Nou ik googlede en toen kwam ik een soortgelijke muggenvraag tegen op dit forum, vandaar eigenlijk...... alleen dat ging om een met water vol gelopen kelder. Nee het is wel aan het water (de Gouwzee). Ik denk dat het een kleine variant is op de dansmug. Daar lijken ze tenminste op. Er zitten ook soms onweervliegjes bij. Maar vooraal mugjes. Maar geen steekmuggen. Er is niets om op af te komen, ja hooguit het licht, maar ze liggen dan vooral tegen het raam aan, dus alsof ze echt naar buiten hadden gewilt en daar zo van uitgeput zijn geraakt dat ze uiteindelijk allemaal doodgaan. Ze komen dus naar mijn weten niet op de lampen af. Ook als ik die een nacht uit laat zitten er muggen in mijn etalage. Dus daarom vraag ik me ook af, of zo'n insectenlamp zou kunnen helpen, want ze komen duidelijk niet op de lampen af, maar meer op het buitenlicht. En die lampen zijn volgens mij echt meer voor vliegen dacht ik. Waar ze vandaan komen geen idee, alles al nagekeken. Maar een betere vraag is hoe kom ik er vanaf...