Vegatopia Forum

Roosendaal

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Roosendaal
« Gepost op: 19 april 2009, 23:34:28 »
bij de argentijn in Roosendaal..

vorige x had ik iets met aubergine enzo.. best ok.. deze x:

een samosa, een gevulde geroosterde paprika met wortel, bloemkool en brocolli, een geroosterde maiskolf, een kaasflapje, een halve advocado, sla, frietjes en rijst.. niet bijzonder maar wel weer ok genoeg om er niet moeilijk over te doen als mijn ouders me er mee naartoe willen nemen  ;) maar er zijn andere restuarants waar ik liever eet  ;D (er is ook maar 1 keuze, en die is dus altijd anders, gelukkig lust ik veel en hoe ik wel van een verassing)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline lieve lijn

• 4.047
Re:Roosendaal
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2009, 22:43:56 »
captain cooks in roosendaal

ik nam de blauwe aderkaaskroketjes met asperges en rode portsaus erbij een salade en frietjes
toe een frambozentrio.. (parfait en kletskop en een soepje)

beetje jammer dat als je iets vegetarisch besteld je een amuse met rauwe h4m krijgt... gelukkig vond ex het niet erg er twee te nemen...

de kroketjes waren iets te heftig voor mij en een beetje te klef (maar was ook wel een risico hou niet van alle blauwe aderkaas..) de asperge rodeportsaus combinatie was heerlijk! net als de salade en de frietjes zijn daar ook erg lekker (ik wou liever frietjes dan krieltjes) omdat ze daar oa. zo'n heerlijke mayo hebben.. maar was niet erg want al met al was t teveel en wou nog een toetje

toetje was erg lekker maar ook weer teveel.. kletskop en soepje waren super lekker, de parfait iets minder maar was misschien ook wel omdat het erg veel was...

moet wel zeggen dat het een restuarant is waar ik graag kom. Hoewel ze maar 2 vega gerechten standaard op de kaart hebben (een hele goede pasta en een maaltijdsalade  ::)) hebben ze ook altijd een vega hoofdgerecht in het maandmenu.. erg jammer vind ik da je nooit het maandmenu kan nemen als vega.. maar denk dat als je het vraagt het wel zou kunnen.. ::)

voor 2x hoofdgerecht (een vega en een v!s), 4 spa rood, 2 desserts en een koffie betaalde we 58 euro zoveel..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline lieve lijn

• 4.047
Waar aten we vandaag?
« Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2010, 22:35:26 »
donderdag hier in Roosendaal bij een van de 4 grieken geweest. Irodion deze x. Prima eten, voor broertjes examen maar aan de late kant dus weinig trek meer.

zaterdag in eindhoven in de Karseboom, heerlijk gegeten!

Offline Muppet

• 805
« Reactie #3 Gepost op: 12 september 2010, 17:26:55 »
Gisteren met ouders en zusje uit eten geweest bij Thalassa in Roosendaal
Een Grieks restaurant met een echte Griek in de keuken als Chefkok en een Griekse architect voor het interieur  :heart:
Van te voren kregen we Ouzo van het huis!  ;D
Als voorgerecht hadden we stokbrood met 3 soorten kruidenboter.. Ging er goed in omdat alle 4 erge honger hadden en pas om half 8 gereserveerd hadden..
Ik had als hoofdgerecht vegetarische lasagna, met champignons, parmezaanse kaas en groenten.. Errug lekker  :worshippy:
Er stonden meerdere vegetarische recepten op de kaart  :D
http://restaurant-thalassa.nl/pdf/Dinerkaart_Thalassa.pdf
Als nagerecht had ik gebakken vanille ijs met aardbeien saus, een lepel chocolade en nootjes
De bediening was erg vriendelijk en kwamen geregeld vragen of alles naar wens was..
Geslaagde avond..

Opmerking van mn pa tegen mij "je moet oppassen met het dessert, daar zitten bij sommige vlees in.. " ???
Hij heeft blijkbaar brilletje nodig want hij las ipv gebak, gehakt..  :heehee:
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline Muppet

• 805
« Reactie #4 Gepost op: 07 november 2010, 23:41:12 »
vanavond (weer) bij dakota geweest in roosendaal
weer veggieburger genomen omdat andere keer bij 2 peronen de burrito niet goed was..
hadden half 7 gereserveerd, om half 8 kwam het voorgerecht (4/13 personen hadden voorgerecht) en om half 9 het hoofdgerecht toen keek bijna de hele tafel wel scheel van de honger..
bij 1 iemand was vlees niet goed.. mijn veggieburger was wel warm geweest maar kwam lauw op tafel.. krulfrieten waren hard..
normaal goed restaurant hoor tot er grote groepen komen dan ontstaat er kortsluiting in de keuken..
brownie met ijs als nagerecht was super! zeker omdat eigen combi magnetron kapot is en zelf geen brownies kan maken nu
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline Muppet

• 805
« Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2011, 18:04:07 »
Zaterdag at ik bij de Moriaan in roosendaal :)
leuk gezelschap  :) lekker eten
ik had tagliatelle met geitenkaas tomatensalsa en noten
meneer had biefstuk en smaakte blijkbaar goed.. *geen commentaar*
als toetjes grand desert voor 2pers  :o Veeel!!

vanavond naar pannekoekenhuis poging 2 met vriendinnies
tegoedbon gekregen omdat vorige keer alles fout ging wat fout kon gaan..
verkeerd besteld drinken, verkeerd bestel eten, zaten dus apart te eten, kreeg dienblad drinken over me heen en zaten onder een luidspreker waar de bass ietsjes te hard van stond zodat je elkaar niet kon verstaan.. omdat alles fout ging kregen we koffie en thee van het huis.. maar helaas geen zakjes voor in de thee..
ben benieuwd  :)
heb hongerrrr

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2011, 16:24:26 »
Zaterdag at ik bij de Moriaan in roosendaal :)
leuk gezelschap  :) lekker eten
ik had tagliatelle met geitenkaas tomatensalsa en noten
meneer had biefstuk en smaakte blijkbaar goed.. *geen commentaar*
als toetjes grand desert voor 2pers  :o Veeel!!

vanavond naar pannekoekenhuis poging 2 met vriendinnies
tegoedbon gekregen omdat vorige keer alles fout ging wat fout kon gaan..
verkeerd besteld drinken, verkeerd bestel eten, zaten dus apart te eten, kreeg dienblad drinken over me heen en zaten onder een luidspreker waar de bass ietsjes te hard van stond zodat je elkaar niet kon verstaan.. omdat alles fout ging kregen we koffie en thee van het huis.. maar helaas geen zakjes voor in de thee..
ben benieuwd  :)
heb hongerrrr

Jezus, waarom zou je nog terug gaan?

Offline Muppet

• 805
« Reactie #7 Gepost op: 28 januari 2011, 16:30:07 »
Omdat we een tegoed bon hadden gekregen van 25euro omdat vriendinnetje een klachtenbrief had gestuurd :)

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #8 Gepost op: 28 januari 2011, 16:32:07 »
En en en??
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Muppet

• 805
« Reactie #9 Gepost op: 28 januari 2011, 16:38:36 »
Heb geen natte kleren gekregen.. Poffertjes waren lekker, met ijs slagroom en vers fruit
Nu konden er ineens wel aardbeien overal in zoals ook in mn desert..
Blijkt maar weer dat een restaurant beter draait als er een volwassenen is en/of ervaren persoon dan bijna alleen weekendhulpen..(wat dus de vorige keer het geval was)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10 Gepost op: 28 januari 2011, 19:33:04 »
Heb geen natte kleren gekregen.. Poffertjes waren lekker, met ijs slagroom en vers fruit
Nu konden er ineens wel aardbeien overal in zoals ook in mn desert..

eh.. het is winter. Dan moet er toch juist geen aardbeien in gerechten?
,,,,فلافل

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #11 Gepost op: 28 januari 2011, 19:40:13 »
Niet zeuren he, het gaat om een pannenkoekhuis. Die mogen van mij best aardbeien uit Spanje gebruiken.
Heb ik van de week ook gekocht. Altijd weer een teleurstelling, maar soms heb je gewon trek in 'zomer'.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #12 Gepost op: 29 januari 2011, 09:22:26 »
Niet zeuren he, het gaat om een pannenkoekhuis. Die mogen van mij best aardbeien uit Spanje gebruiken.

Het gaat niet om Spanje, het gaat erom dat die dingen geen smaak hebben in de winter. Hij kan toch ook iets leuks doen met sinaasappels? Er zijn geweldige sinaasappels op het moment. Tenzij het zo'n pannekoekenhuis is dat ook aan komt zetten met champignons uit blik  ::)
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #13 Gepost op: 02 april 2013, 13:48:51 »
Laatste tijd vaak wezen uiteten in Roosendaal, maar niks meer gepost  :-[

dus even een update:

Eetcafe en gasterij Sjors,

(ik at nog niet plantaardig) erg goed eten keuze uit een stuk of 7 hoofdgerechten, 2 salades en een stuk of vega 5 hoofdgerechten. de bediending komt hier graag een praatje maken, en heeft ook echte aandacht voor je. Erg fijn en redelijk geprijsd (voorgerecht tussen 3 en 9 euro vega, hoofdgerecht 16-18 euro). Echt een aanrader.

Grieks restaurant Olympia,

Erg druk en vol, maar prima eten een 3 gangen menu voor 25 euro. Reserveren heeft helaas geen zin, dan wacht je nog steeds erg lang. Restaurant zit letterlijk Altijd vol. Maar is gedeeltelijk ook te wijten aan de vele acties die ze voeren (bij verschillende winkels krijg je een bon voor 10 euro korting als je met zijn 2en komt eten) prima kwaliteit, maar wel beetje "vreetschuur" geworden qua drukte. Eten vind ik overduidelijk beter dan bij Thalassa, wat in alle opzichten een vreetschuur is, compleet met rare kaart. (risotto bij een "griek" en cheescake als toetje  ???)

Lunch Cafe Lente,
Dit lunchcafe maakt me gelukkig! Ik kan hier lekker vegan lunchen en ze hebben bv ook de keuze uit stevia ipv suiker. Op een groot bord in de zaak staan ook regelmatig wisselende gerechten. Ze serveren lekkere dikke boterhammen en heerlijke theetjes. Kortom een fris lentebriesje in t boeren stadje ;)

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #14 Gepost op: 02 april 2013, 14:06:25 »
Proeverij Caruso;

Als enige (zover ik weet) het kenmerk gastvrij voor vegetariers logo. 3 vegetarischevoorgerechten en 4 hoofdgerechten. Erg lekker en gastvrij.
Ik kreeg hier ook een vegetarische amuse. Leuk en lekker! ook hier voorgerechten tussen de 3 en 9 en een hoofdgerecht rond de 10-16 euro.

Il Fornaretto;

Wat mij betreft geen succes, is restaurant van tv kok Jeremy Vermolen. Toen het nog eethuis Den Dieje heette was ik hier heeeeel enthousiast over. Nu helaas veel minder. Ik at bruschetta en een Pizza Magharita, de pizza was een euro of 9 de bruchetta een euro of 7. 

Offline lieve lijn

• 4.047
Re: Roosendaal
« Reactie #15 Gepost op: 15 april 2018, 21:48:54 »
Tijd voor een update hier, veels te lang niet gedaan...

Caruso is inmiddels gesloten en vervangen voor een la cubanita. Ook eetcafé Sjors is inmiddels gesloten. Plaatsen die ik vind dat niet kunnen missen in dit lijstje;

Het hooihuis; op een onaantrekkelijk locatie in Roosendaal, een groot restaurant. Maar voor 32,50 euro heb je een menu met 3 goede eerlijke gangen. Op dit moment 3 vegetarische voorgerechten en 2 vegetarische hoofdgerechten. Kaart wisselt regelmatig.

Tom’s diner; niet vanwege het geweldige eten. Er is wel geteld 1 vegaburger, maar de sfeer van deze diner is wel erg leuk. Amerikaanse diner stijl. Ook lekkere shakes.

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: 16 april 2018, 16:40:37 »
Dank voor de tip, lieve lijn, het Hooihuis heeft een mooie kaart met originele vegetarische gerechten. Lijkt me zeker waard op te nemen in de gids.
Tom's diner kunnen we bekijken, maar één burger is toch wat schraal qua aanbod.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #17 Gepost op: 16 april 2018, 21:05:13 »
Ja zou ik zeker niet in de gids zetten. Maar wel vernoemen waard voor deze draad omdat t wel erg leuk interieur + beleving heeft.

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
« Reactie #18 Gepost op: 17 april 2018, 10:49:32 »
Heb het Hooihuis nu in de gids gezet, dank!