes verwacht je dat, maar van de kipstukjes niet.
Leuk om een keer uitgeprobeerd te hebben, maar voorlopig nog niet voor herhaling vatbaar.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #224 Gepost op: 10 juli 2013, 17:12:07 »
Gisteren eens een kant-en-klare maaltijd gehaald bij de Vegetarische Slager. Dat viel niet tegen. Ik vond het wel lekker. Helaas kan ik slecht navertellen wat er precies inzat, want er stond alleen maar 'couscous' op.

cath

« Reactie #225 Gepost op: 13 juli 2013, 14:06:07 »
Als hardcore vegetarier ( 40 jaar geen vlees of vis), heb ik grote moeite met de vegetarische producten die erg op vlees lijken. Ik lust ze zelf niet. Wel een goede ontwikkeling en makkelijker voor vleeseters om vlees te laten staan.
|De vegetrarische producten van AH vond ik wel lekker af en toe, tot de samenstelling veranderde. Tivall heet nog steeds Tivall maar wordt nu zeker door een andere firma gemaakt. Niet meer te eten m.i.
Er zitten natuurlijk enorme marches op de vegetarische producten, de grondstoffen zijn heel goedkoop vergeleken met vlees, de prijzen echter vaak zelfs nog hoger dan die van vleesproducten.
Natuurlijk springt AH hierop in, ze produceren of laten goedkoop produceren. De kwaliteit wordt echter niet geëvenaard.
Laat de Nederlander zich nou weer zo bedotten?
De vegetarische producten zouden  niet meer dan een kwart van de vleesproducten mogen  kosten.
In restaurants hetzelfde probleem, als er al vegetarische producten op de kaart staan is de kwaqliteit zeer matig ( men lijkt over het algemeen niet te begrijpen dat vegetariers  iets meer nodig hebben dan de normale kost, maar dan zonder vlees).
We betalen echter wel altijd de hoofdprijs.
Vooralsnog wordt er het meeste op de vegetarische gerechten verdiend. Wij als bewuste vegetariers die het milieu zo min mogelijk belasten mogen betalen opdat de restaurants met hun vleesgerechten kunnen concureren.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #226 Gepost op: 14 juli 2013, 22:40:35 »
Mijn ervaring is dat vegetarisch eten in restaurants ongeveer hetzelfde kost als de goedkoopste vl33s/v1s gerechten, soms wat meer maar ik heb nog niet meegemaakt dat de vega optie duurder was dan de andere opties. En ik eet best veel in restaurants.

Vega producten zijn nog steeds onevenredig duur in vergelijking met vl33s maar dat heeft in elk geval deels te maken met de schaal waarop deze producten worden afgenomen en dus geproduceerd. De vegetarische slager heeft onlangs de prijzen van een aantal producten verlaagd omdat de afname zo gegroeid is dat daar mogelijkheid voor was.

Ontwikkelkosten moeten uiteindelijk ook terugverdiend worden. Als de waanzinnige schaal waarop vl33s geproduceerd wordt en de nare methoden die gehanteerd worden (politiek) aangepakt zouden worden zou de prijs van die producten eerlijker zijn en het prijsverschil met vega/vegan producten kleiner worden.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #227 Gepost op: 15 juli 2013, 07:55:46 »
Tja, het is ook maar net hoe je ernaar kijkt. Een jaar geleden at ik nog iedere dag vl33s of v1s, ook op brood. Nu eet ik één of twee keer per week een vervanger. Ik ben dus echt veel goedkoper uit nu. Tofu en tempeh kosten bijna niks als je het bij de toko haalt, hetzelfde geldt voor (gedroogde) bonen en peulvruchten. Ja, als je evenveel vervangers zou eten als de carnivoren vl33s en v1s eten, dan betaal je de hoofdprijs als vegetariër. Maar dat is volgens mij dus niet nodig.

Wat uit eten gaan betreft, ik bied vaak aan zelf het restaurant te kiezen, of ik kijk eerst op de kaart via internet en vraag aan mijn tafelgenoten of er rekening met mij gehouden kan worden. Soms gaan we dan dus ergens anders heen. Heel af en toe valt het tegen, maar heel vaak eet ik ook erg lekker en verrassend. Voordeel is voor mij wel dat ik dol ben op geitenkaas  ;D

« Reactie #228 Gepost op: 21 juli 2013, 21:54:35 »
Ik at vorig weekend een broodje palingsalade van de winkel in Den Haag. Het smaakte héél vissig, ik vond het best lekker maar volgens J. leek de smaak meer op makreel dan op paling. Ze hadden ook makreelsalade dus ik weet niet of de paling op makreel lijkt of dat ik per ongeluk de verkeerde salade op mijn broodje had.

woon er helaas niet in de buurt maar moet zeggen dat ik toch wel erg dol ben op de tonijnsalade. Zo lekker op een toastje of stokbrood.... jummie

Offline Sam

• 7.192
« Reactie #229 Gepost op: 29 juli 2013, 10:21:23 »
Vorige week de spekjes van de Vegetarische Slager geprobeerd. In tegenstelling tot die van de AH zijn deze al voorgebakken, vind ik wat minder, want de structuur is al behoorlijk stevig dus je moet zelf erg opletten dat ze niet te droog worden. De smaak is wel OK, goed zout, lekker met dit warme weer. Ik at ze door de verse doperwtjes, en door de cashew-queso saus, die daar wel van opknapte.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Dennis23

• 228
  • Geslacht: Man
« Reactie #230 Gepost op: 15 augustus 2013, 18:12:39 »
Vanaf nu verkoopt de Hema op sommige vestigingen de vegaburger (MC2burger) van de "vegaslager"

Filialen:  Zaandam centrum, Nijmegen centrum, Groningen centrum, Utrecht centrum, Rotterdam centrum en Amstelveen centrum

En vanaf oktober is de vegaburger landelijk verkrijgbaar.

Dit had de vegaslager op hun Facebookpagina vermeld sinds kort.

Offline myrsky

• 137
  • Geslacht: Man
« Reactie #231 Gepost op: 23 augustus 2013, 13:26:21 »
Binnenkort nu eindelijk weer wat vegane nieuws bij de DVS:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=507643092646481&set=a.295221930555266.66300.135705059840288&type=1

Yey!

En dan openenen ze ook een winkel in Amsterdam ...

Yey!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #232 Gepost op: 23 augustus 2013, 14:08:01 »
Ik had het gezien, ziet er wel eng echt uit.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #233 Gepost op: 30 augustus 2013, 21:14:59 »
Ik ben heel benieuwd en ook wat er precies in zit, want ze hebben het over groenten, maar er zal toch ook iets eiwittigs in zitten?
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #234 Gepost op: 31 augustus 2013, 09:17:23 »
Ik denk dat ze misschien het eiwit uit groente hebben geisoleerd oid.

Offline Monica

• 231
« Reactie #235 Gepost op: 26 september 2013, 15:28:15 »
http://www.culy.nl/inspiratie/culy-ontdekt-het-nieuwe-vlees-van-de-vegetarische-slager/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Ik ben benieuwd naar de nieuwe producten.

Ik begrijp alleen niet helemaal hoe het kan dat een zelfde afbeelding (Biefstuckreepjes van de Veg.Slager) en Proviand bij twee verschillende producten van twee verschillende bedenkers gebruikt worden.

Samen bedacht, maar uiteindelijk uit elkaar gegaan?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #236 Gepost op: 01 oktober 2013, 12:57:56 »

Offline Sam

• 7.192
« Reactie #237 Gepost op: 01 oktober 2013, 13:20:02 »
Zie ik het nu verkeerd, of is dit alleen de introductie erop en niet het oordeel?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #238 Gepost op: 01 oktober 2013, 13:24:26 »
Dat dacht ik eerst ook maar je moet even terug naar de hoofdpagina, en dan kun je die stukjes afzonderlijk aanklikken (heel handig  ::)).

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #239 Gepost op: 01 oktober 2013, 13:26:09 »
’Dit wil ik eten’

Klaas: „Spekjes, oh spekjes, wat houd ik van ze. Ik gebruik ze in sauzen, bak ze mee met eieren of gebruik ze als krokant cadeau in een salade. Zout, zoet, een tikkie vet; zo lekker. Kan ik dat ook zeggen van het alternatief van de Vegetarische Slager? Nee. Ik kan wel zeggen dat dit alternatief prima werkt als crouton in een salade, dat het dichtbij het krokante en zoutige van een spekje komt. Het is geen spekje. Aan de bio-industrie wil je als weldenkend mens niet meewerken. Ik mag dan een verstokt vleeseter zijn en niet bij uitstek een dierenvriend, in het produceren van vlees alsof het kunststof is, zie ik kwaad. Geef me een goed alternatief en ik minder mijn vleesconsumptie, heb ik wel gedacht. Dat alternatief is er: de Biefstuckreepjes van de Vegetarische Slager. Structuur klopt, smaak is goed. Dit alternatief voor vlees wil ik eten.”

en

’Het spek iss krokant!’

Constance: „Gerookte spekjes in de stamppot. Ik mis ze elke winter wel een paar keer. Zijn de Gerookte Speckjes mijn redding? Ze ruiken niet naar spek. Althans, niet zoals ik me dat herinner. Hoe ze wel ruiken? Naar groente. Maar da’s niet zo gek. Eenmaal in de mond blijken ze wél bijzonder knapperig en dat is vrij uniek voor een vleesvervanger, want de meeste daarvan blijven ook na het bakken wat zompig. Qua smaak had de slager had zich er geen buil aan gevallen als hij er een ietsje meer zout in had gedaan.
De tweede testportie bestaat uit de Biefstuckreepjes, hét vleesgerecht bij uitstek. Ik mis het niet. Op het bordje liggen bruine reepjes die mij meer aan karbonade doen denken dan aan biefstuk. In tegenstelling tot de spekjes ruiken de reepjes wél naar vlees. De bite is taai; je moet flink doorbijten. Ik keur het goed, want dat doorbijten mis ik als vegetariër wel.”