Vegatopia Forum

Waar koop je online "vleesvervangers"

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Waar koop je online "vleesvervangers"
« Gepost op: 29 januari 2010, 16:50:09 »
Ik ben altijd op zoek naar lekkere "vleesvervangers", stevige hartige "dingen" voor bij aardappeltjes of stamppot en b.v. een lekkere salami. Nu vind ik het aanbod in de supermarkten na jaren van verbetering en uitbreiding de laatste jaren wat afnemen. Weet iemand goede internetadressen waar je online lekkere vleesvervangers kan kopen? Ik weet dat bijvoorbeeld in de VS en UK andere producten te koop zijn dan in nederland, deze moeten toch wellicht online te bestellen zijn? Als er veel in Toko's te koop is zou er aldus in aziatische landen ook een goed aanbod moeten zijn. Probleem is wel dat ik het het liefst in europa zou bestellen gezien de verzendkosten en tijd. Suggesties? Ervaringen?

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2010, 10:46:11 »
Ja, er zijn diverse online biowinkels. Maar zitten er geen biowinkels bij je in de buurt? Daar heb je weer andere dingen dan in de gewone super en bovendien kunnen die bepaalde merken (zoals Redwood) ook voor je bestellen.
Op Vegatopia staat http://www.vegatopia.com/vega/actueel/in-het-nieuws/8757-van-eigen-erf-kopen-bij-de-biologische-buurtboer hier een artikel over ervaringen met online winkel 'Van Eigen Erf.
En dan heb je bv ook nog
http://www.ekonoom.nl/producten.asp?grp=115&sub=32
en
 https://www.hofwebwinkel.nl/easyorder.b2c/index?b2c=VVE?gclid=CLHqgKrpy58CFRgN3godxUMVCA (let op, maar een deel van Nederland)
,,,,فلافل

Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #2 Gepost op: 30 januari 2010, 14:53:02 »
bedankt voor je tips. Natuurlijk let ik ook wel op biologisch maar bij mij staat smaak wel voorop. Bij de  natuurwinkel en de biologische boerderij koop ik om die reden ook graag mijn groente. Als ik echter kijk naar het aanbod "vleesvervangers" op die 2 plekken (waarvan je het bij de biologische boerderij inderdaad online kon bestellen) komt dat vaak neer op dezelfde merken die naar mijn mening vaak niet echt stevig zijn. De seitan bijvoorbeeld is alleen van de merken die piepen tussen je tanden en de meeste burgers vallen bijna van ellende uit elkaar. Nauurlijk zitten daar ook wel lekkere dingen tussen zoals de tofu rosso en zo vind ik ook een aantal producten uit de supermarkt zeker lekker zoals quorn en tivall rookworst. Ik ben echter vooral op zoek naar nieuwe dingen, zo zie ik bijvoorbeeld op de quorn-site staan dat ze in de UK een heel ander assortiment hebben dat er in mijn ogen toch wel erg smakelijk uit ziet. Zou dat UK-assortiment in nederland ergens online te koop zijn? Of soortgelijke producten, zoals steakachtige?

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #3 Gepost op: 30 januari 2010, 17:39:21 »
In Engelse winkels zijn heel soms Linda McCartney spullen te krijgen.
De Quornproducten die er in Engeland zijn, heb je hier voor zover ik weet niet.
 
,,,,فلافل

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #4 Gepost op: 30 januari 2010, 17:50:58 »
De Linda McCartney nuggets waren zooooo lekker. Die mis ik!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #5 Gepost op: 30 januari 2010, 18:28:00 »
Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #6 Gepost op: 01 februari 2010, 11:03:55 »
heerlijk-vegetarisch had ik inmiddels ook gevonden. Het assortiment is ook zeer uitgebreid. Ik vind alleen het bestelproces wel heel complex. Het werd me ook niet allemaal duidelijk wat bijvoorbeeld de houdbaarheidsdatum was van bepaalde producten. Om nu slechts 1 of 2 dingetjes te bestellen wordt met bezorgkosten wat duur. Heeft iemand ervaring met bestellingen van deze site?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #7 Gepost op: 01 februari 2010, 11:52:22 »
Ik heb laatst een bestelling bij ze geplaatst. We hadden voor een bedrag van boven de 60 euro ( :-X) dus het werd gratis bezorgd. Veel van die producten zijn wel een langere tijd houdbaar, ik wilde eerst het een en ander in de vriezer gooien maar na het bestuderen van de datum van de producten besloot ik dat dat niet echt nodig was.

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #8 Gepost op: 01 februari 2010, 13:14:10 »
Bij bestelbio.nl hebben ze ook een en ander, ben ze aan het uitproberen nu. Helaas geen kneedbaar gehakt meer... Boven de 30 euro gratis bezorgd. Heerlijke gerookte tufu!

Zeanne

Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #9 Gepost op: 02 februari 2010, 17:57:14 »
Op http://www.kellys-expat-shopping.eu/epages/61672582.sf/en_GB/?ViewAction=View&ObjectID=9935362 kun je online produkten van Linda Mc Cartney bestellen. Ook hebben ze allerlei Quornprodukten die ik nog nooit ergens anders gezien heb. (De winkel zit in Den Haag.)

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #10 Gepost op: 02 februari 2010, 18:17:06 »
Wat leuk!

Wel weer jammer dat je chili non carne op de verpakkiing ziet staan en dat er dan onder staat; "chili con carne" Klinkt meteen minder lekker.
En jammer dat ze die nuggets -het enige van LmC dat ik me herinner- niet hebben.

Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #11 Gepost op: 02 februari 2010, 18:27:04 »
Op http://www.kellys-expat-shopping.eu/epages/61672582.sf/en_GB/?ViewAction=View&ObjectID=9935362 kun je online produkten van Linda Mc Cartney bestellen. Ook hebben ze allerlei Quornprodukten die ik nog nooit ergens anders gezien heb. (De winkel zit in Den Haag.)

De naam van de uitbaatster (Kelly Kelly) doet me onweerstaanbaar denken
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2010, 18:36:09 door Urb@ñus »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #12 Gepost op: 02 februari 2010, 18:29:39 »
Wat kunnen associaties toch leuk zijn!

Inge1963

Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #13 Gepost op: 02 februari 2010, 18:46:53 »
He gaaf zeg, deze sites ga ik eens even bestuderen. :)
Ik had een tijd terug al eens naar Quorn gemailed over hun aanbod in de UK en daarbuiten, maar helaas waren zij niet van plan om datzelfde assortiment hier te leveren.

Zeanne

Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #14 Gepost op: 02 februari 2010, 21:25:17 »

Inge1963

Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #15 Gepost op: 02 februari 2010, 21:50:44 »
Maar sturen die ook op naar NL? En hoe gaat het met de betaling?

Edit: die link werkt niet goed.

Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #16 Gepost op: 03 februari 2010, 11:46:54 »
mbt de kelly-site: misschien heb ik het helemaal mis maar heeft good-bite niet dezelfde "saucages" als Linda mc Cartney? Ik dacht dat daar sprake was van overname? De lekkere steaks van quorn zijn helaas ook niet op deze site te vinden.

Zeanne

Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #17 Gepost op: 04 februari 2010, 21:00:19 »
Thomas Green zit ook in Den Haag. Ik heb geen problemen met de link. Probeer anders even via Google.

Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #18 Gepost op: 04 februari 2010, 21:08:20 »
De link brengt mij ook alleen maar naar de homepage van dat bedrijf, en van daaruit kan je niet veel meer dan een winkel selecteren. Iets van een online-shopgedeelte kom ik nergens tegen. Daar zal Google niet veel aan veranderen, denk ik.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Waar koop je online "vleesvervangers"
« Reactie #19 Gepost op: 07 februari 2010, 18:59:16 »
dat klopt
dat is een link voor de UK

http://www.thomasgreen.eu/shops/nl/ misschien heb je hier meer aan?