Vegatopia Forum

Omelet, Spaanse tortilla, frittata

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Omelet
« Reactie #20 Gepost op: 31 augustus 2010, 22:56:02 »
Oooooooooh, zo'n chocoladeschuimomelet klinkt wel lekker...
Zo'n beetje chocoladesouffléachtig. Nam Nam.En er waren vandaag weer 4 ultrabiologische eitjes van m'n kippietjes. Het werd tijd, we hadden al maanden maar 1 ei per dag als we geluk hadden. Wat weinig is voor 6 kippen. Maar de 4 nieuwe leggen duidelijk wel.

Het idee van parmesaankaas en pikant gemengt is wel goed denk ik, ga ik eens doen met nog wat gecarameliseerde tomaat onder, volgende keer.
Ik roer trouwens nooit in een omelet. En ik draai ze nooit om. Zo lekker dat net niet gestolde bovenste laagje. Zeker als daarstraks, met wat gesmolten camembert erbij.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Omelet
« Reactie #21 Gepost op: 31 augustus 2010, 23:18:11 »
Iets met eieren splitten en eiwit opkloppen. De zoektocht naar het recept was al begonnen, maar ik weet niet waar het betreffende mapje aangeland is...

Ik ben stiekem wel trots op mijn omelet omgdraai-gooikwaliteiten, dat gaat bijna altijd goed ;D
Sin chile, no tiene chiste!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Omelet
« Reactie #22 Gepost op: 31 augustus 2010, 23:21:49 »
Wel, op smulweb heb ik al een receptje gevonden... Misschien een snelle google en dan herken je het?

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omelet
« Reactie #23 Gepost op: 01 september 2010, 14:29:46 »
Dit is volgens mij zo'n beetje hoe wij het vroeger aten.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omelet
« Reactie #24 Gepost op: 01 september 2010, 18:06:25 »
Ik maak een doodenkele keer, als ik oud brood heb, nog wel eens wentelteefjes. :hungry:
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Omelet
« Reactie #25 Gepost op: 01 september 2010, 18:34:53 »
Ik ook, lekker!
This is between me and the vegetable!

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Omelet
« Reactie #26 Gepost op: 03 september 2010, 18:01:34 »
Wij eten wel eens omelet als we een keer samen thuis zijn. Meestal is dat op zondag en doen we er restjes groenten bij, wat kaas, kruiden etc). Omelet met geitenkaas en bieslook is bv lekker.

Offline Basje

  • **
  • 60
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omelet
« Reactie #27 Gepost op: 06 september 2010, 11:56:19 »
Meestal eet ik geen ei, maar ik vind egg in a basket wel heel lekker! Mijn laatste omelet was meer dan een jaar geleden, prei omelet met zelfgebakken brood als een soort simpele maaltijd. Ik vind ei een beetje een raar product :S

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Omelet
« Reactie #28 Gepost op: 06 september 2010, 18:47:47 »
Meestal eet ik geen ei, maar ik vind egg in a basket wel heel lekker! Mijn laatste omelet was meer dan een jaar geleden, prei omelet met zelfgebakken brood als een soort simpele maaltijd. Ik vind ei een beetje een raar product :S

Dat ziet er wel leuk uit!  ;D

Offline Basje

  • **
  • 60
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omelet
« Reactie #29 Gepost op: 06 september 2010, 20:04:42 »
Ja, het is ook echt lekker! Het brood wordt een beetje krokant als toast, maar ook nog een beetje soppig door het ei, echt lekker :)

Offline Meisie

  • *
  • 13
Re:Omelet
« Reactie #30 Gepost op: 06 september 2010, 21:21:37 »
Haha, dat is dus gewoon een standaard gerecht? bij mij in de familie gaat het gerucht dat 'ei in het gat' uitgevonden is door mijn overgrootvader... Of meerdere mensen hebben natuurlijk hetzelfde briljante idee gehad ;) Het is inderdaad erg lekker, compleet anders dat al het andere wat je met ei kan, ook al zou je dat niet verwachten.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Omelet
« Reactie #31 Gepost op: 07 september 2010, 20:15:18 »
Gepocheerd ei is lekker! Ik heb laatst een ei-pocheerpan gekregen, makkelijk joh.
Roerei en zachtgekookt ei is ook lekker.
Verder vind ik omelet lekker met jonge courgette (en munt), op die manier vind ik het ook niet erg als het ei helemaal gestold is. Spaanse aardappel-ui tortilla is ook erg lekker.
Bij een gebakken ei vind ik het weer zonder als ie door en door gaar is (bij een gekookt ook trouwens). Doen jullie op gebakken ei ook tomatenketchup?
,,,,فلافل

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omelet
« Reactie #32 Gepost op: 07 september 2010, 20:19:08 »
Doen jullie op gebakken ei ook tomatenketchup?
Nee, wel eens bij roerei met mayo, stukjes augurk en tomaat.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Omelet
« Reactie #33 Gepost op: 07 september 2010, 20:21:44 »

Doen jullie op gebakken ei ook tomatenketchup?
Vooral op een spiegelei vind ik dat nam.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Omelet
« Reactie #34 Gepost op: 07 september 2010, 20:25:18 »
Doen jullie op gebakken ei ook tomatenketchup?
Nee, wel eens bij roerei met mayo, stukjes augurk en tomaat.

Jemig wat is dat voor aparte combinatie. Ben dol op augurk .. maar bij roerei? Hoe gaat dat dan, gaat de tomaat en augurk er los bij/over?
Klinkt zeker interessant.


Vooral op een spiegelei vind ik dat nam.

Nam?
,,,,فلافل

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Omelet
« Reactie #35 Gepost op: 07 september 2010, 20:31:29 »
lekker.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omelet
« Reactie #36 Gepost op: 07 september 2010, 21:28:39 »
Doen jullie op gebakken ei ook tomatenketchup?
Nee, wel eens bij roerei met mayo, stukjes augurk en tomaat.

Jemig wat is dat voor aparte combinatie. Ben dol op augurk .. maar bij roerei? Hoe gaat dat dan, gaat de tomaat en augurk er los bij/over?
Klinkt zeker interessant.
Nou gewoon, roerei maken en dan op al dan niet geroosterd brood beetje ketchup en mayo doen. Het roerei erop en de fijn gesneden augurk en tomaat erop en eten maar.

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Omelet
« Reactie #37 Gepost op: 07 september 2010, 23:00:31 »
Doen jullie op gebakken ei ook tomatenketchup?
Nee, wel eens bij roerei met mayo, stukjes augurk en tomaat.

Jemig wat is dat voor aparte combinatie. Ben dol op augurk .. maar bij roerei? Hoe gaat dat dan, gaat de tomaat en augurk er los bij/over?
Klinkt zeker interessant.
Nou gewoon, roerei maken en dan op al dan niet geroosterd brood beetje ketchup en mayo doen. Het roerei erop en de fijn gesneden augurk en tomaat erop en eten maar.


Hm klinkt geinig! Ga ik es proberen.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Omelet
« Reactie #38 Gepost op: 07 september 2010, 23:34:17 »
Rode pepersaus van D&L (?) of olijvonaise met koriander of selderij. Met groene peperringetjes.

Ketchup doe ik dan wel regelmatig op mijn bruine boterham met kaas ipv boter. Ook lekker met ingelegde zilveruitjes erbij.

*misschien moet ik niet meer in het eetgedeelte komen na 22 uur ::)*
Sin chile, no tiene chiste!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omelet
« Reactie #39 Gepost op: 10 september 2010, 01:16:59 »
Meestal eet ik geen ei, maar ik vind egg in a basket wel heel lekker! Mijn laatste omelet was meer dan een jaar geleden, prei omelet met zelfgebakken brood als een soort simpele maaltijd. Ik vind ei een beetje een raar product :S

wij noemen dat een okki-tokki-boterham. Naar het schooltijdschrift dat je kreeg in groep 3, daar stond dat recept een x in. Daarnaast hadden we ook Woepie spiesjes  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!