Ik let tegenwoordig ook altijd op of kaas vegetarisch gestremd is, ik ben zelf nu 9 jaar vegetariër en ik zou graag veganist worden, ik drink al een aantal jaar geen melk meer, en probeer het ook zo veel mogelijk te vermijden bij de bereiding van avondeten, dan gebruik ik meestal Alpro Soya Nature i.p.v koemelk.
Wel gebruik ik nog gewone kaas (maar wel vegetarisch gestremd).
Ik vind het ook steeds makkelijker om aan vegetarische kaas te komen, mede door het handige vegetarische kazen lijstje van deze site!
Voor pasta's/pizza's/oveschotels waar we mozzarella doorheen doen kopen we van het merk Galbani Santa Lucia, het bolletje van 125gr. is vegetarisch gestremd er staat dan ook op de verpakking "Suitable for vegetarians".
En voor kaas op brood neem ik altijd de biologische kaas van AH of de C1000, ze zijn erg lekker en vegetarisch gestremd, ook de biologische geraspte kaas van de AH is vegetarisch gestremd... ik weet niet of ze bij de C1000 ook biologische geraspte kaas hebben? En natuurlijk zijn er nog de kazen van Leerdammer, die at ik eerst altijd voordat ik de biologische plakjes kazen zag (deze vind ik zelf lekkerder omdat ze belegen zijn en dus wat pittiger van smaak dan Leerdammer.)
Ik zou ook nog een keer veganistische kaas willen proberen, maar ik weet niet zo goed welke qua smaak het meest op kaas lijkt? Want ik hoor/lees soms verhalen over veganistische kazen die vaak heel vies smaken en helemaal geen kaas smaak hebben.