Vegatopia Forum

Vegan cookies invade your cookie jar

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegan cookies invade your cookie jar
« Reactie #20 Gepost op: 11 april 2010, 13:29:11 »
Ik heb gisteren peanutbutter chocolate pillows gebakken. Heerlijk! :kwijl:

Oeh, die zien er leuk uit!

« Reactie #21 Gepost op: 19 april 2010, 00:07:02 »
Jammer dat bij mij dat soort dingen echt nooit lukken, dus ik vind het zonde om al die ingrediënten aan te schaffen voor iets wat ik na een paar keer proberen toch weer weggooi, maar voor die Peanut Butter Chocolate Pillows zou ik wel eens weer een nieuwe poging willen wagen. Ik heb alleen geen oven meer, zou je ze ook alvast klaar kunnen maken en dan pas later ergens anders bakken?
« Laatst bewerkt op: 19 april 2010, 00:10:37 door Lapzwans »
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Kiwi

« Reactie #22 Gepost op: 19 april 2010, 07:17:40 »
Als je de rauwe balletjes een beetje ongeschonden weet te vervoeren kan dat wel denk ik. Of natuurlijk twee bakken deeg maken, en er pas kussentjes van maken als je bij de oven in de buurt bent (kan mooi terwijl die staat voor te verwarmen).

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #23 Gepost op: 19 april 2010, 10:56:24 »
Jammer dat bij mij dat soort dingen echt nooit lukken, dus ik vind het zonde om al die ingrediënten aan te schaffen voor iets wat ik na een paar keer proberen toch weer weggooi, maar voor die Peanut Butter Chocolate Pillows zou ik wel eens weer een nieuwe poging willen wagen. Ik heb alleen geen oven meer, zou je ze ook alvast klaar kunnen maken en dan pas later ergens anders bakken?

??? Wat voor 'soort dingen' bedoel je?
This is between me and the vegetable!

« Reactie #24 Gepost op: 19 april 2010, 15:37:36 »
Koekjes enzo.

@Kiwi: Goed idee.
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #25 Gepost op: 19 april 2010, 15:48:37 »
Ik ben verbaasd, koekjes mislukken toch niet? Tenzij je oven volkomen losgeslagen is (had de mijne last van), dan wordt alles zwart. Maar dat kun je de koekjes niet aanrekenen...
(Wil je tips, hulp? Ik ben dol op koekjes bakken!)
This is between me and the vegetable!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #26 Gepost op: 19 april 2010, 18:40:12 »
Pindakaas en chocolade samen... mijn hele lichaam begint spontaan te rillen.

Aiko

« Reactie #27 Gepost op: 19 april 2010, 18:56:01 »

Ik wil wel helpen met proeven...!

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #28 Gepost op: 19 april 2010, 21:07:39 »
Ik ben verbaasd, koekjes mislukken toch niet? Tenzij je oven volkomen losgeslagen is (had de mijne last van), dan wordt alles zwart. Maar dat kun je de koekjes niet aanrekenen...
Ik herken het wel denk ik, mijn koekjes vallen altijd tegen. Ze zijn te flauw, of te hard. Ik ben gestopt met de koekjes maar ik kan tegenwoordig wel cake bakken (al rijst die niet geweldig) en chococakejes met gesmolten witte chocoladevulling maken, maar dat is dan weer een dessert. Het scheelt misschien ook dat ik liever iets hartigs heb dan zoet.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #29 Gepost op: 19 april 2010, 22:09:33 »

Ik wil wel helpen met proeven...!

Ik bied mijn diensten ook vrijwillig aan.

!Oehh! En heb een diploma in beslagspulletjesaflikken.  :D

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #30 Gepost op: 28 april 2010, 09:14:24 »
Ik heb gisteren peanutbutter chocolate pillows gebakken. Heerlijk! :kwijl:

Oeh! Die zien er verdomd lekker uit Heb je alle genoemde ingredienten gebruikt? Ik gebruik zelf nl nooit canola-oil maar gewoon zonnebloem-olie. En recepten met maple syrup heb ik nog nooit gemaakt omdat ik doorgaans die flessen syrup veeeeeel te duur vind voor mijn bescheiden portemonnee ( enig idee waar ik dat evt. mee zou kunnen vervangen?)

@ Lapzwans, ik heb nog wel een extreem simpel pindakaashavermoutkoekjes zonder oven recept die niet kunnen mislukken!! Interesse?
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Kiwi

« Reactie #31 Gepost op: 28 april 2010, 09:35:44 »
Ik heb inderdaad gewoon zonnebloemolie gebruikt, en de maplesyrup vervangen door honing.
O ja, en mijn vanille-extract was op, dus dat heb ik vervangen door vanillesuiker. Ik doe nooit zo moeilijk. :P
« Laatst bewerkt op: 28 april 2010, 09:38:03 door Kiwi »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #32 Gepost op: 28 april 2010, 13:09:22 »
Kiwi, waar koop jij vanille-extract?

Ik zag dat ze het bij iHerb.com hadden, dus ik heb meteen een flesje mee besteld bij mijn vitaminen. Een vrouw uit NL schreef bij de commentaren dat het in NL niet verkrijgbaar was en dat ze het dus in Amerika moest kopen.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #33 Gepost op: 28 april 2010, 13:17:57 »

@ Lapzwans, ik heb nog wel een extreem simpel pindakaashavermoutkoekjes zonder oven recept die niet kunnen mislukken!! Interesse?

Niet alleen @lapzwans, graag  ;)

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #34 Gepost op: 28 april 2010, 13:28:58 »
Kiwi, waar koop jij vanille-extract?

Ik zag dat ze het bij iHerb.com hadden, dus ik heb meteen een flesje mee besteld bij mijn vitaminen. Een vrouw uit NL schreef bij de commentaren dat het in NL niet verkrijgbaar was en dat ze het dus in Amerika moest kopen.

Dat is niet helemaal waar maar het is hier wel lastig te krijgen. Ik koop het bij Thomas Green, de engelse expat winkel. Het is in Nederland gemaakt maar hij moet het uit de UK halen  ::)

Edit: oh wat goed, dankzij jouw post ging ik even bij iHerb kijken of ze soms ook liquid aminos hebben, een product dat ik vaak in kookboeken tegenkom maar nog niet in NL had gevonden en ze hebben het daar gewoon!
« Laatst bewerkt op: 28 april 2010, 13:33:16 door Muts »

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #35 Gepost op: 04 mei 2010, 10:47:29 »

Voor de zoetekauw zonder oven!

Havermout/pindakaaskoekjes zonder oven.

250 gram havermout
3 á 4 eetlepels pindakaas
200 gram suiker
1 zakje vanillesuiker
75 gram margarine
7 eetlepels (soja)melk
2 eetlepels cacao

- In een steelpan suiker, vanillesuiker en cacao mengen.
- Hierbij de (soja)melk en margarine toevoegen en op een laag pitje blijven roeren tot alle suiker gesmolten is en het mengsel zachtjes borrelt.
- Havermout toevoegen, even goed doorroeren.
- Pan van het vuur halen en de pindakaas toevoegen, goed mengen.
- Met een lepel flinke scheppen van het mengsel op bakpapier leggen, platdrukken en minstens een uur op laten stijven.

Als variatie kun je ipv pindakaas er ook chocoladepasta doorroeren. Of bijvoorbeeld gehakte nootjes en/of rozijnen toevoegen.

Let op: niet geschikt als je aan de lijn doet ;)

« Reactie #36 Gepost op: 11 mei 2010, 01:32:25 »
Die kunnen niet mislukken zou je zeggen, ik ga ze dit weekend gewoon proberen. Bedankt voor de moeite!

« Reactie #37 Gepost op: 23 mei 2010, 02:39:28 »
Ik heb ze gemaakt. De eerste paar koekjes vond ik niet zoveel aan, maar blijkbaar zijn ze een 'acquired taste', aangezien ik de rest met plezier heb opgegeten ;D

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #38 Gepost op: 23 mei 2010, 07:31:21 »
Ik heb ze gemaakt. De eerste paar koekjes vond ik niet zoveel aan, maar blijkbaar zijn ze een 'acquired taste', aangezien ik de rest met plezier heb opgegeten ;D

Dat had ik de 1e keer ook toen ik ze maakte. Maargoed, zoals ik al vaker hier heb geroepen, ik ben ook niet zo van de zoetigheid. Leuk dat je het getest hebt!