Heb dit topic gelezen onder het leegscheppen van bakjes kipckerrie- en tonynsalade met chips uit zee.
Toen DVS werd aangekondigd was ik niet direct enorm fan van het idee van een product (of producent, beter) waarbij 'het moet wel op echte dooie beesten lijken!' zo centraal staat. O wacht, daar ben ik nog steeds niet enorm fan van eigenlijk. Ik ging er dus niet echt naar op zoek.
Maar een ex-vriend van me (die vegetariër is sinds anderhalve maand nadat wij destijds iets kregen, en nu nog altijd vega eet, jeej), is wel enorm fan, dus die heeft me al verscheidene keren iets ervan voorgezet (goed bereid, lekker). De laatste keer was mijn huidige vriend (culisnob en omnivoor die gewend is veel biologisch te kopen, en zonder problemen vega eet en kookt) er ook bij, en hij was behoorlijk onder de indruk en is sindsdien al een paar keer naar de winkel op de Rozengracht geweest om daar kipstuckjes en deze twee salades en chips uit zee en wat niet nog meer te kopen.
Zaterdag ben ik er eindelijk ook geweest. (Ik had vorig jaar al eens een poging gedaan bij de winckel in Den Haag, maar die bleek dicht op zondag). Ik hoopte op meer soorten salades om uit te kiezen dan deze twee, maar dit was het aanbod (ja hummus en baba ganoush waren er ook, maar die kan ik ook wel krijgen bij de Turk om de hoe
ck).
Ik lees nu in deze draad dat er dus ook ckipsatésalade bestaat (tenzij die in de tussentijd uit de handel is genomen); ik realiseer me nu dat dat was wat ik er dus éigenlijk hoopte aan te treffen, want ik ben echt een enorme sucker voor saté. Serieus, de slechtst uitgevoerde producten koop ik nog, als er satésmaak aan zit. Mijn laatste omnivore stuiptrekkingen waren de satékroketten in de kantine van de VU...
Ik heb zelfs verscheidene malen quornstukjes in satésaus gekocht (OK, dat was eigenlijk écht best wel vies). Maar nu wil ik dus echt wel even die ckipsatésalade uitproberen, mensen! Verkoopt DVS Amsterdam die ook (op andere momenten), of moet ik die echt in DH halen? Of op zoek gaan bij de Jumbo, als ik het goed begrijp? (Wat op zich niet erg zou zijn, want de Jumbo is de enige plek in NL waarvan ik weet dat je er rabarbersap kunt kopen.
)