Ik at eventjes terug met een groep bij De Italiaan in Amsterdam. Ik kom hier wel vaker, maar nooit met een groep.
We waren met 7 maar konden uit het gewone menu kiezen. Maar we namen 'arrangement de Italiaan' waarbij je eerst antipasti, dan pizza en dan dessert krijgt. Mijn tafelgenoten wilden graag ook pasta en dat was geen probleem: we zouden een extra gang pasta krijgen en dan maar de helft pizza. Prima. En er werd nog geroepen dat er ook nog genoeg vega bij moest zitten, want er was 1 vega in het gezelschap.
De antipasti bestonden uit 2 enorme planken met heel veel erop: helaas de vegadingen erg dicht tegen de niet vega dingen aan. Ik pakte vlug wat losliggende mozzarella, tomaat, gedroogde tomaat, artisjok en aubergine en dat soort dingen maar dat was niet heel veel. Er was een apart glaasje met een vega kardoensalade, heel leuk want kardoen zie je zelden (de serveerster legde ook uit wat het was) en daar nam ik ook maar flink wat van. Dit gerecht was eigenlijk het enige waar ik niet heel tevreden over was, als je hier met een groep heen gaat kun je beter even vragen of ze wat vegadingen voor jou los op een bordje willen leggen (als je dat belangrijk vindt).
Hierna de pasta: een bordje de man met een mix van vega en niet vega, eerst verschenen 3 borden voor een deel van de groep, toen riepen we nog dat er dus 1 vega bord moest komen, de overige 4 borden lieten even op zich wachten, maar toen kwamen ze en kreeg ik mijn bordje met saliepasta, jemig wat ontzettend lekker. Echt heel erg lekkere pasta, als ik hier weer een keer eet ga ik pasta nemen.
Hierna de pizza's. Er kwamen 3 grote op tafel voor iedereen, al in punten voorgesneden, waarvan 2 vega pizza's (ik denk dat ze normaal 1 vega doen), 1 met lekker veel groenten, 1 met champignons en truffel. Lekker, maar ik zat inmiddels al flink vol, wat krijg je veel eten in dat menu!
Daarna nog een heel uitgebreid dessert, een grand dessert met van alles wat, er bleef veel staan, omdat iedereen vol zat, welk wat jammer, dat menu is dus eigenlijk wat te groot.
Erg lekker gegeten, met veel drank en koffie en fooi 50 euro pp kwijt, de bediening was erg vriendelijk.