Vegatopia Forum

De Vegetarische Slager

Offline myrsky

• 137
  • Geslacht: Man
Re:De Vegetarische Slager
« Reactie #60 Gepost op: 31 januari 2011, 12:28:14 »
(Nog steeds n scan nodig ? Misschien ligt de VK nog in de oudpapier bak thuis ...)

Nu, ook pas de gehaktbal gehad, erg lekker, en zowel als burger als ook als broodjevrij, nou, gehaktbal te eten, denk ik ... eerder de charsiu, vond ik ook lekker. mag wel erg smaakversterkt zijn, maar dat maakt mij niet zo veel uit ...

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 31 januari 2011, 13:50:35 »
(Nog steeds n scan nodig ? Misschien ligt de VK nog in de oudpapier bak thuis ...)

Nu, ook pas de gehaktbal gehad, erg lekker, en zowel als burger als ook als broodjevrij, nou, gehaktbal te eten, denk ik ... eerder de charsiu, vond ik ook lekker. mag wel erg smaakversterkt zijn, maar dat maakt mij niet zo veel uit ...

Nee, heb ik!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #62 Gepost op: 31 januari 2011, 17:08:39 »
Vanavond ga ik de naturel braadlapjes proberen. De bitterballen met rode wijn waren erg lekker en ik had die laatst weer willen kopen maar dan in kroket vorm, alleen bleek er nog een andere soort kroketten te zijn en die heb ik nu per ongeluk meegenomen. Nou ja, dan kan ik die tenminste ook proberen. De shoarma was ook lekker maar ik vond hem niet bijzonderder dan bijv. die van vivera, en die is toch wat goedkoper (en dichterbij te koop) dus ik denk dat ik die niet zo snel meer zal halen.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #63 Gepost op: 31 januari 2011, 17:45:42 »
Ik ga zaterdag naar Den Haag, dus dan staat ook een uitstapje naar de Vegetarische slager gepland. Ik ben inmiddels wel heel nieuwsgierig!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #64 Gepost op: 31 januari 2011, 18:47:41 »
Als je toch al naar de slager gaat kan een bezoekje aan de vegetarische toko niet ontbreken! Die zit daar vlakbij en daar hebben ze ook allerlei lekkere dingen. Ik was er al vaker geweest maar dit keer was er een hele aardige jongen aan het werk die ons van alles uitlegde en ook dingen liet proeven, die heel lekker waren.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #65 Gepost op: 31 januari 2011, 18:58:27 »
Oh, dat is een goede tip! Daar ga ik zeker ook een bezoekje brengen. :)

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #66 Gepost op: 07 februari 2011, 18:37:21 »
Uiteindelijk ging ik zaterdag veel te laat naar Den Haag, dus toen waren de Slager en de toko aan dicht. Een bezoekje overdag aan Den Haag blijft dus op het verlanglijstje staan. Komt er waarschijnlijk wel van in de voorjaarsvakantie.

Offline willem

• 2.430
« Reactie #67 Gepost op: 19 oktober 2011, 15:14:52 »
Ik was laatst bij de vegetarische slager in Den Haag. Ik vond het moeilijk om iets te kiezen. Ik kan natuurlijk niet zo maar terugkomen vanuit Assen. Dus het was wel belangrijk dat het iets goeds was. Jammer, dat het tegenviel. Bovendien vind ik het zo sterk op vlees gebaseerd dat het toch wel een beetje te veel wordt. Ik zou mijn kookgewoontes weer moeten aanpassen.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #68 Gepost op: 19 oktober 2011, 15:20:29 »
Ik was laatst bij de vegetarische slager in Den Haag. Ik vond het moeilijk om iets te kiezen. Ik kan natuurlijk niet zo maar terugkomen vanuit Assen. Dus het was wel belangrijk dat het iets goeds was. Jammer, dat het tegenviel. Bovendien vind ik het zo sterk op vlees gebaseerd dat het toch wel een beetje te veel wordt. Ik zou mijn kookgewoontes weer moeten aanpassen.

Wat had je uitgekozen? Hebben ze nog niet een punt in de buurt van Assen?
,,,,فلافل

Offline willem

• 2.430
« Reactie #69 Gepost op: 19 oktober 2011, 15:35:59 »
De dichtstbijzijnde is net over de grens met Friesland. Toch ook nog 35 km. Dan wordt het alternatief echt te duur. 5 euro voor een paar kleine stukjes is toch al prijzig. Ik heb dit ook aan de veg.sl. voorgelegd en hij vond dat het eerst maar bekender moest worden.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #70 Gepost op: 19 oktober 2011, 21:00:06 »
Ik vond de vegaspekjes van AH en seitanbroodjes al akelig "echt" smaken. Hoeft van mij eerlijk gezegd niet, maar de omnivoor hier in huis vindt het wel fijn.

Waar zit het Frieslandpunt van de Vegetarische Slager dan?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline MaartenP

• 191
« Reactie #71 Gepost op: 19 oktober 2011, 21:50:31 »
Ik vind het ook niet echt bijzonder wat ze daar hebben tegen die prijs. Maar er is ook niks mis mee.

Bij de Sie-san hebben ze ook hele lekkere dingen inderdaad (pepper steaks!). Ik vind niks mis met nepvlees, en daarnaast is de smaak en geur toch nog echt anders dan van echt vlees.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #72 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:26:10 »

Op de website staat een kaartje met de verkooppunten.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #73 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:38:11 »
Er is wel een verkooppunt in Oldenzaal, maar nog niet in Nijmegen.  :o

Maar die komt wel binnenkort hoorde ik.

Offline Fynnya

• 432
« Reactie #74 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:40:57 »
En er komen er echt steeds meer bij. In elke nieuwsbrief die ze sturen staat weer een nieuw lijstje van verkooppunten die erbij gekomen zijn. Het gaat goed bij hen blijkbaar :)

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #75 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:41:58 »

Dank!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Sedna

• 160
Coop: opname Vegetarische Slager
« Reactie #76 Gepost op: 03 juni 2012, 14:45:45 »
Coop: opname Vegetarische Slager

De producten van De Vegetarische Slager zijn onder andere gemaakt van regionaal geteelde biologische lupine, een plant uit de vlinderbloemenfamilie. Maar de items hebben hetzelfde uiterlijk en dezelfde bite en structuur als vlees.

Proef gehouden

Coop startte eind vorig jaar bij vier vestigingen een proef met de vleesvervangers. Nu maakt de organisatie het aanbod beschikbaar voor alle winkels.

Andere supers

De Vegetarische Slager ligt verder onder meer bij Attent in Vierhouten, speciaalsuper Kingsalmarkt in Amstelveen en twee Jumbo-vestigingen in Uden en Cuijk. Ook verschillende winkels van Ekoplaza hebben het aanbod opgenomen.

Assortiment

Het assortiment bestaat onder meer uit (vegetarische) gehaktballen, kipstukjes, kipspiesjes, rul gehakt, gerookte spekjes, tonijn, teriyaki, kroketten, bitterballen, shoarma, Grieks vlees en yakitori.

Bron: http://www.distrifood.nl/web/Nieuws/Formules/Formules-artikel-pagina/142914/Coop-opname-Vegetarische-Slager.htm

Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #77 Gepost op: 03 juni 2012, 19:22:18 »
Kwam het ook tegen bij een groothandel trouwens. Gaat lekker zo  :D
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #78 Gepost op: 06 juni 2012, 09:00:45 »
Hier heb ik een paar dingetjes van de veg slager in de natuurwinkel gevonden. Helaas zit er geen COOP in de buurt, zou wel erg fijn zijn als het iets meer verkrijgbaar was. Ik ben wel benieuwd naar de tonijn..
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Gabs

• 796
« Reactie #79 Gepost op: 11 juni 2012, 16:42:04 »
Ik wilde kipsate maken met de kipstukjes van de vegatrische slager. De stukjes had ik eerst knapperig gebakken, maar nadat ik pindasaus had toegevoegd werden ze weer week en de kleine stukjes losten zelfs helemaal op... Niet heel geslaagd dus :(