Ik let erg veel op vegetarisch stremsel in kazen. Op brood eet ik momenteel gewoon de biologische belegen 50+ kaas van AH (lekker pittig), of de biologische kaas van de C1000. Voordat mijn oog viel op de biologische kaas van AH en C1000 at ik alleen Leerdammer op brood, maar dat ging na een tijdje wel vervelen, dus ik ben blij met de biologische kaasjes die vega gestremd zijn.
Soms zondig ik nog wel eens als m'n vriend hapjes in huis heeft gehaald en er zit brie tussen, dan neem ik toch nog wel eens een hapje.. De brie van Euroshopper is wel vegetarisch gestremd, maar die vind ik toch niet zo lekker van smaak.
Ik ben ook dol op Cheddar cheese (deze is ook vaak vega gestremd) vooral bij m'n Mexican food of gesmolten op m'n vega burger
Voor de rest eet ik ook vaak Boursin Ail & Vinegar, het beste kruidenkaasje ever made! En dan is er natuurlijk nog mozzarella en ricotta (ik weet het, er zit wei in ricotta, maar ik weet niet zo goed wat ik van wei moet vinden, ik let er minder op dan wanneer ik "stremsel" op de verpakking zie staan). Port Salut staat ook hoog op m'n lijstje. En Roquefort vind ik ook heerlijk je kan er ook goed mee koken. Gorgonzola kaas vind ik ook lekker, het is alleen niet vegetarisch gestremd dus ik eet het zelden. Van Iglo hebben ze Viva Italia - Penne Spinazie met gorgonzola saus, die heb ik een tijdje gegeten op de site staat wel "Vegetarisch: Ja", maar dit betekent vaak niks, want veel bedrijven letten niet op of stremsel vegetarisch is of niet, als er geen vlees in zit is dit voor de meeste al genoeg om neer te zetten dat het product wel vegetarisch is.
Weet iemand of er een Gorgonzola kaas bestaat die wel vegetarisch is gestremd? Of dat er een hele goede vegan variant van is.