Avondeten in Bistro Flores (in Nijmegen dus). Vooraf gepofte koolrabi met Veluwse geitenkaas & Lapsang Souchong thee, klinkt spannender dan het was, maar best ok. Het hoofdgerecht was spitskool van de barbecue met zwarte knoflook, amandelen & tuinkruiden. Een halve spitskool als hoofdgerecht vind ik wel wat te veel van het goede, daar had meer variatie bij gemogen.
De zwarte, gefermenteerde knoflook smaakte nogal neutraal (ik dacht dat het een milde mosterd was, een collega dacht aan pindakaas, een andere aan caramel). De ober haalde een glaasje ontzettend droge witte wijn en liet ons nog eens proeven. Ah, de smaak was zo subtiel dat je er echt niets te zoets (zoals een speciaal biertje) bij moet drinken. Dat had ik vantevoren moeten weten.
Dessert: veenbessencake met vijgen & steranijs-tofu ijs. Alweer: een leuk idee, had net wat beter mogen zijn uitgewerkt. De dessertwijn paste er wel erg goed bij.
Kortom: als vegetariër kom je bij Bistro Flores niets te kort, maar de klaarblijkelijk hoge ambities (ik vind de combinaties toch wat pretentieus) vind je niet in de gerechten terug (ook niet in de prijs, trouwens). Wel een gezellige sfeer en een bijzonder attente bediening.