Vegatopia Forum

Muggen

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Re:Muggen
« Reactie #60 Gepost op: 08 juli 2008, 23:15:27 »
Ik ontdekte gisteren een ideale remedie tegen hinderlijke muggen: een grote dikke plensbui. Ik stond buiten een wit bootje te poetsen, en toen ging het plenzen, dus ik ging even naar binnen. Toen het uitgeregend was, lag het bootje vol muggelijken. Helaas wil L geen regeninstallatie in de slaapkamer bouwen.
This is between me and the vegetable!

Chanthal

Mugjesplaag
« Reactie #61 Gepost op: 12 juni 2010, 14:58:13 »
Hallo,

Ik heb last van een plaag van allemaal kleine mugjes. Elke ochtend moet ik mijn etalage helemaal uitstofzuigen omdat het vol ligt met dode en levende mugjes. Ik weet niet hoe ze er steeds komen. Ik spuit al elke keer alles plat met insecteside en haal ze dan weer met de stofzuiger weg, maar niets helpt, want elke dag zit het weer helemaal vol. Iemand enig idee hoe ik ze kan voorkomen, helpt een insectenlamp of komen daar alleen vliegen opaf? Er zijn geen roostertjes of gaatjes waardoor ze naar binnen kunnen komen snachts dus joost mag weten hoe ze er toch elke keer komen. Wat ik wel weet is dat het een verschrikking is, want het ligt echt helemaal vol. Iemand enig idee hoe ik ze kan voorkomen cq weghouden?

Alvast bedankt

Online Eelco

• Admin
  • 20.665
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Mugjesplaag
« Reactie #62 Gepost op: 12 juni 2010, 15:04:01 »
Hoi Chanthal. Beetje aparte vraag om als eerste bericht in een forum over vegetarisch eten te plaatsen, maar ok  ::). Wat voor kleine mugjes zijn het? Kom je toevallig uit Friesland en bedoel je vliegjes ('miggen') in plaats van muggen ('neefkes') - wellicht fruitvliegen? En wat heb je in je etalage? Iets eetbaars dat die beesten lekker vinden? In ieder geval lijkt elke dag goed schoonmaken en eventueel afval meteen verwijderen me een goede preventieve maatregel. Insecticide zou ik in ieder geval vermijden - zeker als er eten in je etalage staat. Eventueel vliegenstrips proberen?
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2010, 15:08:47 door Eelco »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

« Reactie #63 Gepost op: 12 juni 2010, 15:10:29 »
..  eerste bericht ..

Ik zou gezworen hebben dat er al iemand met die naam op het forum rondwaarde. Klopt ook, maar dan zonder tweede "h".
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Chanthal

« Reactie #64 Gepost op: 12 juni 2010, 15:12:31 »
Nou ik googlede en toen kwam ik een soortgelijke muggenvraag tegen op dit forum, vandaar eigenlijk...... alleen dat ging om een met water vol gelopen kelder. Nee het is wel aan het water (de Gouwzee). Ik denk dat het een kleine variant is op de dansmug. Daar lijken ze tenminste op. Er zitten ook soms onweervliegjes bij. Maar vooraal mugjes. Maar geen steekmuggen. Er is niets om op af te komen, ja hooguit het licht, maar ze liggen dan vooral tegen het raam aan, dus alsof ze echt naar buiten hadden gewilt en daar zo van uitgeput zijn geraakt dat ze uiteindelijk allemaal doodgaan. Ze komen dus naar mijn weten niet op de lampen af. Ook als ik die een nacht uit laat zitten er muggen in mijn etalage. Dus daarom vraag ik me ook af, of zo'n insectenlamp zou kunnen helpen, want ze komen duidelijk niet op de lampen af, maar meer op het buitenlicht. En die lampen zijn volgens mij echt meer voor vliegen dacht ik. Waar ze vandaan komen geen idee, alles al nagekeken. Maar een betere vraag is hoe kom ik er vanaf...

Kiwi

« Reactie #65 Gepost op: 12 juni 2010, 16:13:54 »
Kunnen ze niet uit het riool / uit de kelder komen? Een vriendin van mij had een hele tijd last van fruitvliegjes (dacht ze), terwijl er nergens fruit o.i.d. lag waar ze op af zouden kunnen komen. Uiteindelijk bleken het vliegjes te zijn die vooral bij lekkende toiletafvoeren e.d. te vinden zijn (en daar had zij ze ook door in huis gekregen, ondergronds).

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #66 Gepost op: 13 juni 2010, 13:40:29 »
Is er stilstaand water in de buurt? Daar worden wel eens eitjes in gelegd.
Heb je buren er ook last van?

Je moet echt de oorzaak zien te achterhalen, anders blijf je aan de gang.
Gezien het grote aantal, blijf je dan aan de gang.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Basje

• **
  • 60
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #67 Gepost op: 13 juni 2010, 13:46:00 »
Alles heel goed schoonhouden, een fles met een laagje wijn / limonadesiroop (werkt voor fruitvliegjes, misschien ook voor deze?) en dan maar afwachten tot het beter wordt? Ik heb ook wel eens een periode "beestjes" (de spinnenplaag was naar) maar ik heb gemerkt dat gewoon elke dag flink poetsen en dan afwachten vaak het beste helpt. Kijk ook even goed of ze nergens eitjes in kunnen leggen, kleine hoekjes of in de gordijnen ofzo!