Een paar weekend geleden aten wij bij
La Cubanita in Gouda, we gingen erheen met twee vleeseters en twee vegetariërs. Op de kaart, die je ook op de
website kunt bekijken stonden 53 tapas, onderverdeeld in koude tapas, vlees tapas, vis tapas en groentetapas. We hebben van alles door elkaar besteld, vega, vis en vlees. De vleeseters konden mee eten van de tapas voor de niet-vleeseters en andersom ging dat natuurlijk niet, maar dat maakte het absoluut niet minder leuk. We zorgden er gewoon steeds voor dat er voor ons allemaal genoeg keuze was.
Als een van de vegetariërs koos ik voor: brood met aioli en tapenade (dit was vooraf voor iedereen) en ik koos nog olijven erbij, aubergine met kruidenhoning (lekker, zoet en plakkerig), gefrituurde paprika (jummie, puntpaprika's! deze hebben we meerdere keren besteld), tortilla, quesadilla (met een te grote kwak room erop), Patatas bravas (die ik ken als aardappelen in een pittige -rode- saus, maar het waren partjes gebakken aardappel met een sausje ernaast), gepaneerde geitenkaas (mijn vriend houdt niet van warme kaas, dus deze deelde ik met mijn schoonmoeder), champignons aan een spies en als toetje manchego (kaas) met vijgenchutney.
Het restaurant zat bomvol en het was behoorlijk rumoerig, maar we kregen een tafel bij het raam waardoor we gelukkig niet middenin de drukte zaten. Ik twijfel eraan of de gerechtjes typisch Cubaans waren, maar ik vond ze wel lekker. Aan sommige tapas had wel iets meer aandacht mogen worden besteed, maar bijvoorbeeld de paprika was dan weer super heerlijk. Ik ben heel benieuwd hoe het eten hier smaakt als het minder druk is.
Dinsdag gaan we in Den Haag ook tapas eten, maar dan Spaanse tapas, bij Y mucho mas.