Hallo allemaal,
na heel lange tijd geleden ook weer terug op dit forum. Ja, ik was ooit hier ook wel eens actief op Vegatopia, maar door verhuizing en werk en andere zaken kwam de klad er een beetje in, en raakte uiteindelijk ook de logins kwijt van Vegatopia. Ik ben nu alles weer een beetje aan het herstellen. Nieuw account aangemaakt. En ik eet nog wel gewoon vegetarisch.
Ik schrijf dit bericht omdat ik donderdag de nieuwe Mc2burger van de Vegetarische Slager heb geproefd. Ik kreeg woensdag een mailtje binnen of ik zin had in het Centraal Museum in Utrecht de introductie mee te maken. Nou, ik heb hem geproefd en hij is echt heel lekker. Dat is een waardeoordeel, dat geef ik toe en ik realiseer me dat lezers hier misschien dit als een schaamteloze plug kunnen beschouwen. Okee, dat is het eigenlijk ook wel, maar ik heb geen zakelijk belang bij de Vegetarische Slager, dus ik schiet er zelf niks mee op. Ik ben zelf fotograaf, en verder niet zakelijk actief in vegetarische koken. Ik ben wel actief lid van de partij van de Dieren in Utrecht (bestuur) en ik vind dat een goed product als de Mc2burger onder de aandacht moet komen, als extra alternatief naast de al bestaande vleesvervangers.
Ik schreef het volgende over de Mc2burger op mijn blog.
"Tja. Wat kan ik zeggen van de mc2burger? Hij is sappig en mals, en bijzonder smakelijk. Hij is echt heel lekker, en ik zeg dit niet om de Vegetarische Slager naar de mond te praten. Ik heb de mc2burger geproefd en hij is subliem. Echt waar. Het is heel lang geleden dat ik een ‘echte’ hamburger heb gegeten (raar begrip trouwens, een Hamburger is een inwoner van Hamburg, en zo’n echte heb ik nog nooit gegeten), maar vroeger in de zwarte vleestijd, ruim 25 jaar geleden, at ik wel eens een echte hamburger en ik ken de smaak nog wel een beetje. De mc2burger overtreft die smaak met overmacht, naar mijn mening.