Vegatopia Forum

De Vegetarische Slager

Offline Eefje

• **
  • 56
Re:De Vegetarische Slager
« Reactie #20 Gepost op: 05 oktober 2010, 12:52:17 »
Vanaf 11 oktober dus... als het niet megaduur is ga ik hier wel wat kopen denk ik, via de webshop want den haag is ver weg. Ik weet niet of ik het zelf zou willen eten als het echt zoveel op vlees lijkt, dat vind ik toch niet echt fijn, maar voor vleesetende gasten lijkt het me wel leuk, lekker stiekem wat vegetarisch maken.
Ik had wel laatst op een barbecue iets wat ontzettend veel op kip leek... je kon toch wel zien aan de structuur dat het geen echte kip was, maar het leek er verdacht veel op, en echt leuk vind ik dat niet.

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #21 Gepost op: 05 oktober 2010, 14:30:15 »
Zitten er glutamaten in? Sylvia Witteman twitterde dat zij er ziek van was geworden en haar kinderen ook, en haar symptomen zijn zoals de mijne als ik per ongeluk glutamaten heb binnengekregen.
Er is verder ook niemand anders ziek geworden, dus dan vind ik het niet zo waarschijnlijk dat het om een voedselvergiftiging ging.

Wat zijn de symptomen?

Ik krijg altijd last van mijn maag als ik die alpro burgers eet.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Monica

• 231
« Reactie #22 Gepost op: 16 oktober 2010, 01:34:19 »
En?..... al iemand ervaringen met de Vegetarische Slager?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: 16 oktober 2010, 01:44:30 »

Jazeker, lees hier over de opening waar onze redacteuren Tertia en Annemieke bij waren:
http://www.vegatopia.com/vega/producten/vegaburgers-en-zo/11119-proeven-bij-de-vegetarische-slager

Offline Monica

• 231
« Reactie #24 Gepost op: 16 oktober 2010, 02:00:30 »

Jazeker, lees hier over de opening waar onze redacteuren Tertia en Annemieke bij waren:
http://www.vegatopia.com/vega/producten/vegaburgers-en-zo/11119-proeven-bij-de-vegetarische-slager

Ja dat had ik al gelezen  ;) , maar nu ie officieel open is voor iedereen, ben ik benieuwd naar de ervaringen met het zelf bereiden van de nieuwe produkten, de smaak en het bestellen via de webshop.

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #25 Gepost op: 17 oktober 2010, 19:48:19 »
jaaa bij de vegetarische slager geweest... het was een hele mooie schone en nette zaak maar toch iets anders dan ik me had voorgesteld wat betreft het zo alom geroemde "nepvlees" wat door vleeseters niet van echt te onderscheiden schijnt te zijn... het kwam nl. in een soort hermetisch afgesloten bakjes, op zich wel hygienisch, maar ik had me een soort slagersvitrine voorgesteld ofzo? het zijn meest oosterse gerechten zoals nep-varkensvlees chop suey en nep-kip-kerrie en nep-sateetjes. ik had dus die nep varkensvlees, maar het viel me tegen. naar mijn idee zat er heel veel smaakmaker op. en ik vond hem redelijk aan de zoete kant, en daar houdt ik niet zo van. het was niet zo dat het niet van echt vlees te onderscheiden was ! zeker bij varkensvlees ( ja sorry vies praatje! ) heb je van die spekrandjes en die zaten hier niet op. in mijn tijden als vleeseter was ik nogal een fervent varkensvlees-eter, dus nee, dit was het niet voor mij.
wel nog bapao's gekocht ( maar die heb ik nog niet klaargemaakt) en een onwijs lekkere zweedse tamari-saus, die ik van de week heb gebruikt bij mijn tofoe, en die saus ruikt lekker en ziet er lekker uit en is zeer smakelijk! dus toch niet voor niks gegaan. je kunt ook wel veel kant en klaar dingen kopen, ik bedoel zoals bij een traiteur zeg maar, dus voor de verwende haagse vega vast wel een aanwinst, haha. ze hadden ook veel mooie producten staan, het geheel zag er qua zaak en inrichting zeer goed uit.

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #26 Gepost op: 18 oktober 2010, 09:29:47 »
net de bapao's op ( als ontbijt, hehehehe ) die waren erg lekker! viel me trouwens wel op dat op beide pakjes geen instructies staan qua bereidingswijze en ook geen THT datum... ik leef nog, dus ga ervanuit dat ze nog wel goed waren na 1 week... ;D

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #27 Gepost op: 18 oktober 2010, 09:52:02 »
Het lijkt me zoooooo vies. Bovendien als ik iets wil eten dat op vlees lijkt eet ik wel.. juist.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #28 Gepost op: 18 oktober 2010, 10:48:03 »
nou het lijkt in de verste verte niet op vlees hausfrau...dus dat zit wel goed!

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #29 Gepost op: 18 oktober 2010, 11:25:06 »
Gelukkig dan maar (overigens mag ik het merendeel toch niet, dus kom ik er makkelijk vanaf...  :angel:)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Fynnya

• 432
« Reactie #30 Gepost op: 18 oktober 2010, 17:19:14 »
Bovendien als ik iets wil eten dat op vlees lijkt eet ik wel.. juist.
Als iemand vegetarisch eet omdat ie geen vlees lust, snap ik het. Maar als je het doet omdat je geen dierenleed wilt veroorzaken, is dit een heel handige oplossing. Ik heb eigenlijk nooit dat ik behoefte heb aan echt vlees, maar als ik dat zou hebben, zou ik liever dit nepvlees eten dat geen dierenleed veroorzaakt, dan echt vlees.

Offline animal lover

• 592
« Reactie #31 Gepost op: 18 oktober 2010, 20:53:59 »
Ik vind het wel jammer dat ik niet in de buurt van Den-Haag woon anders was ik er wel een keer naar toe gegaan. Ik ben wel nieuwsgierig.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #32 Gepost op: 18 oktober 2010, 21:56:42 »
Ik vind het wel jammer dat ik niet in de buurt van Den-Haag woon anders was ik er wel een keer naar toe gegaan. Ik ben wel nieuwsgierig.

Hij heeft ook een webwinkel.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #33 Gepost op: 30 oktober 2010, 11:34:34 »
Ik ben gisteren bij de Vegetarische slager geweest. Ik vind de winkel wel mooi maar niet erg handig qua indeling. Het was best wel druk toen ik binnen kwam (wat natuurlijk wel positief is) en omdat het niet geheel duidelijk is wat nou precies de bedoeling is (of je het zelf mag pakken, waar alles ligt etc) stonden we best een tijdje te wachten. Het zou handiger zijn als ze 1 iemand in het winkel gedeelte zetten voor vragen en dat iemand anders de kassa doet, nu was het één persoon die dat allebei deed, en dat schoot niet zo op. Maar goed, ze zijn natuurlijk ook pas net open dus ik kan me voorstellen dat ze nog niet teveel personeel willen aannemen. Dan nog zouden ze natuurlijk wel wat meer info bij de producten kunnen zetten zodat mensen minder vragen hebben want volgens mij hebben veel mensen wel dezelfde vragen (bijv. over de bereidingswijze). Beginners foutjes zullen we maar zeggen :)
Wat de producten betreft ben ik wel wat enthousiaster. Van de basislijn is bijna alles veganistisch, dus dat is fijn. Jammer alleen dat de spekjes dat niet zijn, want die zagen er erg lekker uit (die staan nog niet op de site trouwens). Ik heb de bitterballen, Yakitori, Charsiu BBQ en Teriyaki gekocht. Het ziet er wel erg kippig uit allemaal, maar ik heb daar nooit echt problemen mee. De Charsiu BBQ hebben we gisteren meteen opgegeten en die viel een beetje tegen maar dat kwam puur door de smaak van de kruiden, ik houd niet zo van dat zoetige. Ook merkte ik dat ze niet zuinig waren geweest met de smaakversterkers, en dat vind ik jammer. De textuur van het product zelf vond ik echter wel erg goed dus ik verwacht de andere dingen wel lekkerder te vinden. Ik mis alleen (mede vanwege die smaakversterkers ed) een echt basisproduct dat je zelf naar smaak kunt kruiden maar misschien komt dat nog wel?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #34 Gepost op: 30 oktober 2010, 16:10:17 »
Ik mis alleen (mede vanwege die smaakversterkers ed) een echt basisproduct dat je zelf naar smaak kunt kruiden maar misschien komt dat nog wel?

Ik probeer daar ook achter te komen, maar er wordt wat vaag over gedaan. Terwijl er denk ik echt wel behoefte aan is.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #35 Gepost op: 30 oktober 2010, 16:25:21 »
Misschien zit er wel een heel raar smaakje aan en proberen ze te voorkomen dat mensen er achter komen  ;)

Offline Fynnya

• 432
« Reactie #36 Gepost op: 30 oktober 2010, 18:56:12 »
Misschien hebben ze die expres niet, omdat je anders het risico loopt dat mensen de naturel-versie maken en vies vinden omdat ze gewoon niet weten hoe ze zoiets moeten kruiden.
En dan kan je wel erbij zeggen dat de naturel-versie alleen is om zelf te kruiden etc, maar dan zijn er toch mensen die alleen die kopen, teleurgesteld zijn omdat het product tegenvalt, en dat verder vertellen.
En als een merk pas zo kort bestaat, is het natuurlijk kwetsbaar (en zeker zo'n product dat probeert op vlees te lijken), en kan het negatieve meningen niet gebruiken.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #37 Gepost op: 30 oktober 2010, 19:39:56 »
Maar smaakversterkers zijn  :bigeyes:, dat lijkt me helemaal niet goed voor zo'n nieuw product.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #38 Gepost op: 30 oktober 2010, 23:27:33 »
Ik heb normaal niet zo'n moeite met smaakversterkers maar ik had het idee dat hier echt wel heel veel in zat, misschien nog wel meer dan bij de chinees. Dat vind ik toch wel een vreemd, je kan het ook best lekker kruiden zonder dat soort spul toch.

veda22

« Reactie #39 Gepost op: 31 oktober 2010, 07:22:19 »
mijn dochter is er vorige week geweest en had een broodje toijnsalade en een broodje met curry-smaak

de tonijn heeft ze de helft van opgegeten.toen ging het tegen-eten en moest ze echt niet meer.
de currysmaak was op zich wel lekker zei ze,maar de smaak van de kruiden iets te heftig.
de textuur vond ze wel goed en wil dus ook liever de ongekruide versie om er zelf wat mee te doen.