Vegatopia Forum

De Vegetarische Slager

Offline Bast

• 4.149
Re:De Vegetarische Slager
« Reactie #240 Gepost op: 11 oktober 2013, 20:39:51 »
De winkel op de Rozengracht is open. Ze hebben wat delicatessen (wijn, honing, etc.), naast ingevroren eigen producten en ook een gekoelde vitrine met kant en klaar meeneemspul met eigen producten zoals gemarineerde stukjes. Er kon ook geproefd worden van de vegatonijnsalade en huisgemaakte hummus, baba ghanoush en muhammara.
Geopend van 10-19 geloof ik.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Dennis23

• 228
  • Geslacht: Man
« Reactie #241 Gepost op: 12 december 2013, 17:45:11 »
Ik heb eindelijk vandaag de MC2 burger kunnen kopen bij Ekoplaza.

Ik heb de burger net kunnen proeven. Het smaakt echt overheerlijk. Vele malen beter dan alle andere burgers. De prijs van €2,69 (2 stuks in de doos), is het zeker meer dan waard.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #242 Gepost op: 17 december 2013, 08:58:21 »
Er wordt de 20ste een tweede filiaal geopend in Amsterdam, doen ze snel!

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #243 Gepost op: 17 december 2013, 10:03:54 »
Dat is inderdaad redelijk snel. Deze vestiging ligt redelijk dichtbij het Centraal Station (Zeeburg: Baron G.A. Tindalstraat 148, 1019TX Amsterdam). Er is aanstaande vrijdag 19 december 18:00-21:00 een borrel daar. Als je bij die borrel wil komen dien je hun een email te sturen, zie onderstaande link.

https://www.facebook.com/DeVegetarischeSlagerAmsterdam/posts/239613282867619
« Laatst bewerkt op: 18 december 2013, 11:27:26 door Dennis23 »

Offline Marthe

• 274
« Reactie #244 Gepost op: 17 december 2013, 12:34:16 »
Oh, wat leuk! Is niet zo heel ver van mijn huis vandaan :D

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #245 Gepost op: 02 april 2014, 02:04:06 »
Heb dit topic gelezen onder het leegscheppen van bakjes kipckerrie- en tonynsalade met chips uit zee. 8)

Toen DVS werd aangekondigd was ik niet direct enorm fan van het idee van een product (of producent, beter) waarbij 'het moet wel op echte dooie beesten lijken!' zo centraal staat. O wacht, daar ben ik nog steeds niet enorm fan van eigenlijk. Ik ging er dus niet echt naar op zoek.

Maar een ex-vriend van me (die vegetariër is sinds anderhalve maand nadat wij destijds iets kregen, en nu nog altijd vega eet, jeej), is wel enorm fan, dus die heeft me al verscheidene keren iets ervan voorgezet (goed bereid, lekker). De laatste keer was mijn huidige vriend (culisnob en omnivoor die gewend is veel biologisch te kopen, en zonder problemen vega eet en kookt) er ook bij, en hij was behoorlijk onder de indruk en is sindsdien al een paar keer naar de winkel op de Rozengracht geweest om daar kipstuckjes en deze twee salades en chips uit zee en wat niet nog meer te kopen. ;D
Zaterdag ben ik er eindelijk ook geweest. (Ik had vorig jaar al eens een poging gedaan bij de winckel in Den Haag, maar die bleek dicht op zondag). Ik hoopte op meer soorten salades om uit te kiezen dan deze twee, maar dit was het aanbod (ja hummus en baba ganoush waren er ook, maar die kan ik ook wel krijgen bij de Turk om de hoeck).

Ik lees nu in deze draad dat er dus ook ckipsatésalade bestaat (tenzij die in de tussentijd uit de handel is genomen); ik realiseer me nu dat dat was wat ik er dus éigenlijk hoopte aan te treffen, want ik ben echt een enorme sucker voor saté. Serieus, de slechtst uitgevoerde producten koop ik nog, als er satésmaak aan zit. Mijn laatste omnivore stuiptrekkingen waren de satékroketten in de kantine van de VU... ::) Ik heb zelfs verscheidene malen quornstukjes in satésaus gekocht (OK, dat was eigenlijk écht best wel vies). Maar nu wil ik dus echt wel even die ckipsatésalade uitproberen, mensen! Verkoopt DVS Amsterdam die ook (op andere momenten), of moet ik die echt in DH halen? Of op zoek gaan bij de Jumbo, als ik het goed begrijp? (Wat op zich niet erg zou zijn, want de Jumbo is de enige plek in NL waarvan ik weet dat je er rabarbersap kunt kopen. :beer:)
« Laatst bewerkt op: 02 april 2014, 02:07:29 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #246 Gepost op: 02 april 2014, 06:28:02 »
Hey zijn de kipkerrie en de tonyn aangepast zodat ze nu vegan zijn? Of ben ik (noodgedwongen) strenger dan jij?

De kipsate was volgens mij al vegan, maar daar zit appel in :(
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #247 Gepost op: 02 april 2014, 10:11:37 »
Nee, ze zijn inderdaad allebei niet vegan, dat heb ik nog gevraagd toevallig. De tonyn van zichzelf niet, en in de andere salade zit mayonaise. Dat zouden ze natuurlijk kunnen vervangen door vegan mayo, maar ik heb niet gevraagd waarin ze dat niet doen.
Ben dus al een tijdje geen vegan meer, zeker sinds ik mijn vriend ken eet ik veel vaker kaas (ja eh, hij haalt die dan ook bij Kef), verder vooral dingen waar iets niet-vegans in is verwerkt; want melk, yoghurt, vla en ei in oorspronkelijke vorm gebruik ik nog steeds niet (ijs weer wel trouwens).
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #248 Gepost op: 02 april 2014, 10:55:24 »
Die chips uit zee zijn echt verslavend lekker!
Ik vind de dingen van dvs die ik kan eten heel lekker, en ik ben eigenlijk altijd wel fan van dingen die op echte dooie beesten lijken want ik was echt behoorlijk fan van vlees vroeger. Ik vind het heel jammer dat al hun salades niet vegan zijn want ik vind het super dat ze nu bijv. zo'n bagel bij bagels & beans hebben, en bij de AH hadden ze een tijdje terug ook zo'n broodje (was die niet met kipsaté?), ik had die ook wel graag willen proberen.
Calimero, bij mijn werk (en dus niet belachelijk ver van jouw werk) zit een jumbo, ik zal eens kijken of ze die salades daar hebben.

Offline Sam

• 7.192
Re: De Vegetarische Slager
« Reactie #249 Gepost op: 03 april 2017, 11:58:26 »
Al jaren niets gepost in deze draad, maar wil toch even weten wat jullie vinden van het broodbeleg van DVS? Ik heb er nu twee geprobeerd, de italiaanse worst en de boterhamworst, en ik vind ze allebei erg zoet. In de italiaanse worst zit zoete aardappel extract maar weinig suiker, in de boterhamworst zit bijna 4 gram suiker. Ik ben pas op de etiketten gaan kijken na een paar keer eten en me echt afvragen waarom die worst zoet is, ik vind het niet lekker. Ik weet van mezelf dat ik iets al gauw zoet vind, dus ben benieuwd of ik de enige ben.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

• 2.653
« Reactie #250 Gepost op: 03 april 2017, 12:53:30 »
Ik heb alleen de italiaanse worst en de gelderse smeerworst geprobeerd, de rest interesseert me niet. Ik vind beide lekker maar eet de smeerworst wel altijd met sambal of pittige mosterd. Of met kaas in een tosti.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #251 Gepost op: 03 april 2017, 14:36:47 »
Ik probeerde de Italiaanse worst maar ik vind de 'salami'' van de Ekoplaza lekkerder want die smaakt sterker naar knoflook. De rest heb ik nog niet geprobeerd.
Nothing tastes like compassion feels

Offline meisbaer

• 5.627
« Reactie #252 Gepost op: 13 april 2017, 21:10:39 »
Wij hebben de kipworst al een paar keer gehad, die is wel lekker. De grilworst dacht ik ook, die was niet zo spannend. Leuk is dat je er echte plakjes van kan snijden.

Offline Monica

• 231
« Reactie #253 Gepost op: 03 mei 2017, 23:34:16 »
Inmiddels is er ook een (petit) paté bijgekomen. Voor af en toe vind ik het wel lekker smaken. Wanneer je het meeneemt naar je werk niet te lang laten liggen. Dat is mijn ervaring. Na een paar uurtjes lijkt er een wat rare bijsmaak aan te zitten.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #254 Gepost op: 06 juli 2017, 17:07:17 »
Inmiddels is er ook een (petit) paté bijgekomen. Voor af en toe vind ik het wel lekker smaken. Wanneer je het meeneemt naar je werk niet te lang laten liggen. Dat is mijn ervaring. Na een paar uurtjes lijkt er een wat rare bijsmaak aan te zitten.

Ik vind m inderdaad ook heerlijk, maar moet inderedaad wel goed gekoeld zijn.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Eelco

• Admin
  • 20.680
    • Mijn Homepage
« Laatst bewerkt op: 03 oktober 2017, 16:45:41 door Eelco »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

« Reactie #256 Gepost op: 03 oktober 2017, 19:54:42 »
Als de NVWA nog meer zinnigs heeft te doen dan zou het ook eens bij de concurrentie kunnen kijken....
Nogal raar dat juist deze onderneming hiervoor wordt aangesproken.

Offline Respect

• **
  • 23
« Reactie #257 Gepost op: 04 oktober 2017, 19:03:31 »
Bij: "Er zijn veel verhalen over zware vleeseters die voor de gek gehouden zijn met onze producten."  zoals opgemerkt door heer  Korteweg wordt eigenlijk bevestigd dat deze firma probeert de boel te belazeren, toch? de idee van ik eet vlees moet je echt tegenstaan. Alternatief is het betere antwoord denk ik toch...

Offline meisbaer

• 5.627
« Reactie #258 Gepost op: 04 oktober 2017, 20:55:58 »
Hier ook een fan van de pepersteak. Ach, ieder z'n smaak, toch?
Afwisseling is denk ik het beste. En soms is het lekker makkelijk om een vleesvervanger te gebruiken.

Offline meisbaer

• 5.627
« Reactie #259 Gepost op: 04 oktober 2017, 20:57:33 »
Oh, wacht, verkeerd draadje denk ik. Maar in ieder geval is het suf dat je als vleeseten "per ongeluk" iets vegetarisch koopt, dat dat heel erg zou zijn. Andersom is erger, toch?