Ik at vanavond bij Het Eetpaleis in Alkmaar aan het Verdronkenoord. (Ik moet elke keer een beetje giechelen om de naam, want die lijkt net een chique versie van 'De Vreetschuur')
De ambiance was helemaal prima en de bediening gezellig noord-hollands (ik woonde voorheen zelf in die regionen, dus feest der herkenning). Af en toe werden we even vergeten, maar dat werd dan weer goed gemaakt met vuurwerk op het toetje van de jarige (altijd leuk
)
Voor de vega's is er niet veel keus, 2 voor en 2 hoofdgerechten. De voorgerechten en hoofdgerechten overlappen elkaar. Dat gebeurt vaak (lekker makkelijk voor de keuken ja) en vind ik heeel storend. Als je een vega vooraf en hoofdgerecht wilt, dan wordt je erg beperkt in je keuze, want je wilt niet vooraf en als hoofdgerecht een salade met geitenkaas.
Ik koos het andere voor- en hoofdgerecht, ik at:
- 'Pasteitjes' met brie en walnoten met erbij salade (Nu ik dit intik bedenk ik me dat ik die brie helemaal niet geproefd heb...)
- 'Calzone' met spinazie en feta met erbij salade en gepofte aardappel (beetje maf bij een 'pizza', toch?)
- Tiramisu
Het eten was wel aardig, niet per se een aandader (ik ben een kritische en verwende forummer die in Amsterdam woont). Ik vond t eigenlijk een beetje niksig. Typisch een vlees/vis restaurant waar, oh ja, ook nog wat vegetarisch op de kaart moest komen.
Morgen weer lekker zelf koken
Oeh! Dit was (pas) mijn 200ste post! HOEI