Vegatopia Forum

HEEEEEELP ik heb een dieet

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #40 Gepost op: 16 september 2010, 18:27:37 »
Nee, ik geef toe, worst is niet de ideale optie, zoals ik al zei: wanhoop. Overigens heb ik tot nu toe geen D gehad van voedsel, eerder verstopping.
Ben overigens nog steeds ziek, dus ik zal gewoon een virusje hebben. Appel mag ik volgens de diëtiste niet, en ik krijg er momenteel opvliegers van, maar weet niet of dat ook iets te maken heeft met mijn virusje...
Experimenteren doen we dus maar niet.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #41 Gepost op: 17 september 2010, 16:38:41 »
Vervelend zeg, beterschap!
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #42 Gepost op: 17 september 2010, 17:01:44 »
Verhoging en hartkloppingen kunnen best van het eten komen, heb ik ook vaak.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #43 Gepost op: 20 september 2010, 12:34:53 »
Ben ik heel hypochondrisch als ik daar toch licht van in paniek raak (die hartkloppingen dan). Ik durf alleen niet naar de dokter, ben bang dat ze me uitlachen  :(

Overigens ben ik nu zwaar verkouden (hatsjoe, grnnnnchl), dus ik hoop nu wel dat ik alle virussen voor deze winter achter de rug heb :pil:
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #44 Gepost op: 20 september 2010, 13:01:51 »
Flinke verkoudheden kunnen ook een allergische reactie zijn. Als ik er veel last van heb, dan laat ik me opnieuw testen, en passen we eventueel mijn medicatie aan, dan is het weer over.

Sowieso word je met een luchtwegallergie gevoeliger voor virussen die zich in de slijmvliezen nestelen. Ben benieuwd of ik dit jaar wordt opgeroepen voor de griepprik, na die maandenlange bronchitis van vorig jaar zou ik hem misschien wel halen dan.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #45 Gepost op: 20 september 2010, 15:30:47 »
Geelwortel helpt bij zowel bij verkoudheidsgedoe als diarree. Neem een theelepeltje met een theelepeltje cayenne (of heter als je dat aan kan) met wat olie in een kopje warm water, 2 maal daags.

Beterschap!
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #46 Gepost op: 20 september 2010, 22:50:43 »
Ben ik heel hypochondrisch als ik daar toch licht van in paniek raak (die hartkloppingen dan). Ik durf alleen niet naar de dokter, ben bang dat ze me uitlachen  :(

Overigens ben ik nu zwaar verkouden (hatsjoe, grnnnnchl), dus ik hoop nu wel dat ik alle virussen voor deze winter achter de rug heb :pil:
Bij mij werd voor de zekerheid een hartfilmpje gemaakt, was volgens mij routine.
Zorg dat je bij een goede arts terecht komt, dan komt het allemaal wel goed.
Wel alleen als je bereid bent je ook aan het dieet te houden, anders blijf je ziek en is het weggegooid (belasting)geld.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #47 Gepost op: 21 september 2010, 16:11:46 »
Ik durf alleen niet naar de dokter, ben bang dat ze me uitlachen  :(
Dan zou je wel een heel stomme arts hebben....
Normaal gesproken vindt een arts dat niet stom of raar, maar juist goed dat je zijn/haar professionele mening vraagt, voor het geval dat het iets ernstig is.
En mocht jij nou gewoon een heel stomme arts hebben, die je wel uitlacht, dan moet je maar zo denken: wat vind je belangrijker? Niet uitgelachen worden of een goede gezondheid hebben? Ik hoop het laatste, en dan moet je gewoon het risico nemen. Uitgelachen worden (als dat al zou gebeuren), daar kom je wel overheen, een slechte gezondheid krijgen/houden hou je jarenlang spijt van...

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #48 Gepost op: 09 oktober 2010, 09:09:16 »
Ben ik heel hypochondrisch als ik daar toch licht van in paniek raak (die hartkloppingen dan). Ik durf alleen niet naar de dokter, ben bang dat ze me uitlachen  :(

Overigens ben ik nu zwaar verkouden (hatsjoe, grnnnnchl), dus ik hoop nu wel dat ik alle virussen voor deze winter achter de rug heb :pil:

Krijg je wel genoeg voedingsstoffen binnen, met die diarree en al? Daar zou je hartkloppingen van kunnen krijgen, misschien door een stressreactie want dat dieet van jou lijkt me behoorlijk stressvol, zeker in combinatie met je ziek voelen.

En heeft niemand trouwens aan Quorn gedacht of zitten daar ook weer dingen in die je niet mag hebben? Dat is toch  gewoon schimmel die op maïs gegroeid is?

Hoe gaat het nu?

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #49 Gepost op: 09 oktober 2010, 09:32:00 »
Volgens mij zit in Quorn wel kruiden of specerijen of aroma's, dus dat mag dan niet.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #50 Gepost op: 12 oktober 2010, 14:21:53 »
Ben inmiddels over de meeste virussen heen. Nu zijn het alleen dus nog reacties op diverse middelen, zoals bijvoorbeeld gisteren acute hoofdpijn van een bastognekoek (en daar zat toch echt niks in). Gisteren ook even met de diëtiste gebeld. Nog steeds weinig tips, maar ik kon mijn ei even kwijt. Ik ben wel heeeeeeeel blij  :cheernerd:, want net lactosevrije melk gevonden bij mijn eigen AH. Ik weet dat je het niet nodig hebt, maar zwarte koffie krijg ik echt niet door mijn strot.

Wel nu quorn reepjes gekocht, die zijn zonder kruiden etc., dus even proberen.

Volgens mij is inderdaad nu een groot probleem de constante factor. Ik kan echt een hoop laten staan, maar alles tegelijkertijd was gewoon teveel. Tijdens dat gesprek gisteren kon ik ook aangeven wat ik wel al allemaal weglaat, en dat was toch wel het merendeel. Mijn grootste struikelblok is de zuivel (want ik eet nogal graag kaas in alle soorten en maten en ik zat in die fase van de maand dat je gewoon wilt snoepen, dus dat werd een bossche bol (geniet met mate  ;D) en daar ga je dan met je zuivel, ok, ik geef toe, slagroom is een groot struikelblok  :taart-yum:) en de bouillonblokjes, ook dat weliswaar niet dagelijks, maar als je soep maakt ga je al. Dus ik moet me daarin verdiepen, maar als dat dan alles is vind ik dat ik toch heeeeel goed mijn best doe  :angel:.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #51 Gepost op: 12 oktober 2010, 14:27:58 »
 :thumbsup:

Je kunt dit heel moeilijk in een keer doen, zeker als je niet alleen woont (en de anderen zich dus niet aan een dieet hoeven te houden).

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #52 Gepost op: 12 oktober 2010, 22:45:51 »
Maar bouillonblokjes zijn echt gevaarlijk, daar zit van alles in.
En als je niet alles weglaat, word je niet beter en weet je ook niet waar het misgaat.
Tja, zelf weten natuurlijk, maar ik snap niet dat je je niet aan je dieet houdt.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #53 Gepost op: 13 oktober 2010, 15:30:48 »
 ::)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #54 Gepost op: 14 oktober 2010, 16:03:50 »
Ik vind dat je hartstikke goed bezig bent!  :cheer:
Zoveel dingen weg moeten laten, is echt niet makkelijk.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #55 Gepost op: 15 oktober 2010, 10:20:09 »
 :-*

en ook nog een voor Hizikigrrrrl  :-*

Ik heb gisteren het hele schap koekje bij de AH bekeken en kom nu uit op ES spritsen, beter dan niks!
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #56 Gepost op: 17 oktober 2010, 16:20:41 »
::)

Ik vind dit niet zo'n nette reactie op iemand die een zeer terechte kritische opmerking plaatst. Maar het is natuurlijk makkelijker om jezelf voor de gek te houden dan om een tijdje streng voor jezelf te zijn, nietwaar? Vinden dat je goed bezig bent terwijl je gewoon een bossche bol hebt zitten eten, meen je dat nou echt?

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #57 Gepost op: 18 oktober 2010, 09:23:21 »
Ja, dat meen ik echt. Ik gooi in een paar weken mijn volledig eetpatroon om als enige in een huishouden van 5. En dan heb ik het over: ontbijt, tussendoortje, middageten, tussendoortje, avondeten, koekje, oh ja, en bijna al het drinken gedurende de dag. Niet om lullig te doen: but you ain't been there! Bovendien is er van de overige 4 een vegetarier, dus je hebt het over 3 verschillende diëten.
En ik zeg dat het dan makkelijk is om kritiek te leveren op iemand die haar best doet.
Maar hij die zonder zonden is....  ::)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Sam

  • ******
  • 7.106
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #58 Gepost op: 18 oktober 2010, 10:13:12 »
Makkelijk om kritiek te leveren op iemand die haar best doet? Ik denk dat Bambi een van de weinigen is die echt kan zeggen dat ze niet snapt dat je je niet aan je dieet houdt, ze is tenslotte een van de ervaringsdeskundigen hier in het moeten weglaten van dingen omdat ze voor zoveel dingen allergisch is, en ze weet als geen ander hoeveel ellende het op kan leveren als je iets eet waar je niet tegen kan. Ik zou dat gewoon serieus nemen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #59 Gepost op: 18 oktober 2010, 11:24:11 »
Ik weet dat Bambi veel allergiën heeft, heb haar draad ook bekeken. Dus daar gaat het niet om. Ik neem het echt wel serieus, maar we hebben het hier over een bouillonblokje voor de soep en een bossche bol tijdens het PMS-moment. En nogmaals: al het eten gedurende mijn hele dag! Als ik dan PMS heb en ik sta voor een schap en ik mag niks (en dan bedoel ik ook echt NIKS) dan is het vlees zwak en dan zondig ik liever helemaal dan half. Ben ik daarmee slecht? Nou nee. En als ik iets eet wat ik eigenlijk niet mag omdat ik anders nog een extra pan (of extra maaltijd) op tafel moet zetten op een dag dat iedereen heeft gespeeld en we 's avonds nog weg moeten en mijn man is er niet, en zo nog wat dingen, dan is dat jammer, maar helaas. Daarvoor ben je dan nou eenmaal moeder van drie met man met drukke baan. Balen, maar ja. Op de manier waarop ik het nu doe (dieet van 95%) zijn mijn klachten met zeker 90% afgenomen. Dan ben ik dus al heel gelukkig, want dat betekent dat ik weer fatsoenlijk functioneer. Volgende week gaan we op vakantie. Kan je nu al zeggen dat ik dan dus niet mijn dieet ga volhouden, want we zullen echt wel een keer uit eten gaan en dat betekent dus automatisch dat het niet gaat lukken (tenzij jij weet hoe ik in Italië vegetarisch zonder tomaat, zachte kazen, soja, noten en diverse kruiden kan eten?). Dat is het leven en soms is het leven niet leuk. Maar dus neem ik een aantal producten mee op vakantie zodat we in ons appartement wel gewoon kunnen eten zonder dat ik alles moet overslaan. Dat is dus een compromis om mijn leven leefbaar te houden.
Hoor wie klopt daar kinders???