Vegatopia Forum

Wat is je favoriete kaas?

Aiko

Re:Wat is je favoriete kaas?
« Reactie #40 Gepost op: 22 mei 2010, 00:54:44 »
Oe, lekker, de aangebrande stukjes kaas. Ik doe met opzet juist kaas aan de buitenkast van het brood als ik eens wat in het tostiijzer mieter.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #41 Gepost op: 22 mei 2010, 14:09:09 »
Oja, die zitten hier! Ik had erover gelezen, maar ben nog niet langsgeweest.

Je bent wel al bij die Franse bakker geweest?
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #42 Gepost op: 22 mei 2010, 14:11:16 »
Ik eet dikwijls feta in een sla met groene pikante pepers

Van die pepers uit de Turkse winkels, langwerpig en lichtgroen die wat op rode puntpaprika's lijken? Of ingemaakte? Want van die eerste categorie is de scherpte altijd lastig in te schatten of heb je daar een truc voor?
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #43 Gepost op: 22 mei 2010, 14:17:40 »

Ja paar keer toen ik hier net woonde. Maar ik had hulp nodig om naar binnen te komen, en al het brood was steeds al op.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #44 Gepost op: 23 mei 2010, 01:03:18 »

Ja paar keer toen ik hier net woonde. Maar ik had hulp nodig om naar binnen te komen, en al het brood was steeds al op.

Hm da's stom.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #45 Gepost op: 24 mei 2010, 15:59:35 »
Van die pepers uit de Turkse winkels, langwerpig en lichtgroen die wat op rode puntpaprika's lijken? Of ingemaakte? Want van die eerste categorie is de scherpte altijd lastig in te schatten of heb je daar een truc voor?

Hoe groter, hoe milder vaak. Als je t echt zeker moet weten, kun je een klein stukje in het midden testen door in het schilletje te krassen en dan te voelen of t brand. Het uiteinde is altijd minder pittig.
Persoonlijk koop ik alleen pepers met een gave schil en vind ik deze techniek niet zo netjes, maar dat is voor mij makkelijk gezegd want ik vind pittig lekker. De hitte zit niet alleen in de zaadjes overigens, maar ook in de zaadlijsten. Dat kan dus ook schelen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #46 Gepost op: 25 mei 2010, 02:30:31 »

Hoe groter, hoe milder vaak. Als je t echt zeker moet weten, kun je een klein stukje in het midden testen door in het schilletje te krassen en dan te voelen of t brand. Het uiteinde is altijd minder pittig.
Persoonlijk koop ik alleen pepers met een gave schil en vind ik deze techniek niet zo netjes, maar dat is voor mij makkelijk gezegd want ik vind pittig lekker. De hitte zit niet alleen in de zaadjes overigens, maar ook in de zaadlijsten. Dat kan dus ook schelen.

Ha goeie tips! Alleen is soms zon grote toch nog verraderlijk scherp, maar het klopt wel jaar natuurlijk, hoe kleiner hoe pittiger. Erg lekker in een stoofpot/tajine die grote ook, of een mix. Met meiraapjes, mmm
,,,,فلافل

Offline Chantal

• 127
« Reactie #47 Gepost op: 26 mei 2010, 10:42:01 »
Mmmmm... .die echte buffelmozzarella op een 4 kazen pizza van New York Pizza.... Gesmolten dus voor mij :D

brenda_lelie

« Reactie #48 Gepost op: 27 mei 2010, 17:15:17 »
Ik heb net 4 kazen binnengekregen van Wezenspyk, een boerderij op Texel. Heerlijke kaas, zeker die met pepertjes erin, die heb ik dus ook besteld. Vond het zo balen dat je die alleen op Texel kan kopen, maar de supermarkt in Den Hoorn is zo tof geweest om een paar kazen op te sturen! Voorlopig genoeg voorraad dus!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #49 Gepost op: 29 juni 2010, 11:30:24 »
Vandaag maar een lekkere frisse salade, met geitenkaas ofzo.
Laatst ook een verpakking (Bulgaarse) geitenkaas gekocht. Jeetje, dat spul is intensief. Ruikt en smaakt naar geit. Nu ben ik zelf wel van de uitgesproken kazen, maar geitenkaas is niet echt mijn ding. Een paar kruimels en je salade smaakt alleen naar geitenkaas. Ben ik de enige die daar zo over denkt?
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

« Reactie #50 Gepost op: 29 juni 2010, 11:37:40 »
Nee, dat is precies wat ik in het algemeen tegen feta en geitenkaas, maar ook bijv. blauwschimmelkaas, heb.
Eigenlijk tegen alles met een sterke en/of uitgesproken smaak.
@ñ verdenkt culinaire snobs er vaak van een verhoogde smaakdrempel te hebben of zo.
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2010, 11:47:31 door flib@ñserine »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #51 Gepost op: 29 juni 2010, 12:56:47 »
Ik ben ook niet van de geitenkaas, want dat smaakt zo naar geit. Heel soms en af en toe eet ik een stukje hele jonge Franse geitenkaas, die smaakt nog niet zo naar geit.
Blauwschimmel ga ik ook van over mn nek. Feta krijg ik wel weg, maar niet alle soorten.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #52 Gepost op: 29 juni 2010, 13:13:40 »
Ik vind een geitengeur alleen te doen als het van verse, levende geitjes afkomt.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #53 Gepost op: 29 juni 2010, 15:00:59 »
Oh, zo'n geite(poep)geur kan ik altijd wel hebben aan mijn kaas hoor. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #54 Gepost op: 29 juni 2010, 17:26:19 »
Geiten mogen naar geit ruiken, maar dat hoef ik niet in mijn eten te proeven of te ruiken   :-X

En blauwe schimmelkaas vind ik echt vies! Dan valt geitenkaas nog wel weer mee...
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline xCretin

• *
  • 14
« Reactie #55 Gepost op: 16 juli 2010, 14:02:54 »
Ik let erg veel op vegetarisch stremsel in kazen. Op brood eet ik momenteel gewoon de biologische belegen 50+ kaas van AH (lekker pittig), of de biologische kaas van de C1000. Voordat mijn oog viel op de biologische kaas van AH en C1000 at ik alleen Leerdammer op brood, maar dat ging na een tijdje wel vervelen, dus ik ben blij met de biologische kaasjes die vega gestremd zijn.

Soms zondig ik nog wel eens als m'n vriend hapjes in huis heeft gehaald en er zit brie tussen, dan neem ik toch nog wel eens een hapje.. De brie van Euroshopper is wel vegetarisch gestremd, maar die vind ik toch niet zo lekker van smaak.
Ik ben ook dol op Cheddar cheese (deze is ook vaak vega gestremd) vooral bij m'n Mexican food of gesmolten op m'n vega burger ;) Voor de rest eet ik ook vaak Boursin Ail & Vinegar, het beste kruidenkaasje ever made! En dan is er natuurlijk nog mozzarella en ricotta (ik weet het, er zit wei in ricotta, maar ik weet niet zo goed wat ik van wei moet vinden, ik let er minder op dan wanneer ik "stremsel" op de verpakking zie staan). Port Salut staat ook hoog op m'n lijstje. En Roquefort vind ik ook heerlijk je kan er ook goed mee koken. Gorgonzola kaas vind ik ook lekker, het is alleen niet vegetarisch gestremd dus ik eet het zelden. Van Iglo hebben ze Viva Italia - Penne Spinazie met gorgonzola saus, die heb ik een tijdje gegeten op de site staat wel "Vegetarisch: Ja", maar dit betekent vaak niks, want veel bedrijven letten niet op of stremsel vegetarisch is of niet, als er geen vlees in zit is dit voor de meeste al genoeg om neer te zetten dat het product wel vegetarisch is.
Weet iemand of er een Gorgonzola kaas bestaat die wel vegetarisch is gestremd? Of dat er een hele goede vegan variant van is.

« Reactie #56 Gepost op: 16 juli 2010, 14:16:35 »
Voor de rest eet ik ook vaak Boursin Ail & Vinegar

Ziek en Azijn?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Kiwi

« Reactie #57 Gepost op: 16 juli 2010, 14:27:52 »

Ziek en Azijn?

Cretin haalt nu kaas en chips door elkaar volgens mij. :P Boursin is er niet met azijn voor zover ik weet, dus ik denk dat Ail & fines herbes bedoeld wordt. En dat is Frans voor knoflook en kruiden. ;)

Offline xCretin

• *
  • 14
« Reactie #58 Gepost op: 19 juli 2010, 16:29:50 »

Ziek en Azijn?

Cretin haalt nu kaas en chips door elkaar volgens mij. :P Boursin is er niet met azijn voor zover ik weet, dus ik denk dat Ail & fines herbes bedoeld wordt. En dat is Frans voor knoflook en kruiden. ;)

hahaha inderdaad die bedoelde ik Boursin Ail & Fine Herbes... haalde idd de chips en kaas door elkaar ;)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #59 Gepost op: 15 augustus 2010, 22:02:28 »
We hadden dit weekend clacbitou geitenkaas. Als je em ziet, denk je 'dit wordt helemaal niks' (hij ziet er wat uitgedroogd uit), maar het is een lekker frisse geitenkaas.
,,,,فلافل