Gisteren eindelijk eens bij Betawi gegeten op de Amsterdamse Admiraal de Ruijterweg.
Het was de fietstocht zeker waard.
Ze hebben hier halverwege de kaart een enorme vegetarische sectie. Er stond alleen geen veggie rijsttafel op de lijst, maar die hebben ze gewoon. En die was erg prima, lekker. Ongeveer 10 verschillende gerechtjes, allemaal erg vers, zelfs verse boontjes. We hadden om de pittige variant gevraagd en die was niet te pittig maar gewoon goed.
Je krijgt er geen sateh bij, dus als je dat wilt moet je dat apart bij bestellen. Helaas zat er ook geen sajoer lodeh bij, dat hebben ze volgens mij helemaal niet (jammer, dat vind ik erg lekker over het algemeen).
Vooraf kregen we overigens een soepje met tofu en groenten en na konden we kiezen uit spekkoek (zo te zien zelfgemaakt en erg lekker, die nam mijn vriend, ), tjendol (die had ik: erg lekker!) en schaafijs met vruchten (die hadden we dus niet). Een heel menu is er 22,50 de man en dat vond ik heel redelijk.
De vrouwen in de bediening waren zeer aardig en er liep nog een beetje een luidruchtige meneer rond. Het was trouwens best vol, dus reserveren kan geen kwaad.