Ja, dat is me ook al eens gezegd, maar als ik dan richting het visschap kijk voel ik me alweer schuldig. xD
Ik voer mijn katten rauw vlees en vis volgens het BARF-principe en heb daardoor vaak zalm (vond ik lekker) in mijn handen en dan denk ik weleens ik kán een klein stukje doen een keer.. Maar doe het dan toch niet. Met het vlees heb ik totaal geen moeite. Ik walg ervan de slager binnen te lopen en kan de geur soms al niet eens meer uitstaan, lol.
Maar ik heb sowieso altijd al een voorkeur gehad voor alles wat uit de zee komt. Laatst heb ik nog zeewier gegeten, ook in de hoop dat het zou helpen geen trek te krijgen in vis, maar eigenlijk werd het erger. -_-
Ik ben mezelf inmiddels wel vegetariër gaan noemen ja, hoewel dat soms nog verwarring oproept bij anderen die me dan vragen of ik wel vis eet (en eieren en kaas enz.) en ik zeg dan ook gewoon dat ik geen vis eet. De rest wel.
Vis moeten blijven missen is voor mij zeer zwaar. Vlees kost me geen moeite, integendeel, bezorgt me afkeer.
Daar komt nog bij dat bv pollack maar 3€ de kilo kost, de meest hoogwaardige goedkoopste proteïnenbron.
Veganistische vervangproducten zijn 3 à 6 keer duurder.