Ik vind het een lastige. Ik zou het zelf niet zo tegen een collega zeggen maar zou wel ineens spontaan vaker een ommetje gaan maken als het eten erg penetrant ruikt. In de trein ga ik dus ook een coupe verder zitten als er mensen broodjes hamburger zitten te eten, vind ik ook erg vies ruiken. Ik zou het niet aankondigen aan de collega, het is tenslotte mijn probleem, niet dat van die collega, die verantwoordelijkheid om dit op te lossen ligt helemaal bij mij. Ik vind het dus wel een goede oplossing dat ze aangeeft dat ze wel een blokje om gaat, ik vind het niet correct dat ze wil dat collega dit aankondigt. Kom op zeg, ofwel je merkt de lucht op en gaat wandelen, ofwel je merkt de lucht niet op en blijft achter je bureau. Een aankondiging vragen van je collega is de verantwoordelijkheid verschuiven.
Ik heb een collega die regelmatig bij overleggen om 9 uur 's morgens in plaats van koffie met cup-a-soup kip binnen komt zetten, ik vind dat zo ongelofelijk stinken! Ik heb er nog nooit iets van gezegd overigens. Men mag ook graag op mij mopperen omdat ik wel eens broodjes oude kaas in de magnetron gooi en de hele gang naar gesmolten kaas walmt. Dat doe ik trouwens alleen als mijn collega's die dag voor gehaktballen in de kantine gaan, want die lucht in de kantine is dan dusdanig niet te harden dat ik er niet tussen wil gaan zitten en op mijn kamer heerlijk walmende zompige vette broodjes kaas eet.