Vegatopia Forum

De Vegetarische Slager

Offline Gabs

• 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Vegetarische Slager
« Reactie #100 Gepost op: 24 september 2012, 20:44:08 »
Ik had het 'vers' (kneedbaar) gehakt van de vegetarische slager. Ik heb er balletjes van gedraaid met wat peper, zout en parmezaanse kaas, voor in de tomatensaus uit het boek de Zilveren Lepel. Qua structuur vond ik de balletjes wel goed, maar de smaak was helaas een beetje melig. Binnenkort het gehakt van de C1000 eens proberen, Albert Heijn heeft dit gehakt helaas niet meer.

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #101 Gepost op: 24 september 2012, 22:10:55 »
Wij hadden laatst de gerookte spekreepjes. Structuur was geweldig......maar waar was de rooksmaak? ???
Want a sugarcube?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #102 Gepost op: 25 september 2012, 09:08:31 »
Wij hadden laatst de gerookte spekreepjes. Structuur was geweldig......maar waar was de rooksmaak? ???

Misschien wat extra gerookt paprikapoeder doorheen doen?
,,,,فلافل

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #103 Gepost op: 25 september 2012, 12:45:21 »

Misschien wat extra gerookt paprikapoeder doorheen doen?

Ik vond dat ik voor die €4,50 er wel een goede rooksmaak bij mocht krijgen :P Maar bedankt voor de tip. Wellicht kan ik dat ze volgende keer proberen.
Want a sugarcube?

Offline Dennis23

• 228
  • Geslacht: Man
« Reactie #104 Gepost op: 25 september 2012, 18:00:25 »
Nu of binnenkort verkoopt ook supermarkt Plus, de producten van de Vegetarische slager. Ze beginnen wel met 6 vestigingen en als het een succes is, in alle vestigingen. De onderstaande vestiging zullen als eerste de producten in hun assortiment opnemen. Dit was doorgegeven door de Vegetarische Slager op hun Facebookpagina

1. Plus Koelhuis in Bergschenhoek
2. Plus Benders in Venlo
3. Plus Rechtuyt in Schoonhoven
4. Plus Vechtstraat in Groningen
5. Plus Ypenburg in Den Haag
6. Plus Klaassen in Rozenburg
7. Plus Giel Smits in De Meern

« Reactie #105 Gepost op: 25 september 2012, 19:36:45 »
Nu of binnenkort verkoopt ook supermarkt Plus, de producten van de Vegetarische slager. Ze beginnen wel met 6 vestigingen en als het een succes is, in alle vestigingen. De onderstaande vestiging zullen als eerste de producten in hun assortiment opnemen. Dit was doorgegeven door de Vegetarische Slager op hun Facebookpagina

1. Plus Koelhuis in Bergschenhoek
2. Plus Benders in Venlo
3. Plus Rechtuyt in Schoonhoven
4. Plus Vechtstraat in Groningen
5. Plus Ypenburg in Den Haag
6. Plus Klaassen in Rozenburg
7. Plus Giel Smits in De Meern

Klopt ja, had ik gister geschreven. Hopelijk volgen de anderen ook snel

« Reactie #106 Gepost op: 29 september 2012, 21:20:03 »
Als 't nu zelfs al bij veel supermarkten verkrijgbaar is: Waarom is 't dan nog steeds zo onwijs duur?
Voor mij persoonlijk is 't geen alternatief maar een superscharrelkip die echt op de boerderij heeft geleefd is nog goedkoper dan de nepkip van de vegetarische slager. Als je dan toch idealen hebt: maak 't dan ook betaalbaar, toch?

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #107 Gepost op: 30 september 2012, 09:00:10 »
Als 't nu zelfs al bij veel supermarkten verkrijgbaar is: Waarom is 't dan nog steeds zo onwijs duur?
Voor mij persoonlijk is 't geen alternatief maar een superscharrelkip die echt op de boerderij heeft geleefd is nog goedkoper dan de nepkip van de vegetarische slager. Als je dan toch idealen hebt: maak 't dan ook betaalbaar, toch?

Ik vroeg me ook al af waarom het zo duur is. Zeker ook wanneer je het vergelijkt met andere kant-en-klare vegaproducten. Je bent 2 keer zo veel kwijt. ::)
Want a sugarcube?

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #108 Gepost op: 30 september 2012, 12:54:41 »

Ik vroeg me ook al af waarom het zo duur is. Zeker ook wanneer je het vergelijkt met andere kant-en-klare vegaproducten. Je bent 2 keer zo veel kwijt. ::)

Het komt doordat de kostprijs nog hoog is. Dit is meer te danken aan dat ze hun productie nog verspreid verplaatst laten vinden (dit had de vega-slager ooit gezegd ergens op internet). Als het goed is zit hun hoge investeringskosten ook nog verwerkt in de kp. Ze zitten nog in de ontwikkelingsfase, de vraag moet nog verder worden vergroot, dit gaat al de goede kant op. Ze gebruiken ook uitsluitend duurzame ingrediënten. Maar ik heb verder geen inzicht in hun kostprijs, ik kan er niet veel over oordelen.

Bovendien de vleesindustrie heeft meer reputatieschade gekregen dankzij de vegetarische slager en overige vegetarische merken. De vleesindustrie is niet opgewassen tegen de vega-aanbieders.

In de toekomst wordt vlees mogelijk verboden. Maar aangezien we Nederland en de mensheid kennen, wordt er eerst accijnzen/overige kosten erboven op gegooit door de overheid.
« Laatst bewerkt op: 30 september 2012, 13:21:42 door Dennis23 »

« Reactie #109 Gepost op: 30 september 2012, 13:50:01 »
Bovendien de vleesindustrie heeft meer reputatieschade gekregen dankzij de vegetarische slager en overige vegetarische merken.

??? Heb ik kennelijk helemaal gemist.

Citaat
In de toekomst wordt vlees mogelijk verboden.

??? Geloof je dat zelf?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #110 Gepost op: 30 september 2012, 15:44:36 »
Bovendien de vleesindustrie heeft meer reputatieschade gekregen dankzij de vegetarische slager en overige vegetarische merken.

??? Heb ik kennelijk helemaal gemist.

Hieronder is een artikel te vinden over de imago van vlees
www.vilt.be/Vegetarische_kip_of_gehaktbal_schaadt_imago_van_vlees
De vleesindustrie had allang reputatieschade, steeds meer mensen worden bewust van de meerdere schade die vlees oplevert.

Citaat
Citaat
In de toekomst wordt vlees mogelijk verboden.

??? Geloof je dat zelf?

Ik weet dat het moeilijk te geloven is. Als je weet wat voor schade vlees oplevert (het is meer dan dierenlevens), dan weet je waarom het verboden gaat worden. Maar dit gaat nog lang duren. Maar zoals ik zei, zoals we de mens kennen gaat de overheid eerst accijnzen erover heen gooien. Er was een artikel erover dat de overheid van plan is accijnzen erover te bereken. Ik kon die artikel niet zo snel vinden.

(Quote gefixt door Eelco)
« Laatst bewerkt op: 30 september 2012, 20:53:12 door Eelco »

« Reactie #111 Gepost op: 30 september 2012, 17:06:12 »
www.vilt.be/Vegetarische_kip_of_gehaktbal_schaadt_imago_van_vlees

Ach dat heeft helemaal niets met imagoschade te maken maar een (overigens niet onterechte lijkt mij) klacht van de vleesindustrie. Om dat imagoschade te noemen, dat vind ik dan wel weer erg zielig, dat is gewoon helemaal niet aan de orde.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

« Reactie #112 Gepost op: 30 september 2012, 17:08:20 »
Maar dit gaat nog lang duren.

Heel erg lang. Een verbod op ritueel slachten is voorlopig nog niet eens door de Kamer(s) te krijgen, en het momentum van dergelijke wetgeving is er nu wel weer helemaal uit.
William Shatner

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #113 Gepost op: 30 september 2012, 19:31:09 »
Citaat
In de toekomst wordt vlees mogelijk verboden. Maar aangezien we Nederland en de mensheid kennen, wordt er eerst accijnzen/overige kosten erboven op gegooit door de overheid.

Dat zou mooi zijn. ik zou er graag verder positief op willen reageren maar ergens lijkt het me een utopie.

(quote gefixt door Eelco)
« Laatst bewerkt op: 30 september 2012, 20:52:18 door Eelco »
Want a sugarcube?

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #114 Gepost op: 01 oktober 2012, 11:26:52 »
Laten we hopen dat het snel gaat gebeuren. Maar ik denk dat pas onze kinderen van onze kinderen het pas gaan meemaken, het begin.

Ik wil ook meer redenen aangeven waarom vlees slecht is. Het is om die reden waarom vleesconsumptie sterk verminderd moet worden of zelfs verdwijnen.

Belangrijkste doel is om eerst alles vega te maken en dan alles vegan. ALs het gaat gebeuren, dan moet het in kleine stappen gebeuren. De eerste stap is dus accijnzen/21% BTW op vlees, en vegaproducten goedkoper.

Zoals ik zei, we kennen de wereld, het gaat immers alleen om geld. Hierdoor kunnen ze de voedselprijs hoog houden.

De vega-slager heeft al meerdere landen bereikt. In België hebben ze al sindskort een verkooppunt. Het is nog afwachten totdat de vega slager meer exporteerd etc, dan zullen ze hun prijzen kunnen verlagen. Er is al vraag vanuit diverse landen, soms zie ik ook veel mensen via FB daarover vragen.

« Reactie #115 Gepost op: 01 oktober 2012, 18:57:46 »
In he blad "dier"van de dierenbescherming stond een heel interview over de bedenker van de vegt slager( de man van Marianne Thieme).
heb het blad aan mijn moeder gegeven maar daarin stond wel uitgelegd waarom het nu nog zo duur is.

Mss heeft iemand dit blad ook??

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #116 Gepost op: 02 oktober 2012, 19:06:55 »
In he blad "dier"van de dierenbescherming stond een heel interview over de bedenker van de vegt slager( de man van Marianne Thieme).
heb het blad aan mijn moeder gegeven maar daarin stond wel uitgelegd waarom het nu nog zo duur is.

Mss heeft iemand dit blad ook??

Ik heb de blad zelf niet, lijkt wel interessant om te lezen

De vega-slager doet voornamelijk aan MVO. Ze betalen ook een goede prijs aan de boeren en gebruiken uitsluitend duurzame ingrediënten. Kwa verpakkingsmateriaal lijkt in orde, maar aangezien de hoeveelheid dat erin zit kan de verpakking wel kleiner. Grootste probleem is, ze kunnen nog geen gebruik maken van schaalvoordelen. Ze hebben verschillende productiepunten, en elke productiepunt heeft zijn eigen kosten, bijvoorbeeld huur/elektriciteit etc. Ze zullen vast ooit wel 1 productiepunt opzetten voor NL. Uiteraard willen ze niet uitgebreid info geven over hun KP. Ik denk ook dat ze veel investeren om verkoop in het buitenland waar te kunnen maken. Misschien kan het ook liggen aan hun inkoopkant, dat ze hun inkopen verspreid plaats laten vinden en dus geen/weinig korting krijgen. Zoals ik zei ik heb geen inzicht in hun financiële cijfers en kp.

De huidige prijs van de vega slager heb ik er wel voor over, maar hierdoor schaf ik niet iedere week een product van de vega-slager aan. We moeten helaas afwachten. De vegaslager wil immers ook niet te snel een grote investering doen

« Reactie #117 Gepost op: 02 oktober 2012, 19:17:36 »
hij is online op de site nog niet te lezen :( wel het zomer nummer.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #118 Gepost op: 02 oktober 2012, 22:10:29 »
Kwa verpakkingsmateriaal lijkt in orde, maar aangezien de hoeveelheid dat erin zit kan de verpakking wel kleiner.

Denk je dat puur vanwege de ratio tussen grootte en hoeveelheid?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #119 Gepost op: 02 oktober 2012, 23:19:12 »
Is het zo duur dan? Ik koop het niet wekelijks, maar als ik boodschappen doe bij de natuurwinkel, eens per maand ofzo, en dan betaal ik voor een volle rugzak ongeveer net zoveel als bij de AH, en daar zitten dan 1 of 2 bakjes van de vegaslager bij.

Maar ik ging laatst bij de AH biologisch vlees kopen voor de katten, en ik was echt geshockeerd door de prijs, dat was iets van 12 euro voor een vergelijkbare portie, zo duur is het spul van de vegaslager volgens mij niet, want dan zou ik veel meer uitgeven bij de natuurwinkel.
Supercalifragilisticexpialidocious!