Vegatopia Forum

Cafe Kadijk - Amsterdam

Offline Selly

• 30.783
Cafe Kadijk - Amsterdam
« Gepost op: 19 augustus 2006, 23:07:59 »
Indonesisch bij Kadijk in Amsterdam gegeten. Vol bord voor 13 euro: sate van goedgekruide tempe en tofu, een flens met echt heerlijke gado gado erin, gefrituurde grote tofu, lekker gemarineerde champignons, komkommer-atjar, lekkere rijst met seroendeng, een groentetje met broccoli, bloemkool en wortel, emping. Heerlijk  :D Ze zitten altijd erg vol omdat ze een half jaar geleden een 9 van Johannes van Dam kregen maar vandaag was er plek.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Cafe Kadijk - Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 16 september 2006, 14:12:52 »
Indonesisch bij Kadijk in Amsterdam gegeten. Vol bord voor 13 euro: sate van goedgekruide tempe en tofu, een flens met echt heerlijke gado gado erin, gefrituurde grote tofu, lekker gemarineerde champignons, komkommer-atjar, lekkere rijst met seroendeng, een groentetje met broccoli, bloemkool en wortel, emping. Heerlijk  :D Ze zitten altijd erg vol omdat ze een half jaar geleden een 9 van Johannes van Dam kregen maar vandaag was er plek.

Beetje laat maar waar zit dat ergens?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2006, 13:47:25 »
Het Kadijksplein zit een minuut of tien richting het oosten wandelen vanaf het Centraal Station. Het precieze adres kan ik niet vinden  ??? Maar het naast het Koffiehuis van de Volksbond en die zitten Kadijksplein 4.
De kaart is dus heel erg klein, en als hoofd is er dus 'vegetarisch bordje' en dat is geweldig lekker.
,,,,فلافل

Aiko

« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2006, 15:20:31 »
Het Kadijksplein zit een minuut of tien richting het oosten wandelen vanaf het Centraal Station. Het precieze adres kan ik niet vinden  ???

Ik heb gewerkt vlakbij Artis, op de Entrepotdok. Achter de Entrepotdok had je de Hoogte Kadijk, ik gok dat Kaijksplein zit tussen deze Hoogte Kadijk en Prins hendrikkade, grofweg tussen Artis en het Scheepvaartmuseum. Dat is een minuut of vijftien / twintig lopen vanaf centraal over de Prins Hendrikkade. Als mijn vermoeden correct is, uiteraard.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2006, 17:04:39 »
Ja, je hebt helemaal gelijk. Maar ik kon het nummer niet vinden waarop ze zitten, maar dat blijkt Kadijksplein 5 te zijn.
,,,,فلافل

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2006, 20:14:32 »
Vanavond eindelijk bij Cafe Kadijk gegeten. Ik had er wel al ns wat gedronken en de vega sate gegeten en die was heerlijk! Het vegetarische indische bordje is echt heel lekker! Ik word nooit heel snel blij van eten buiten de deur omdat je je vaak zo'n underdog voelt als vegetarier en daar had ik hier nou helemaal geen last van. En de bediening en ambiance en toetjes zijn ook leuk: helemaal goed!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #6 Gepost op: 27 oktober 2006, 17:36:05 »
Ik heb gister bij Kadijk gegeten. Er waren nu ook wat vega hapjes, genoeg om een maaltijd mee te samen te stellen, dus ik had niet het vegetarische bordje maar: eitjes met wasabimayonaise (lekker! wel een gerecht om te delen anders een beetje veel ei), paddestoelen met knoflook (lekker! met Indisch sausje), sateh van tempeh en tofu (ook heel lekker, volgende keer wil ik meer pindasaus), pittige soep van pompoen en paprika (ook heel prima). Ook meer dan genoeg. Toe gedeeld spekkoek met zwarte sesamijs. Ik vind het er leuk.
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2006, 17:36:34 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7 Gepost op: 03 december 2006, 21:17:37 »
Vrijdag Indisch bordje in Cafe Kadijk in Amsterdam. MMMMMMMMmmmmmm
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #8 Gepost op: 05 december 2006, 12:40:37 »

Afgelopen vrijdag? Toevallig...toen zat ik er ook!
Ik was wel benieuwd omdat jij er altijd zo enthousiast over was, dus wij daarheen, even gevraagd of ze alles met melk en ei weg wilden laten, ze keken wel wat raar maar het was geen probleem. Het was erg lekker verder, vooral de saté en de champignons vond ik super!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9 Gepost op: 05 december 2006, 14:54:17 »

Afgelopen vrijdag? Toevallig...toen zat ik er ook!
Ik was wel benieuwd omdat jij er altijd zo enthousiast over was, dus wij daarheen, even gevraagd of ze alles met melk en ei weg wilden laten, ze keken wel wat raar maar het was geen probleem. Het was erg lekker verder, vooral de saté en de champignons vond ik super!

:D Ik heb nog rond gekeken want ik vroeg me af of er wellicht een Vegatopiaan zou kunnen zitten ergens (ik dacht zelf aan bv Renske om een of andere reden). Ik kwam laat binnen, pas om 20:15 u en zat aan het tafeltje meteen rechts naast de deur (beneden dus). Fijn dat je een veganschotel kon krijgen  :) Die champs zijn idd erg lekker, en de sate ook ja.
,,,,فلافل

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #10 Gepost op: 11 december 2006, 17:20:10 »

:D Ik heb nog rond gekeken want ik vroeg me af of er wellicht een Vegatopiaan zou kunnen zitten ergens (ik dacht zelf aan bv Renske om een of andere reden). Ik kwam laat binnen, pas om 20:15 u en zat aan het tafeltje meteen rechts naast de deur (beneden dus). Fijn dat je een veganschotel kon krijgen  :) Die champs zijn idd erg lekker, en de sate ook ja.

Jaaaaa! :D Dat had heel goed gekund! Ik denk ook altijd dat jij er misschien wel zit als ik er ben. Ik werk aan het einde van de Hoogte Kadijk (erg vlak bij de molen en Brouwerij het IJ) dus ik kom er elke dag langsfietsen en zit er best vaak.
En de sate is inderdaad zalig, nog veel lekkerder dan die van Betawi vind ik.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #11 Gepost op: 22 december 2006, 11:48:47 »
Bij Kadijk. Dat vegetarische bordje is écht lekker!
(Maar wat een arrogante & nare barknaap zeg, gelukkig was die andere wel leuk!)
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #12 Gepost op: 22 december 2006, 12:42:03 »

Ja dat wisselt daar erg, soms hele lieve mensen, soms een arrogante jongen, merkwaardig is dat.
« Laatst bewerkt op: 22 december 2006, 12:42:15 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #13 Gepost op: 08 juni 2007, 00:21:04 »
Bij Kadijk. Dat vegetarische bordje is écht lekker!

Na alle enthousiaste reacties hier, ben ik hier vanavond ook geweest.
We waren niet al te vroeg, dus vroegen of er plek was om te eten en dat was er.
...
Een kwartier later werd er gevraagd of we misschien wat wilden drinken.
Hierna zeer lekker gegeten (maissoep & paprika-pompoensoep; vega bordje; saté en gemarineerde champigs).
Hierna probeerden we een keuze te maken uit de nagerechten, het ene klonk nog beter dan het andere (citroentaart, vijgentaart, chocolade-perentaart, spekkoek met zwarte-sesamijs...)
...
Na een kwartiert ofzo besloten we binnen te gaan zitten want het waaide nogal. Hier aangekondigd dat we een nagerecht wilden bestellen;
...
na  weer een kwartier ofzo wachten is vriendje naar beneden gelopen om bestelling door te geven aan de barjongen, die hem tijdens het opnemen van de bestelling niet één keer heeft aangekeken.
Toetjes (ijs en choco-peer) klonken dus vreselijk lekker maar waren matig.
Doorgegeven dat we de rekening wilden.
...
Na nog tien minuten wachten ofzo (waarin de barjongens hun vrienden aan de tap biertjes gaven, mensen buiten bedienden, bonbons voor zichzelf uit de bonbondoos kozen na uitgebreide bestudering van het toelichtingskaartje in de doos, etc.) hebben we zelf maar berekend wat de kosten zouden moeten zijn (51 euri), zijn we naar de bar gelopen met het geld, werden we nog altijd straal genegeerd en hebben we het geld maar gewoon neergelegd en zijn naar onze fietsen gelopen.
Meteen toen we bij onze fietsen waren, kwam een van de barjongens achter ons aan... "vergeten we niet iets?"
Ja godverdegodver, jullie vergeten je met je klanten bezig te houden!
(Maar dat zei ik dan weer niet! Vraag me niet waarom.)
Djies wat een erbarmelijk slechte bediening zeg! Ik hoef ga daar niet gauw nog eens heen.
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2007, 00:42:02 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14 Gepost op: 19 februari 2009, 22:30:54 »
Gister Indisch bordje in Cafe Kadijk in Amsterdam. Nu was het weer heel erg lekker, een enorm bord, met heerlijke spruitjes met wasabi gebakken, tofu-tempehsateh met goeie pindasaus, lekkere rijst met seroendeng, atjar, nog meer groente en tofu-tempeh gerechten en een  beetje een flauw eigerecht. 15 euro. Prima, en da's fijn, want afgelopen zomer was het een keer wat minder maar nu is het dus helemaal weer oke.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #15 Gepost op: 19 juni 2009, 18:30:56 »
Gisteren bij Cafe Kadijk: Indisch Bordje. Erg lekker weer, veel soorten tempeh, atjar, tofu sate met pindasaus, warme paprika, ei in een potje, rijst, emping, en gekke vegaballejtes in een ketjapsaus. Het nietveggie bordje had gadogado, dat had ik ook wel willen hebben.
De volgende keer neem ik daar maar es de vegasate, die komt met groenten, rijst en emping en de mensen naast me hadden het en dat zag er goed uit en kost maar 12,50 (tegen 16,50 voor het veggie bordje)
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #16 Gepost op: 05 augustus 2009, 19:44:31 »
Gisteren op het terras bij Cafe Kadijk. Eens niet het Indisch bordje maar de vega sateh (van tofu en tempeh) erbij kwamen boontjes en kool met pindasaus, erg lekkere atjar, witte rijst. Prima.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #17 Gepost op: 17 januari 2010, 21:15:37 »
Bij Kadijk. Dat vegetarisch bordje is echt lekker, alleen jammer dat het zo tahoe-en-tempeh-gericht is, en dat er niet iets meer groentedingen inzitten.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2010, 21:42:38 »
Bij Kadijk. Dat vegetarisch bordje is echt lekker, alleen jammer dat het zo tahoe-en-tempeh-gericht is, en dat er niet iets meer groentedingen inzitten.

Volgens mij kun je daar wel om vragen want ze (de meesten daar dan) zijn best oke, en willen het bordje ook wel een beetje voor je aanpassen.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #19 Gepost op: 03 augustus 2011, 09:28:15 »
Ik at gisteren weer eens bij Café Kadijk, op het terras ditmaal. Niet het Indische bordje, want dat is wat veel, maar de saté tempe/tofu, die kwam met atjar, een soort gadogado en lekkere rijst en emping. Ook dat was eigenlijk best veel (13,50) maar wel lekker.
En het is leuk dat ze hier Betjeman-thee hebben.
,,,,فلافل