Vegatopia Forum

Probleem - veganist worden

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Probleem - veganist worden
« Reactie #40 Gepost op: 18 maart 2011, 14:06:04 »
Inclusief vegatopia-en?

Computer die aanstaat, router/modem die aanstaat, servers die aanstaan en je opdrachten verwerken....

Re:Probleem - veganist worden
« Reactie #41 Gepost op: 18 maart 2011, 14:17:38 »
Ik betwist niet dat zuivel en eieren dierenleed veroorzaken, maar wel dat dierlijke eiwitten slecht zijn voor mensen. Vroeger geloofde ik ook al die info van PETA en aanverwanten, maar toen ik zelf eens ging rondneuzen in bv. PubMed en op onafhankelijke sites, kwam daar een heel ander beeld uit.


Duidelijk antwoord, maar het is geen kwestie van geloven. We zouden wel behoorlijk over en weer kunnen gaan wuiven met diverse medische onderzoeken die danwel het een, danwel het andere standpunt onderschrijven. Maar als het uiteindelijk draait om keuzes, en daar draait het bijna altijd om, dan kies je lijkt me voor de mooiste weg, in dit geval voor de route weg van de zuivel, want dat is in ieder geval beter voor het dier.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Probleem - veganist worden
« Reactie #42 Gepost op: 18 maart 2011, 14:25:47 »
Gelukkig zijn de verwoeste oerwouden voor soyabonen 100% diervriendelijk

/einde van sarcastische opmerking
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Probleem - veganist worden
« Reactie #43 Gepost op: 18 maart 2011, 16:29:15 »
Ik ben helemaal eens met wat hiziki zegt.
PETA en aanverwanten zijn heel erg goed in het filteren. En als je maar hard genoeg zoekt op medische sites, vind je gegarandeert wel iemand of iets dat je gelijk geeft. Maar dan moet je wel erg goed zijn in het negeren van de 20 andere mensen die vinden dat je geen gelijk hebt.
Vlees én vis én zuivel én eieren zijn goed voor je, mits in de juiste mate geconsumeerd.

Het zijn de keuzes op andere vlakken die belangrijk zijn. En daar is nu eenmaal iedereen anders in, en sommigen wandelen graag de route van de zuivel. Klinkt in elk geval wel geweldig. ;)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Probleem - veganist worden
« Reactie #44 Gepost op: 18 maart 2011, 16:36:40 »
Gelukkig zijn de verwoeste oerwouden voor soyabonen 100% diervriendelijk

/einde van sarcastische opmerking

Over het algemeen worden die sojabonen juist weer geteeld voor de diervoederindustrie;).

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Probleem - veganist worden
« Reactie #45 Gepost op: 20 maart 2011, 18:53:54 »
Ik ben helemaal eens met wat hiziki zegt.
PETA en aanverwanten zijn heel erg goed in het filteren. En als je maar hard genoeg zoekt op medische sites, vind je gegarandeert wel iemand of iets dat je gelijk geeft. Maar dan moet je wel erg goed zijn in het negeren van de 20 andere mensen die vinden dat je geen gelijk hebt. Vlees én vis én zuivel én eieren zijn goed voor je, mits in de juiste mate geconsumeerd.

Het zijn de keuzes op andere vlakken die belangrijk zijn. En daar is nu eenmaal iedereen anders in, en sommigen wandelen graag de route van de zuivel. Klinkt in elk geval wel geweldig. ;)

Dat is te makkelijk. Als ik weer een bericht zie over hoe goed zuivel is ofzo, dan google ik het onderzoek en binnen kortste keren heb je weer in beeld dat het onderzoek door de sector zelf flink gesponsord is of onderzoekers werken voor zuivelpromotie organisaties. Dus in hoeverre is er goed onderzoek die aangeeft dat dierlijke eiwitten niet erg zijn en tegelijkertijd onafhankelijk?

Ik geloof zeker in dat dierlijke eiwitten niet goed voor je zijn. En gegevens zijn duidelijk wel m.i. erover. Misschien is het minder hard te maken dat elke hoeveelheid dierlijke eiwitten niet goed voor je is. Ik kan best snappen dat een bepaalde kleine hoeveel niet echt een grote impact heeft ofzo op je lichaam.
Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Probleem - veganist worden
« Reactie #46 Gepost op: 21 maart 2011, 15:40:09 »
Ik ben helemaal eens met wat hiziki zegt.
PETA en aanverwanten zijn heel erg goed in het filteren. En als je maar hard genoeg zoekt op medische sites, vind je gegarandeert wel iemand of iets dat je gelijk geeft. Maar dan moet je wel erg goed zijn in het negeren van de 20 andere mensen die vinden dat je geen gelijk hebt.
Vlees én vis én zuivel én eieren zijn goed voor je, mits in de juiste mate geconsumeerd.

Het zijn de keuzes op andere vlakken die belangrijk zijn. En daar is nu eenmaal iedereen anders in, en sommigen wandelen graag de route van de zuivel. Klinkt in elk geval wel geweldig. ;)

Over filteren: ik sluit me aan bij het antwoord van Draek

Wat betreft het dik gedrukte - say hello to a carnist!

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Probleem - veganist worden
« Reactie #47 Gepost op: 19 april 2011, 14:34:07 »
-Ik lijd aan een eetstoornis. Ik heb er al ontzettende moeite mee om goed en voldoende te eten, eigenlijk kan ik veganisme er niet bij hebben.

Als je hiermee wil zeggen dat het eigenlijk niet zo heel verstandig is om veganist te worden met een eetstoornis, denk ik dat je gelijk hebt... je gezondheid moet nu je prioriteit zijn. Als het je lukt om je eetstoornis onder controle te krijgen, kan je altijd nog besluiten veganist te worden.

Er zijn trouwens wat topics op dit forum over eetstoornissen. Die hebben niet per se met je probleem te maken, maar misschien zijn ze toch interessant voor je. Via de zoekfunctie (zoeken op eetstoornis of anorexia) kun je ze vinden.
Graag een link naar de zoekfunctie?
Eet wat best is voor de planeet.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Probleem - veganist worden
« Reactie #48 Gepost op: 19 april 2011, 14:38:23 »
Bovenin, onder het vegatopialogo, en "Hallo Eno2" tussen "help" en "profiel"
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Probleem - veganist worden
« Reactie #49 Gepost op: 19 april 2011, 14:44:35 »
Ik ben het ook met de mensen boven me eens dat het beter zou zijn om te wachten met veganisme totdat je hersteld bent van je eetstoornis. Ik ben zelf veganist (en ik heb ook een eetstoornis gehad maar er zaten jaren tussen het een en het ander) en ik weet hoeveel je als veganist met eten bezig kan zijn. Puur doordat je moet nadenken over waar je grenzen liggen (wel of geen e-nummers eten bijv.), je altijd ingrediënten moet checken en doordat je soms in lastige (sociale) situaties terecht komt als veganist. Zeker als je net veganist bent heb je vaak de neiging om heel extreem en rechtlijnig te zijn, en dat lijkt me geen goede combinatie met een eetstoornis.

Wat zijn e-nummers?
Eet wat best is voor de planeet.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Probleem - veganist worden
« Reactie #50 Gepost op: 19 april 2011, 14:46:40 »
dingen die toegevoegd zijn aan kant en klaar voedsel, en met een e-nummer op de ingredientenlijst staan: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_E-nummers
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Probleem - veganist worden
« Reactie #51 Gepost op: 20 april 2011, 11:28:34 »
dingen die toegevoegd zijn aan kant en klaar voedsel, en met een e-nummer op de ingredientenlijst staan: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_E-nummers
Ah ja, die rotzooi,  E-nummers. Bewaarmiddelen en zo. De kleine letter vloerde me.Thanks.
Eet wat best is voor de planeet.