Vegatopia Forum

Vegetarische conferentie

censchot

Vegetarische conferentie
« Gepost op: 10 februari 2010, 08:46:56 »
Beste forumleden,

voor een meerdaagse bijeenkomst van onze spirituele groep zoek ik een zalencentrum, hotel of conferentiecentrum in Nederland (liefst in een natuurgebied) waar vegetarisch eten bij zit (ontbijt/lunch/diner). Er moet tevens slaapgelegenheid (evt. op korte afstand) zijn.

Heeft iemand misschien een tip of ervaring met iets dergelijks? Een cateraar inhuren is een optie maar is erg duur.

Alvast bedankt,
Patrick

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetarische conferentie
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2010, 13:11:30 »
Een beetje conferentiecentrum moet op verzoek toch wel een vegetarisch menu kunnen aanbieden (voor iedereen vegetarisch lijkt me ook minder werk dan half-half of zo). Ik zou zeggen: kijk en vraag eens wat rond. Ik heb geen idee in welke prijsklasse je iets zoekt, maar wellicht is Woudschoten Conferentiecentrum iets voor jullie? Jaren geleden heb ik er een paar keer een cursus van mijn onderzoeksschool gevolgd, prima locatie.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2010, 17:03:38 »
Antropia wellicht? www.antropia.nl (in Driebergen)

In de buurt zitten ook wel hotels.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2010, 00:31:02 »
Hoe groot is de groep? Het maakt nogal iets uit of het om 6 of om 600 mensen gaat :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

censchot

« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2010, 07:03:42 »
Hoe groot is de groep? Het maakt nogal iets uit of het om 6 of om 600 mensen gaat :)

het gaat om 20 tot 30 personen.

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2010, 10:30:36 »
Een beetje conferentiecentrum moet op verzoek toch wel een vegetarisch menu kunnen aanbieden

Geloof me, dat valt echt vies tegen.

Waar ik wel goede ervaringen heb is in Kaap Doorn. Ik ben daar nu een keer of 4 geweest, en ben daar een paar keer aangenaam verrast. Lekkere maar ook originele vegetarische menu's en tussendoortjes. De laatste keer dat ik er was zat de top van de PvdA er ook (zelfs nog even kort met Wouter Bos gesproken), ben alleen vergeten te vragen of het goede vegetarische eten één van de redenen was dat ze zich er hadden verschanst, maar dat zal vast een rol hebben gespeeld.

Edit: en oh ja, slaapgelegenheid en natuur volop aanwezig.

« Laatst bewerkt op: 11 februari 2010, 10:36:26 door Sander »
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 11 februari 2010, 23:12:12 »
Antropia wellicht? www.antropia.nl (in Driebergen)

In de buurt zitten ook wel hotels.

dat is mijn inziens wel een aanrader, alles sowieso biologisch, wellicht een beetje groot..

Aristo ben ik ook tevreden over, maar dat is niet geheel vega maar wel altijd standaard genoeg vega aanwezig, maar dan kan je wel maar 1 zaal huren wat voor 20 man.

vandaag congres gead in de driehoek in utrecht (loopafstand station) ook prima met al goede vega-lunch.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7 Gepost op: 13 februari 2010, 20:25:07 »
Wat voor zo'n groep ook misschien een goed idee is om een kampeerboederij te huren en iemand mee te vragen die het eten voor jullie wil verzorgen? Dat komt wellicht voordeliger uit dan een echt conferentieoord.
Oh en wat natuurlijk ook kan is de Roos: http://www.roos.nl/zaalverhuur/zaalverhuur.htm, het eten is er vegetarisch. Je kunt daar niet slapen, maar een StayOke is er om de hoek, evenals allerlei andere hotels.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2010, 20:27:12 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Fynnya

• 432
« Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2010, 18:24:39 »
Waarschijnlijk heb je ondertussen al iets gevonden, maar anders is Samaya misschien iets voor je.
Het ligt in Werkhoven (regio Utrecht), en de maaltijden zijn vegetarisch en grotendeels biologisch.
En voor een spirituele groep is het een heel fijne plek, het is een voormalig klooster, en er worden vaker spirituele dingen gehouden (maar ook conferenties enzo). http://samaya.nl/info.html
Je kan er ook slapen trouwens.

Mohan

« Reactie #9 Gepost op: 16 juni 2010, 15:25:13 »
Ik heb 1 tijdje geleden volgens mij al goedkope maaltijden aanbevolen.
Maar wie weet kan het nog goedkoper. Helaas weet ik g1 locatie, aangezien ik niet zo van de bijeenkomsten ben.