Het gaat me eigenlijk helemaal niet om wie er gelijk heeft en of er een hoger ethisch gelijk is. Uiteindelijk, en als allerhoogste, heb ik gelijk. Ik weet echt wel hoe de wereld er uit hoort te zien, en hoe mensen zich moeten gedragen om al het leed uit de wereld te hebben. Ik ben toch niet gek? Nou dan.
Het gaat er nu om, hoe je de rest van de wereld (die om een of andere vage reden een heel ander beeld heeft) omturnt naar jouw standpunt. Je kunt het proberen af te dwingen, maar dan moet je in ieder geval macht hebben, in aantallen, in hoeveelheden geld, of op andere manieren. Je kunt proberen te bekeren, maar hard brullen dat iedereen gek is die het niet met je eens is, blijkt toch vaak niet helemaal de meest effectieve manier. Ook het 20 keer per dag herhalen van je gelijk, hoeveel gelijk je ook hebt, schijnt sommige mensen te irriteren. Sukkels, natuurlijk, en ze hebben het helemaal fout, maar goed, ze vertikken het toch echt naar je te luisteren. Je biedt nog maar eens wat informatie aan die vaak al bekend is, je gooit er nog maar eens een gruwelijk feit tussendoor, maar dat werkt ook niet. Je probeert ze te overtuigen van al het leed dat ze veroorzaken en ze kijken gewoon de andere kant uit.
Wat is je volgende stap?