Haarlem Culinair bezocht en ik vond het op vegagebied een beetje karig. 3 euro voor een plukje pre-fab zeewiersalade, ok. Maar 5 euro voor 2 ei nigiri? Beetje grof. Ergens anders 3 grote sneden brood met knoflookaioli, die geen echte aioli was. De patatas brava waren wel ok met eveneens die aioli en tomatensaus, prima portie voor die prijs. De kikkererwtensalade was zo'n beetje het duurste bij dat standje , dat vond ik wel apart. Niet genomen overigens. Bij een niet vega gerechtje kwam er een safraanappelaioli, best geinig maar het deed mijn hart niet sneller kloppen. Verderop was er nog een kaart met een speciaal als vegetarisch gerecht aangeduid, iets van een bladerdeegtaartje met pompoen en geitenkaas geloof ik. Ergens anders geproefd van een sausje bij iets niet vega, ook k&k. Jammer, vind ik toch minder uitnodigend om er eens echt te gaan eten dan.
Verder was er erg veel vis en dus ook vlees. Een wat 'duurder' publiek, niet helemaal mijn ding, deed me een beetje aan 't Gooi denken... De dj draaide wel gezellig burgelijke dingen, de jazzband was niet echt mijn ding.
Er duiken steeds meer van die culifestivals op. Aan een kant ben ik gek op kleine hapjes, veel keuze en uren rondhangen in de buurt van eten, maar ik heb ook het idee dat ik relatief veel voor weinig betaal en dan is het ook pre-fab en k&k.
Hoe is jullie ervaring op culi-fests?