Vegatopia Forum

Vegetarisch in strandtenten

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Gepost op: 15 juni 2005, 13:45:09 »
Je komt er voor lekker zitten en hangen aan zee en niet direct voor de gweldige keuken. Maar ja, je wilt toch wel wat meer dan een zielige kaassouflé of een lauwe groenteburger. Waar kun je dan het best eten aan het strand? Mag overal in Nederland en België zijn. Voorwaarde: direct aan het water of in de duinen.

Offline renske

• 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2005, 18:06:26 »
Ik ken een kok die erg lekker kookt (werkte voorheen bij Pur Sang in Amsterdam) en hij gaat nu bij Vooges Strand in Zandvoort werken (Vooges zit ook in de Utrechtsestraat in Amsterdam). Er is niet veel vega eten te eten bij Vooges, maar dat wat ze hebben is heerlijk. Ik hoop/denk dat dat in Zandvoort, met de goede kok, ook zo zal zijn. En op de site (www.vooges.nl) ziet de strandtent er erg leuk uit!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2005, 18:33:50 »
Mag overal in Nederland en België zijn. Voorwaarde: direct aan het water of in de duinen.

mogen we de stadsstrandjes ook noemen?
,,,,فلافل

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2005, 20:25:16 »
mogen we de stadsstrandjes ook noemen?

Sjoer. Wou je Blijburg nomineren?

Aiko

« Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2005, 20:42:46 »
Het zou logisch zijn als de beste strandtent in Neerlands populairste badplaats zou staan. Maar ik heb het vermoeden dat men in Scheveningen vooral aan vis doet.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2005, 21:06:57 »
Nou ik geloof niet dat Vegatopianen veel op standtenten komen.

In Amsterdam vind ik het stadsstrandje Blijburg leuk, waar er wel wat vegetarisch te eten is. De kaart is niet zo groot, maar je kunt de hele dag door dingen als wraps, soep, spaanse tapas etc. eten, en er zijn altijd wel wat vega dingen. Je hoeft er bovendien geen last te hebben van zand.
Ook leuk in A'dam is Amsterdam Plage, aan het Stenen Hoofd, waar de Cantine Mobile kookt (ook vegetarisch) voor niet te veel geld. Er is bovendien een mini reuzenrad.
Als het warm is, heb ik meestal geen zin om naar de zee te gaan, omdat je er zo'n reis voor moet ondernemen, en ik bovendien dus niet zo van zand ben. Maar wel leuk is strand Kijkduin in Den Haag, waar je strandtent de Kwartel hebt, met altijd drie lekkere vega gerechten op de kaart en lekkere wijn.
Zandvoort vind ik een stom strand, maar daar heb je bij Paal 69 (het naakstrand) een strantent die 1x per jaar met de NVB vega bbq't en door het jaar heen vegetarische (en ook niet vegetarische) gerechten op de kaart heeft.
Het leukste strand is Bergen. Maar dan eet ik altijd in Bergen binnen. Via google zag ik dat Paviljoen noord tegenwoordige een nogal poshe Italiaanse kaart had, maar wel met een aantal vega dingen erop. Misschien ga ik daar nog es heen.

,,,,فلافل

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #6 Gepost op: 09 juli 2005, 13:54:40 »
Het leukste strand is Bergen. Maar dan eet ik altijd in Bergen binnen.

Eigenlijk off-topic, maar waar eet je dan, in Bergen? Ik kan wel wat tips gebruiken voor waar er goed vega(n?) te eten is en daarnaast ook niet-vegetarisch (haha, alsof er geheel vega restaurants zouden zijn in Bergen, duh, echt niet).
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2005, 13:59:14 door calimero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7 Gepost op: 09 juli 2005, 17:06:23 »
Het leukste strand is Bergen. Maar dan eet ik altijd in Bergen binnen.

Eigenlijk off-topic, maar waar eet je dan, in Bergen? Ik kan wel wat tips gebruiken voor waar er goed vega(n?) te eten is en daarnaast ook niet-vegetarisch (haha, alsof er geheel vega restaurants zouden zijn in Bergen, duh, echt niet).

oh, ik was niet erg duidelijk denk ik, ik bedoelde: ik ken Standpaviljoen Zuid, maar dat is zo'n standaard paviljoen met friet en tosti's, dus als ik op het Bergense strand kom, dan ga ik eerder een hapje in Bergen Binnen eten, niet omdat dat nou enorm briljant is, maar omdat je er wel tenten hebt die wel gaan waar je dan een salade of broodje eet, niet dat ik nu een enorme aanrader in Bergen Binnen heb, maar ik vond het strandpaviljdoen Zuid niet zo. Maar dat Paviljoen Noord leek me best leuk, dus vandaar dat ik Bergen noemde.
,,,,فلافل

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #8 Gepost op: 10 juli 2005, 11:17:47 »
Oh, oké. Jammeroor.
Ik heb nl. een keer in Bergen slecht genoeg gegeten voor de blacklist (weet alleen de naam van het restaurant niet meer), maar het zit erin dat we daar in de buurt nog wel eens vaker uit eten gaan.

Ik heb trouwens vroeger eens een vakantiebaantje gehad als patatbakker in zo'n strandtent in Bergen aan Zee. ::)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

bienne

« Reactie #9 Gepost op: 16 oktober 2005, 17:10:35 »
Oja en vanmiddag spinazie kaas kroketjes gegeten tijdens een pauze van onze strandwandeling bij Parnassia aan zee

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #10 Gepost op: 19 oktober 2005, 22:33:26 »
Oja en vanmiddag spinazie kaas kroketjes gegeten tijdens een pauze van onze strandwandeling bij Parnassia aan zee
Bedoel je nu Parnassia (GGZ) Monsterseweg in Den Haag?
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Aiko

« Reactie #11 Gepost op: 19 oktober 2005, 22:35:58 »
Echt 'aan zee' ligt dat toch niet? Zal al wel een kilometer of twee / drie vanaf het strand zijn.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #12 Gepost op: 19 oktober 2005, 22:37:22 »
Ik gok deze Parnassia
,,,,فلافل

Kiwi

« Reactie #13 Gepost op: 20 juli 2008, 17:04:01 »
Gisteren in een strandtent in Castricum gegeten (Zoomers). Leuk ingericht (strak zwart met oranje accenten), mooi uitzicht. Ik bestelde de vegetarische quiche met gegrilde groenten, maar die was niet meer verkrijgbaar, omdat die van de kaart gaat verdwijnen. Als alternatief werd een groentenburger aangeboden. Tsja, daar had ik dus net even geen trek in, net zoals ik een spies met vegetarische balletjes niet zo heel aanlokkelijk vond klinken. Dus dan maar een maaltijdsalade. De salade, het brood en de kruidenboter waren op zich best lekker, maar er lagen 9 (negen!) verschillen soorten fruit bovenop de salade als garnering. Volgens mij hadden ze alles uit de fruitmand getrokken wat ze konden vinden, ik vond het eerlijk gezegd een beetje overdone. Verder smaakte het wel goed, en was de bediening vriendelijk en correct.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegetarisch in strandtenten
« Reactie #14 Gepost op: 16 augustus 2010, 13:32:11 »
Onderstaand 2 strandtenttips (hier het hele verhaal)

Scheveningen, een strandtent waar ze afwijken van de standaardkaart en uitstapjes durven te maken naar gekke, hippe dingen. En zoals het altijd is met uitstapjes; daar betaal je voor. Maar voor een mooi terras aan zee en organic cola wil ik op zich ook wel eens 3,50 euro neerleggen.
Ook hippe feesten en muziek.
Barefoot Bar & Beach Club, Scheveningen

Noordwijk: Een hondvriendelijk terras, waar ze toevallig ook nog eens veel met biologische producten werken. Zo is de cappuccino met biologische melk en fairtrade koffie, de yoghurt is bio en ik zag zelfs ook wat stukken vlees biologisch. Appel- en perensappen komen van de Olmenhorst. Ik kon kiezen uit een omelet, broodjes met geitenkaas of mozzarella, maar koos voor de veggie wrap. De groenten waren lekker knapperig en kruidig, er was kaas over gesmolten en er lag geinige roze alfalfa naast. Voor nog geen zes euro een leuke prijs. Je moet wel tegen honden kunnen, want bij elk tafeltje liggen er wel een paar. De bediening is hier overigens heel vriendelijk.
Take2, Noordwijk

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #15 Gepost op: 29 juli 2011, 18:27:54 »
Bloomingdale's in Bloemendaal aan zee is een toffe tent, zolang je er niet te veel wilt eten. Je kunt kiezen tussen de geitenkaassalade en de geitenkaassalade. Hij is erg lekker en ik had er toevallig trek in, maar het is wat beperkt.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: 29 juli 2011, 22:11:42 »
Volgens mij had ik die ervaring ook. We zijn weggegaan zonder iets te bestellen.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #17 Gepost op: 29 juli 2011, 22:40:39 »
Met deze slappen juni zal het ze leren...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Olav

• *
  • 3
« Reactie #18 Gepost op: 26 juni 2014, 14:18:57 »
Citaat
Waarschuwing: er zijn al zo'n 120 dagen geen berichten meer geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, denk erover om een nieuw topic aan te maken.

Lijkt me toch de moeite waard om even in dit topic te roeren. (met dank aan Machteld voor de research)

Gisteravond at ik, na mijn optredentje in het kader van THISSfest, een linzenburger bij The Spot Beachclub http://www.gotothespot.com/wp-content/uploads/2013/11/Spot-menu-2014.pdf in Zandvoort. Erg geslaagde burger, helaas niet geschikt voor veganisten, met werkelijk van alles erop en eraan. Wil je die burger ook gaan proeven lijkt zondag 29/6/2014 me een uitgelezen moment omdat THISSfest (schaamteloze spam; www.thissfest.org), helaas zonder mij, er dan opnieuw neerstrijkt. Betere combinatie dan goeie muziek en goed eten lijkt me niet mogelijk.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #19 Gepost op: 06 juli 2014, 22:02:37 »
Buiten in Scheveningen is best leuk. Fijne bediening, prima eten.