Vegatopia Forum

Hasselt

Offline IneN

• 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hasselt
« Reactie #20 Gepost op: 30 december 2009, 17:06:10 »
Op mijn verlanglijstje in Hasselt staat de "Preuverie", dat vele vegetarische gerechten heeft.

Daar ben ik ook nog niet geweest. Veel keuze hebben is altijd wel tof. Ik zal eens gaan voorproeven en het hier laten weten.  ;)

Ook nog niet geweest. Ben net eens op de website gaan kijken: inderdaad veel vegetarische keuze, en niet duur. Helaas zijn de vleesgerechten wèl aan de dure kant (en vriendje neemt die altijd). Eens voorleggen aan 'm en dan er misschien straks gaan eten :)

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
Re:Hasselt
« Reactie #21 Gepost op: 11 april 2010, 09:33:05 »
In de Preuverie in Hasselt, zeer terecht in onze restaurant-top.
Er waren drie huisbereide groentekroketten, nu met rode biet, wortelpuree en broccoli, doch de samenstelling varieert en binnenkort komt er een kroket met aspergevulling.
De vriendelijke en informatieve uitbaatster waarschuwde ons dat het als voorgerecht wat machtig was en dus deelden we de drie kroketten en het frisse slaatje met groenteblokjes en goede vinaigrette.
Als hoofdgerecht namen we, het seizoen is er, gegrillde asperges met een groentemengeling van onder andere courgette, wortelen en raap in een aspergebouillon-sausje opgewerkt met vegetarische room.
Enkele schijven gefrituurde aardappel (lekker mals van binnen, niet opdringerig gefrituurd) pasten hier goed bij. Ik vreesde een beetje dat de delicate, zachte asperges onder het grillen zouden lijden, maar dat was niet het geval, het grillen gaf mogelijk een kleine hartiger toets, doch drong niet op de voorgrond. Een heel mooi gerecht.
Er is een zeer uitgebreide keuze voor vegetariërs (wat ik mede aan het feit toeschrijf dat ook de bazin vegetariër is en niet de vaststaande en fantasieloze gerechten uit andere zaken wil copiëren).
Er zijn vele aanlokkelijke pasta's en verder zijn er leuke gerechten zoals vegetarische hutsepot, een warme of koude groenteschotel, rijstgratin met groenten, een eierbereiding enz, een moeilijke keuze.
Er heerst, ook voor niet-vegetariërs, een zeer prettige sfeer, niet in het minst door de attente dame des huizes en ook door de warme inkleding van de zaak. De prijzen zijn zeer redelijk, er is een mooie wijnkeuze en de kaart wisselt, creatief, met de seizoenen.
« Laatst bewerkt op: 11 april 2010, 09:45:43 door Kassidy »