Tsja, ik ben nou niet echt een voorbeeld van een gezonde vegetarier, maar ongezond ben ik evenmin. Ik ben gestopt met vlees vanwege de dieren, en dat het gezond is en goed voor het milieu, is mooi meegenomen.
Ik ben een goede kok -al zeg ik het zelf- en haal daar heel veel plezier uit. We eten dus wel gezond hier. Maar patat is ook prima, en frituren gebeurt hier ook (te) veel. En met mijn liefde voor koken, is ook mijn liefde voor bakken ontstaan. Ik maak heel vaak taarten, koekjes, muffins, toetjes etc etc.
Ik ben van nature slank, en kom niet (snel) aan, dus ik ga me bijna elke avond te buiten aan chocola, en chips gaat er ook wel in.
Ik beweeg te weinig, omdat ik al van jongs af aan geregeld benauwd ben en astmatisch. Fietsen is voor mij al snel te zwaar, zeker gezien we op een hele hoge bult wonen die ik onmogelijk opkom.
Ik drink niet veel, maar toch wel geregeld een wijntje of een baileys
Met roken ben ik al een tijd gestopt, maar ik hoef maar bij een roker in de buurt te zijn, of ik loop alweer te bietsen.
Al deze ongezonde zaken worden vooral gebezigd als mijn zoontje op bed ligt, en hij leeft in de veronderstelling dat het allemaal wel meevalt, haha. Hij snoept gezond (behalve afgelopen kerst/sint-periode) en is gelukkig niet zo'n zeurder op dat gebied. Zijn gezondheid vind ik erg belangrijk, maar voor die van mezelf zou ik wel wat meer mijn best kunnen doen.