Vegatopia Forum

Stoofperen

Offline Gabs

• 796
  • Geslacht: Vrouw
Stoofperen
« Gepost op: 27 december 2009, 17:31:56 »
in mijn groentepakket zaten een stuk of 15 stoofperen. de helft daarvan heb ik eerste kerstdag gestoofd in wijn met kaneel; heerlijk waren ze. maar van de andere helft wil ik graag iets anders maken en aangezien ik voor een etentje volgende week aangeboden heb het toetje te maken, wil ik ze graag verwerken tot/in een dessert.

mijn voorkeur gaat uit naar een lekkere taart, stoofperen verpakt in filodeeg, iets met witte chocolade en witte balsamico en/of met een bolletje ijs gerold in amandelschaafsel. heeft iemand een goed idee en een lekker recept voor mij?

Offline Laurita_27

• 979
Re:Stoofperen
« Reactie #1 Gepost op: 28 december 2009, 12:40:34 »
Je zult ze zowieso eerst moeten stoven. Misschien dat ze daarna, in waaiertjes gesneden, wel erg lekker in een Chocoladetaart zullen zijn. Rode wijn en pure chocolade gaat over het algemeen ook erg goed samen.
Even zien, er staat me een recept van BBC Good Food bij.....ff zoeken.....
Ah! Een "Flourless Chocolate&Pear tart"
En wat er ook lekker uitziet: "Pear and Chocolate Trifle"
Mmmm, mag ik een stukje komen proeven? ;D
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #2 Gepost op: 28 december 2009, 13:23:34 »
Ik heb op die tiramisu een variant gegeten met kerstmis, en ik vond de peren weinig toevoegen. (Maar ik had geen chocoladecake gebakken, maar daarvoor Italiaanse lange vingers gebruikt en daardoor misschien iets meer koffie dan John Torode gebruikt, dus als je je aan zijn recept houdt, is het misschien beter.)

Stoofperen in filodeeg lijkt me trouwens een kledderige bende worden. Taartbodem voorbakken, witte chocolademousse en stoofperen erin, is dat niets iets? Die witte balsamico zou door de mousse kunnen.
This is between me and the vegetable!

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #3 Gepost op: 05 januari 2010, 09:27:49 »
En? Wat is het geworden? Ben benieuwd wat je gefabriceerd hebt :D
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Gabs

• 796
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2010, 14:07:18 »
beetje late reactie, maar: beter laat dan nooit!

een van de gasten mag, vanwege een of ander dieet, geen chocolade, dus die heerlijk taart viel al af. wat het geworden is: stoofperen gestoofd in rode wijn en amaretto, geserveerd met roomijs en van die italiaanse amandelkoekjes. best lekker hoor.