Ik ben ook een voorstander van frituurpan t.o. wok want hoe groter de hoeveelheid heet vet t.o.v. het te frituren gerecht hoe beter (hoe kleiner de hoeveelheid vet, hoe meer vet het product opzuigt, en hoe langzamer het gaart). Ik ben kennelijk niet de enige die van kroketen/bitterballen houdt, en ik ben blij met de reacties; dank! Maar is er nou echt niemand die een veganistisch alternatief heeft voor de panade?? Ik ben geen veganist, maar ik vind dit soort dingen een uitdaging. Ik heb een aantal veganistische kookboeken opgeslagen en dan wordt veelal als ei-substituut geweekt lijnzaad gebruikt, maar ja, dat zijn Amerikaanse kookboeken en kroketten en bitterballen kennen ze daar niet - in ieder geval niet zoals wij ze kennen en van houden, en recepten staan daar dus ook niet in. Ik zie niet hoe ik geweekt lijnzaad i.p.v. ei kan gebruiken in een panade, maar misschien moet ik hetgewoon eens proberen en zien wat het resultaat is: balletjes rollen, dan paneermeel of bloem, dan geweekt lijnzaad, dan paneermeel; ben benieuwd..