Vegatopia Forum

De Vegetarische Slager

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Vegetarische Slager
« Reactie #120 Gepost op: 03 oktober 2012, 00:34:23 »

Maar ik ging laatst bij de AH biologisch vlees kopen voor de katten, en ik was echt geshockeerd door de prijs, dat was iets van 12 euro voor een vergelijkbare portie,

Had je kip? Want dat is biologisch heel duur. Rund valt best mee.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #121 Gepost op: 03 oktober 2012, 11:50:26 »
Ja dat wel, maar ik vond het wel prima dat het zo duur was, nu alleen nog die goedkope kip uit de supermarkt.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Dennis23

• 228
  • Geslacht: Man
« Reactie #122 Gepost op: 03 oktober 2012, 19:39:58 »
Kwa verpakkingsmateriaal lijkt in orde, maar aangezien de hoeveelheid dat erin zit kan de verpakking wel kleiner.

Denk je dat puur vanwege de ratio tussen grootte en hoeveelheid?

Ik heb effe een dagje over geslapen, ik heb dat te vroeg gezegd die ene dag. Kwa verpaking is er niets mee. KWa grote is toch goed. Ze hebben 1 standaard formaat, voor vele producten op een paar na. Sommige producten van vult de gehele verpakking, maar helaas niet alles. Het is voordeliger om uiteraard zo weinig mogelijk verpakkingsgrote te hebben. Het gaat immers om schaalvoordelen.

Ik had mijn mening eerst gebasseerd op, een paar producten die de verpakking niet helemaal vult.

Maar in de toekomst wanneer ze een grotere afzet gebied hebben, dan kunnen ze eventueel hun verpakkingsgrote aanpassen voor bepaalde producten en/of meer inhoud.

Het gaat ook immers om spelen met de getalletjes om zo te kijken wat het meest efficient is en hierin de groei in meenemen en verschillende scenarios.

Grotere ondernemers (vooral restaurants) kunnen grotere verpakkingen inkopen met meer inhoud, dit wordt tegen een lagere prijs aangeboden per stuk.
« Laatst bewerkt op: 03 oktober 2012, 19:48:26 door Dennis23 »

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #123 Gepost op: 03 oktober 2012, 19:56:46 »
De prijzen van de vega-slager heb ik wel voor over. Ik vind het een prima onderneming en het smaakt goed. Ik heb welliswaar nog niet alles geprobeerd, maar ik heb wel vertrouwen in dat alles lkkr is.

Het gaat immers om naam (reputatie). De Vegaslager heeft niet voor niets voor reputatieschade verzorgd aan de vlees industrie.

Een heel simpel voorbeeld is Apple, zij kunnen alles waar maken. Ze verkopen hun nieuwste Iphone voor rond de 500-600euro, trouwe fans zullen dit blijven kopen. Dit geldt dus ook voor de Vega-Slager, vele mensen blijven de producten toch kopen ondanks de prijs nog redelijk hoog is. Ik heb er vertrouwen in dat hun verkoopprijs zeker gaat dalen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #124 Gepost op: 03 oktober 2012, 20:01:29 »
Alleen hoop ik dat de Vegaslager geen Chinese en Pakistaanse kinderen gaat uitbuiten of al doet  ;)
,,,,فلافل

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #125 Gepost op: 03 oktober 2012, 20:16:37 »
Alleen hoop ik dat de Vegaslager geen Chinese en Pakistaanse kinderen gaat uitbuiten of al doet  ;)

Dat doen ze zeker niet. Van mij mag de vega-slager de vleesindustrie verder kapot maken. Maar dat doet de vleesindustrie zelf al heel goed. De vegaslager maakt een verschil in de Wereld

« Reactie #126 Gepost op: 07 oktober 2012, 14:29:30 »
Zeg Dennis23, werk jij bij de vegaslager of heb je aandelen?
Ik ben echt een groot fan maar daarom kan je nog wel kritisch zijn, toch?
Juist als grote fans kritisch zijn en vragen stellen en de vegaslager daar naar luistert maken ze grotere kans het te overleven en groot te worden.

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #127 Gepost op: 07 oktober 2012, 17:33:30 »
Zeg Dennis23, werk jij bij de vegaslager of heb je aandelen?
Ik ben echt een groot fan maar daarom kan je nog wel kritisch zijn, toch?
Juist als grote fans kritisch zijn en vragen stellen en de vegaslager daar naar luistert maken ze grotere kans het te overleven en groot te worden.

Nee ik werk zelf niet voor de Vega-slager en heb geen aandelen van hun. Ik weet niet of ze een BV zijn. Ik ben zelf ook een grote fan van hun. Ze zijn wel een soort bedrijf dat goed luisterd naar hun klanten. Je hebt zeker gelijk, kritisch zijn is zeker een goed idee. Dit dwingt ook de vega-slager om verder te denken, dit is vast ook in hun risicomanagement verwerkt. Uiteraard zullen ze niet alles veraden van te voren. Ik beoordeel ook op bedrijfseconomische aspecten.

Je kunt aan iedereen die vragen stellen. Maar mochten wij het niet weten, kun je ze wel via Facebook wel proberen te vragen of via hun officele website.

« Reactie #128 Gepost op: 10 oktober 2012, 10:24:19 »
Je kan ze inderdaad ook gewoon via hun website mailen en dan krijg je een geweldig netjes persoonlijk antwoord. Zowel de productkwaliteit als de communicatie is echt goed. Ik maak me alleen echt zorgen over het prijsbeleid. Ik geloof nooit dat er zoveel vegetariers zoveel geld gaan betalen voor nepkip dat dat goed komt. Je zal toch een aardige omzet moeten draaien wil je ook buiten de randstad goed verkrijgbaar kunnen blijven. Dus ja, ook al betaal ik meer omdat ik echt voor kwaliteit ga en principieel vegetarier ben, wellicht is het straks niet meer verkrijgbaar. Daarbij heb ik ook persoonlijk last van de crisis en kan dit dus maar eens per zoveel tijd betalen. Ik kan me zo voorstellen dat wellicht de prijzen nog even een paar jaar laag moeten zodat de verkrijgbaarheid langere tijd op peil blijft en als in 2016 de crisis voorbij is en ook andere voedselprijzen omhoog zijn gegaan kan dat dan evt. weer aangepast worden.

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
« Reactie #129 Gepost op: 10 oktober 2012, 11:10:28 »
Maar ze richten zich niet primair op vegetariërs, maar op bewuste vleeseters toch? In dat geval is het volgens mij niet duurder dan het alternatief.

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #130 Gepost op: 10 oktober 2012, 15:01:04 »
De vegaslager richt zich op: de vegetariers, veganisten, vleesverminderaars/flexetariërs en vleeseters.

Er is meer dan omzet nodig om goed te draaien. Dat een bedrijf omzet maakt betekend niet dat ze automatisch winst maken en liquide staan. Er zijn genoeg bedrijven die hierdoor failliet waren gegaan door niet liquide te zijn.

De vega-kip van de vega-slager is een van de meest populaire producten onder de klanten.

De verkoopprijs en kostprijs van voedsel is hoog dankzij de productie van vlees. De overheid moet gewoon snel accijnzen en 21% BTW gooien op vlees. Ze moeten de schade betalen die het allemaal op heeft geleverd.
Dit is meer een duscussie voor een andere topic.

Ik hoop alleen niet dat de EU besluit voor 1 BTW tarief, tenzij de dagelijkse/belangrijke dingen als voedsel 0% BTW wordt/blijft. Onze BTW tarief is niet de hoogste in Europa, een ander EU-land hanteert 25% BTW en geen lage tarief. Uiteindelijk dit blijft planeet Aarde, het gaat altijd om het geld, de overheid gaat het niet voor niets doen, alleen als het meer geld oplevert voor hun. Daarom heeft NL BTW naar 21%, er zijn andere manieren om meer inkomsten te genereren.

« Reactie #131 Gepost op: 16 oktober 2012, 16:05:38 »
Maar ze richten zich niet primair op vegetariërs, maar op bewuste vleeseters toch? In dat geval is het volgens mij niet duurder dan het alternatief.
Volgens mij is het wel degelijk duurder en niet zo'n beetje ook.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #132 Gepost op: 16 oktober 2012, 16:28:43 »

Hangt ervan af. Ervan uitgaande dat bewuste vleeseters alleen bio-vlees eten, zal de prijs niet zo heel veel schelen toch?

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #133 Gepost op: 16 oktober 2012, 19:36:33 »

Hangt ervan af. Ervan uitgaande dat bewuste vleeseters alleen bio-vlees eten, zal de prijs niet zo heel veel schelen toch?

Vlees is nog duurder. Vooral dankzij de schade die het oplevert, een echt vegetariër/veganist etc weet wat deze schade is

Hun eerste doel is inprinsiepe de vleeseters ook te laten genieten. 2e plaats de rest. Daarom maken ze hun producten net echt, dat het niet te onderscheiden is. Veel vleeseters zijn erin getrapt, ze dachten allemaal dat ze echte kip aten.

Als de productie van vlees verminderd word, en de productie van vega-vlees. dan zal de voedselprijs dalen.
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2012, 19:45:13 door Dennis23 »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #134 Gepost op: 16 oktober 2012, 22:01:19 »
Hun eerste doel is inprinsiepe de vleeseters ook te laten genieten. 2e plaats de rest. Daarom maken ze hun producten net echt, dat het niet te onderscheiden is. Veel vleeseters zijn erin getrapt, ze dachten allemaal dat ze echte kip aten.

Ja maar plofkip he, ze dachten dat ze echte plofkip aten, niet een dure biokip die wel smaak schijnt te hebben (geen idee, nog nooit kip gegeten). Ik denk dat de mensen die dure biokippen kopen, bewuste niet-vegetariers, dat die prima een dagje of meer dagen zonder vlees kunnen en willen, maar dat die die vleesloze dagen prima met bv puylinzen of zelfs tofu opvullen en dan niet zo nodig nepkip hoeven.
De mensen die alle dagen plofkip enzo eten, die zullen merken dat plofkip veul goedkoper is dan veggieslagerkip. Daarbij denk ik dat die plofkip dus vooral te goedkoop is, en niet dat de veggie slager te duur is, maar die plofkipeters trek je ben ik bang niet over de streep met een veel duurder product. Tenzij de plofkip natuurlijk ook duur wordt of verdwijnt.

Hoewel er natuurlijk ook nog een categorie mensen is tussen de hele-dure-kippenkopers en de alle-dagen-plofkip-eters, misschien heeft vooral die middencategorie interesse.
,,,,فلافل

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #135 Gepost op: 17 oktober 2012, 00:18:57 »
Bij de Jumbo lagen er vleesvervangers van De Vegetarische Slager! Wij hebben de gehaktballen en de stukjes kip mee gebracht. Gisteren aten we de gehaktballen. Ik ben euh vergeten hoe ik euh gehaktballen klaarmaakte (volgens mij met ui en beschuit erdoorheen), maar dit waren sowieso kant-en-klare dus de ui en beschuit vielen af. En toen ben ik gewoon ineens creatief geworden en heb ze gestoofd met een rood uitje in port, een beetje balsamico-azijn en peper-knoflook olie. Ze werden best lekker.

Ik ben heel benieuwd naar de stukjes kip, die eten we morgen. We gaan proberen om er saté van te maken. Daarnaast wokken we dan paksoi, rode paprika en bimi in gember, knoflook en rode peper. Dat eten we dan met notenrijst. Ik ben benieuwd. Normaal eten we er 'gewoon' allerlei nootjes bij, dus 'kip'saté is spannend.
Groetjes, Antje

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
« Reactie #136 Gepost op: 17 oktober 2012, 00:28:31 »
Ik heb nog braadstukjes in de vriezer liggen, maar ik heb dus echt geen idee wat ik ermee moet. Maar met de kip ben ik ook nog niet verder gekomen dan een kipsalade, zoals ik normaal met quorn doe.

« Reactie #137 Gepost op: 17 oktober 2012, 19:24:09 »
die kipstukjes zijn erg lekker als je nasi maakt oid maar ook wel lekker met een wrap, diverse groentes etc.
Vind ze errug lekker

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #138 Gepost op: 17 oktober 2012, 20:49:02 »
Ik las ergens dat de vegetarische slager ook naar België komt, weet er hier iemand iets van? Ik vind op hun site alleen maar dat ze de producten bij 1 natuurvoedingswinkel verkopen oid.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #139 Gepost op: 17 oktober 2012, 21:55:38 »
Ik las ergens dat de vegetarische slager ook naar België komt, weet er hier iemand iets van? Ik vind op hun site alleen maar dat ze de producten bij 1 natuurvoedingswinkel verkopen oid.

Ik had er nog niet over gehoord (ik zie wel dat veggiedeluxe er niet meer is, die verkochten diverse spullen online) maar ik heb het net op Twitter even aan de Vegaslager gevraagd.
,,,,فلافل