Vegatopia Forum

Toch fulltime veggie!

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mirandaaatje

Toch fulltime veggie!
« Gepost op: 03 april 2010, 12:57:58 »
Ik was eigenlijk van plan om parttime veggie te worden, maar ondertussen heb ik al bijna 2 weken niks van vl**s gegeten, en wil ik dat ook niet meer! Ik dacht niet dat ik al dat 'lekkers' kon laten staan, ik was iemand die 's ochtends vl**s op brood at, tussen de middag een snack of soep met vl**s en 's avonds altijd vl**s bij de warme maaltijd. Ik at/dronk geen zuivel, weinig groente/fruit en snoepte veel. Oftewel ongezond. Nu vl**sloos, veel zuivel, veel fruit en groente! Heel gezond dus. Vegetarische vl**svervangers vind ik niet zo smakelijk, tenzij ze in een saus verwerkt zijn en die smaak aannemen.
Maar goed, veggie forever! :cheer:
« Laatst bewerkt op: 05 april 2010, 12:09:27 door LL de Ling »

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Toch fulltime veggie!
« Reactie #1 Gepost op: 03 april 2010, 13:06:04 »
Knap van je.
Het is ook veel fijner om veggie te zijn ;)
Ben wel benieuwd hoe t je verder vergaat, hou je ons op de hoogte?

mirandaaatje

Re:Toch fulltime veggie!
« Reactie #2 Gepost op: 03 april 2010, 13:19:28 »
Tuurlijk! Ik voel me prima, ik slik wel een vitaminesupplementje, dat deed ik al omdat ik slecht at, maar ik neem er nu maar eentje, dus 50% van de dagelijkse hoeveelheid vitamines, omdat ik nu toch aardig wat groente en fruit eet. I
k voel me niet moe ofzo, alleen is het wel creatief nadenken over eten, omdat ik niet van sla hou, courgette, pompoen, aubergine, gegrilde paprika en dat soort dingen.
Ik hou van gewoon aardappels groente en een vervanger, of een eenpansgerecht. Een salade maak ik van komkommer en tomaat, met een zilveruitje, augurkje en een sausje van magere joghurt met een beetje halfvolle frietsaus. Of de hollandse rauwkost van de AH, errug lekker.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Toch fulltime veggie!
« Reactie #3 Gepost op: 03 april 2010, 22:18:10 »
Kennismaken met groenten komt vanzelf wel.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Kiwi

Re:Toch fulltime veggie!
« Reactie #4 Gepost op: 03 april 2010, 22:24:15 »
Maar goed, veggie forever! :cheer:

Je eet nog wel vis toch? "Pescotariër forever" bekt toch een stuk minder. ;)

forisma

Re:Toch fulltime veggie!
« Reactie #5 Gepost op: 03 april 2010, 22:49:24 »
Hoe vinden je collega's dat? En wat eet je nu 's middags in de pauze?

Ik at eerst boterhammen met avocado, maar die raakte ik snel beu, wilde meer afwisseling, en begon restjes van mijn avondeten mee te nemen. Nu wordt er elke keer met veel nieuwsgierigheid gekeken wat voor raars ik weer aan het eten ben.

mirandaaatje

Re:Toch fulltime veggie!
« Reactie #6 Gepost op: 12 april 2010, 16:03:09 »
Ik eet eigenlijk altijd een veggie soepje, met een paar broodjes die ik erin doop. Anders een boterham met kaas of zoet.
Het blijft alleen af en toe lastig, als ik voor de kinderen bijvoorbeeld broodjes knakworst maak. Ik wil niet aan de vegetarische knakworsten, want als die smaken als de meeste vervangers, kies ik toch voor wat anders te eten...

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Toch fulltime veggie!
« Reactie #7 Gepost op: 12 april 2010, 16:05:03 »
zelf een lading vegaburgers maken, invriezen en er daar een van opwarmen en op een broodje doen?
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.446
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Toch fulltime veggie!
« Reactie #8 Gepost op: 12 april 2010, 17:16:38 »
En anders kies je toch voor alternatieve lekkere broodjes (zonder kn@kw0rstvervanger): kaastosti, broodje gebakken ei, Turks brood (of desnoods gewoon brood) met kaas/paprika/kruiden uit de oven, wraps met groente en/of kaas, etc.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Toch fulltime veggie!
« Reactie #9 Gepost op: 12 april 2010, 21:57:43 »
zelf een lading vegaburgers maken, invriezen en er daar een van opwarmen en op een broodje doen?
Djooiss dr ballen op brood!
Shit heb plots weer honger.