Heb gelezen dat bij gluten intollerantie/allergie vaak in het begin melk wordt afgeraden omdat de darmen geirriteerd zouden zijn. Dus wellicht dat dat over een tijdje ook weer kan (af en toe kaas).
Het gaat dan niet om melk, maar om lactose. Je kunt in de supermarkt lactosevrije melk kopen. Dat is wel mierzoet.
Als je glutenvrij gaat eten, dan is het belangrijk om op te letten dat je bv. brood en pasta niet gaat vervangen door soortgelijke producten met een hogere glycemische index, bv op basis van mais, etc. Probeer vooral meer peulvruchten te eten.
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/glycemische-index.aspxPersoonlijk zou ik me in eerste instantie vooral houden aan het lijstje vh ziekenhuis. Heb je dat goed onder de knie, dan kun je eens de intoleranties volgens de natuurarts aanpakken en kijken of dat ook echt effect heeft. Het kan zijn dat je die producten tijdelijk moet vermijden.
Ik raad aan om dan ook zeker een multi-vitaminen-mineralensupp te nemen om tekorten te voorkomen. Het beste is eigenlijk om advies in te winnen van een dietist, want alleen stoppen met melk, brood en aardappels werkt niet (ik neem maar even aan dat een belangrijk gedeelte van wat je at daaruit bestond); je moet anders gaan eten. Veel groenten, peulvruchten, eieren, noten, bessen, zaden, denk ook eens aan zoete aardappels, zilvervliesrijst, quinoa, amaranth, boekweit, etc.