Vegatopia Forum

Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #20 Gepost op: 27 november 2008, 18:42:24 »
Mijn zoon en dochter zijn vegetarisch opgevoed maar inmiddels niet klein meer.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #21 Gepost op: 27 november 2008, 21:32:36 »
Zijn ze nog steeds vega?

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #22 Gepost op: 28 november 2008, 16:50:58 »
Ja, inmiddels trouwens volwassen.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Juffrouw Ooievaar

Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #23 Gepost op: 10 december 2008, 12:43:16 »
Ja, heb 2 kinderen van 11 en 12 en die zijn ook vanaf de geboorte vegetarisch . Ze zijn kerngezond en eten geen vlees/vis alhoewel ze het zelf mogen weten. Heb tegen mijn dochter van 12 gezegd nu ze naar de middelbare school gaat dat ze zelf mag weten of ze op school iets eet met vlees, lijkt me soms lastig voor haar. Ze hebben namelijk ook koken, maar ze doet dit niet, denkt er meer over na als de meeste kinderen en eet het vlees niet.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #24 Gepost op: 11 december 2008, 09:37:00 »
Gisteren sprak ik mijn tante, die zelf al eeuwen vegetarisch eet en haar 10 jarige dochter ook zo opvoedt. Ze had haar dochter een lijst met snoepgoed laten zien met snoep dat dus niet vegetarisch is. Dochterlief besloot om dan maar heel af en toe te zondigen, doet mijn tante overigens ook 2 keer per jaar met gelatine-dropjes. Ik vroeg me af hoe andere ouders die hun kinderen vegetarisch opvoeden dit aanpakken? Lijkt me soms best lastig met traktaties, feestjes enzovoort.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #25 Gepost op: 11 december 2008, 10:45:33 »
Ik zou thuis wel vegasnoep hebben, maar er buitenshuis niet teveel mee zitten. Het is maar een snoepje, en als het goed is eten ze daar geen kilo's van, en door ze niet mee te laten doen bij traktaties en feestjes sluit je ze wel heel erg uit. (En voor bij de patat op feestjes zou ik ook wel een doos vegadingen meegeven, maar het lijkt me ook geen drama als een kind een keer een hapje kroket eet.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Juffrouw Ooievaar

Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #26 Gepost op: 11 december 2008, 12:36:27 »
Over snoepjes hebben we nooit moeilijk gedaan en bij de patat op een verjaardag is er altijd een kaassoufflé. En gelukkig verkoopt de Mc Donalds hier nog steeds groenteburgers dus als ze met een kinderfeestje daar heen gingen kregen ze altijd wel een groenteburger bij de Happy meal. Bij ouders waar ze b.v. voor het eerst kwamen op een feestje belden we meestal eerst even toen ze jonger waren. Nooit geen problemen mee gehad.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #27 Gepost op: 11 december 2008, 12:42:37 »
Over snoep/gelatine zou ik niet moeilijk doen, om te voorkomen dat ik mijn kind dan (helemaal) tot buitenbeentje maak en bij elk feestje een rugzakje met vegetarische worstjes, snoep zonder doodgestampte luisjes en een gelatinevrij gebakje moet meegeven.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #28 Gepost op: 11 december 2008, 15:43:46 »
Ja zo zou ik er denk ik zelf ook wel mee omgaan.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #29 Gepost op: 11 december 2008, 16:25:15 »
Het doet me ook een beetje denken aan kindertjes met jampotbrilletjes en van die grote, speciale schoenen met heel veel steun...  :dork:

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #30 Gepost op: 03 januari 2009, 20:28:26 »
Thuis snoepjes zonder gelatine (maar soms hebben we ook met) en buitenshuis niet op letten. Ik zou de juf en andere ouders dan wel laten weten dat hij(/zij) veggie is, helemaal bij partijtjes en tractaties. Maar ik zal er niet echt van wakker liggen als het er een keertje doorheen glipt. Ik zou het wel vervelend vinden als een andere ouder er maling aan heeft. Met kindjes met een allergie houdt je ook rekening, denk ik maar.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #31 Gepost op: 03 januari 2009, 20:51:02 »
... Met kindjes met een allergie houdt je ook rekening, denk ik maar.

Hmm, maar die worden erg ziek, of gaan dood he. Ik vind dat toch anders.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #32 Gepost op: 03 januari 2009, 20:54:22 »
... Met kindjes met een allergie houdt je ook rekening, denk ik maar.

Hmm, maar die worden erg ziek, of gaan dood he. Ik vind dat toch anders.

En Islamitische kindjes... of komen die niet op feestjes?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #33 Gepost op: 03 januari 2009, 21:20:55 »
... Met kindjes met een allergie houdt je ook rekening, denk ik maar.

Hmm, maar die worden erg ziek, of gaan dood he. Ik vind dat toch anders.

Nou, niet altijd. Milde lactose-intolerantie enz.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #34 Gepost op: 03 januari 2009, 21:30:42 »
Een intolerantie is geen allergie. Er bestaan dan wel allergieën zonder al te heftige reactie, maar het kan juist wel erger worden door het steeds te eten...

edit: begrijp me niet verkeerd hoor, ik kook met alle liefde desnoods veganistisch als iemand dat principieel wil, maar allergie is écht wat anders.
« Laatst bewerkt op: 03 januari 2009, 21:33:51 door bambi »
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Pauline

Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #35 Gepost op: 06 oktober 2010, 16:17:22 »
Zijn er eigenlijk mensen op vegatopia die op dit moment hun kleine kindjes als vegetarier opvoeden?

Ja ik! Ben zelf pas vegetarier sinds de puberteit, maar onze kinderen worden volledig vegetarisch opgevoed. Ze zijn nu 3,5 en bijna 2 en dat gaat prima. Natuurlijk is de oudste wel eens boos geweest omdat hij in de peuterspeelzaal geen worstje kreeg, maar gelukkig is dat op deze leeftijd snel weer over. Opa's en oma doen gewoon mee, lijkt me niet meer dan logisch. Je voedt je kind op op een manier die jou het beste lijkt, dat doe je toch met alle dingen? Niet meer dan logisch dat dit soort opvoedingsstatements doorgetrokken worden door de omgeving. Als de kinderen 10 zijn, zakgeld krijgen en naar de MacDonalds kunnen fietsen.. tsja, dan houd je het niet meer 100% in de hand. Maar tot die tijd wel.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #36 Gepost op: 06 oktober 2010, 21:50:16 »
Onze zoon en dochter zijn vegetarisch opgevoed en inmiddels volwassen. De omgeving waarin ze opgroeiden was bekend met het vegetarisme, dus wij hebben zelden problemen ondervonden en hoefden ook geen ingewikkelde discussies te voeren.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #37 Gepost op: 06 oktober 2010, 22:03:07 »
... Met kindjes met een allergie houdt je ook rekening, denk ik maar.

Hmm, maar die worden erg ziek, of gaan dood he. Ik vind dat toch anders.

En Islamitische kindjes... of komen die niet op feestjes?

Nou ik weet genoeg mensen die daar maling aan hebben hoor!
Zelfs de kantine juf hier vond het allemaal maar moelijk  :-X
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

NZijp

Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #38 Gepost op: 07 oktober 2010, 16:31:58 »
Mijn dochter is 3.5 jaar en zegt zelf dat ze geen vlees mag eten. Ze begint het nu ook een beetje te herkennen. Ik ben zelf vegetarisch opgevoed, mijn ouders van in de 60 zijn vegetarisch en mijn man eet thuis ook geen vlees dus dan is het allemaal makkelijker. Ik ben nog wel aan het twijfelen over wanneer ik haar wat meer vertel waarom wij geen vlees eten (al het dierenleed wat erachter ligt) en zeg nu nog maar even "omdat het zielig voor de dieren is". Soms krijg je nog van die domme opmerkingen "ah wat sneu dat ze geen plakje worst mag" maar deze levensstijl past zo goed bij mij dat ik sterk genoeg in mijn schoenen sta om dat heel snel af te kappen. Andere mensen voeden mijn kinderen niet op, dat doe ik en mijn man.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Opgegroeid als vegetarier: Hoe is dat?
« Reactie #39 Gepost op: 07 oktober 2010, 16:42:41 »
En als nou wetenschappelijk aangetoond zou zijn dat vegetariërs essentiële voedingsstoffen missen, dan zou het inderdaad zielig zijn. Maar dat is het niet. Niet aangetoond en niet zielig.
Dus je inderdaad niks aantrekken van mensen die het zielig vinden.