Gisteren met Christiaan (wie kent hem nog?) bij de Aardige Pers in Amsterdam. We stonden eerst bij Klein Perzië, maar die bleek nu anders te heten en ik vond dat kaart wat saai, dus zijn we doorgelopen naar de Aardige Pers. Daar was ik een jaar of 8 terug al eens, en toen was het nogal leeg. Nu zat het bomvol met vooral Iraniërs. Gezellig sfeer, en zeer vriendelijke bediening (2 dames).
We kregen als hapje vooraf van het huis een schoteltje gemengde groene blaadjes (spinazie, munt, dragon, basilicum) met een beetje feta-achtige kaas, walnoten, olijven en radijs en kregen daar stukjes platbrood bij. Lekker.
Daarna aten we ash, een goedgevulde en bijzondere soep met spinazie, koriander, dikke vermicelli, yoghurt, gefrituurde uitjes, canellibonen en meer. Lekker en veel.
Als hoofdgerecht deelden we de vega-mix: we kregen elk een groot bord Iraanse rijst en kregen drie bakjes op tafel: 1 met idioot lekkere rode linzen, 1 met een machtig maar lekker, rokerig auberginegerecht waar volgens mij ook ei in zat, en een stoofpot-achtig gerecht met sperziebonen, andere groenten en sojabrokjes met kaneelsmaak. Nice.
Toen zat ik erg vol, maar gelukkig nam Christiaan saffraanijs waar ik wat van kon proeven. Erg lekker. Dat ijs schijnen ze ook in de naastgelegen supermarkt te verkopen, ik ga dat daar eens halen.
We rekenden 17 euro de man af, niet duur, leuke zaak.