Vegatopia Forum

Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Gepost op: 10 december 2009, 15:39:55 »
Moderne manieren: kun je een vleesetende collega vragen geen vlees te eten in jouw bijzijn, of zelf een ommetje gaan maken als hij het wel eet?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.570
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #1 Gepost op: 10 december 2009, 20:54:56 »
"Zij is namelijk veganistisch en kan de gedachte moeilijk verdragen dat naast haar iemand een dood dier zit te eten. De geur van ham, tonijn en dergelijke staat haar tegen."

Tja, als je zo fijngevoelig en principieel bent, moet je maar naar een hutje op de hei verhuizen en voor niemand opendoen. Het tweede argument, daar kan ik trouwens wel een beetje inkomen. Mijn ex-kamergenote nam regelmatig een nogal vleesrijke magnetronmaaltijd mee en at die voor haar computer op. In een kleine ruimte is die geur wel erg heftig - zo'n weeïge geur waar ik bijna van over mijn nek ging en die ook nog lang blijft hangen. Dan ben ik dus niet te beroerd om dat ter sprake te brengen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #2 Gepost op: 10 december 2009, 21:19:26 »
Ik vind het ook nogal veeleisend.. maar idd als een collega der bal gehakt in de magnetron gooit voor tussen de middag, dan ga ik boven even kopietjes maken ofzo tot ie op is..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #3 Gepost op: 10 december 2009, 22:23:43 »
Beste is als vleeseters aparte hokken krijgen waar ze vlees kunnen eten als ze dat willen e.d.
Misschien ook verplichten tegelijkertijd tv te kijken van wat ze veroorzaken bij elke hap.
En zo een hok in de buurt van een AED lijkt me ook wel zo handig.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2009, 23:08:47 »
Hoe zouden veganisten toch aan dat positieve imago van ze komen... ::)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #5 Gepost op: 10 december 2009, 23:40:57 »
 :angel:

Even serieus.. op zich lijkt me vragen om even te roepen als iemand bepaald eten gaat eten toch wel ok. Dan kan de persoon die daar moeite mee heeft voortijdig even een ommetje maken.
« Laatst bewerkt op: 10 december 2009, 23:43:43 door Draek »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #6 Gepost op: 11 december 2009, 00:04:34 »
Maar zo leren ze het natuurlijk nooit, de verstokte vleeseters. Mengen en laten zien dat vegetarisch voer ook bijzonder lekker kan zijn en helemaal niet geitenwollensokkerig. Laat ze eventueel mee-eten en proeven.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #7 Gepost op: 11 december 2009, 00:30:24 »
Ja, maar om altijd te vragen of iemand vlees gaat eten zodat ik weg kan, dan kom ik nooit meer aan werken toe.
Alleen bij gamba's moet ik weg, maar da's makkelijk want anders ligt mijn lunch naast de gamba's.

Laatst met vrienden uit eten vond ik het ook wel heel moeilijk dat iemand mosselen of iets anders uit schaal nam. ik kan het niet aanzien. Maar vond toch dat ik niet kon maken om te vragen of hij wat anders wilde bestellen. Zouden jullie dat wel doen?

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #8 Gepost op: 11 december 2009, 00:36:00 »
nee zou ik ook niet doen.

We moeten toch eigenlijk ook alleen maar medelijden met ze hebben, dat ze het licht van de almachtige vegagod nog niet gezien hebben  :angel:
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #9 Gepost op: 11 december 2009, 00:39:49 »
Awwhhhh niet dom, gewoon een beetje minder nadenkend ;)
Ik zou het ook niet doen hoor. Bij een vriendje wel, heb ex ook nog wel eens vriendelijk verzocht geen spareribs te bestellen. Hij baalde alleen dat hij er niet zelf aan gedacht had dat niet in mijn bijzijn te eten.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #10 Gepost op: 11 december 2009, 00:42:21 »
Ik moet zeggen dat ik de meur van vissen ook niet goed trek.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #11 Gepost op: 11 december 2009, 00:56:19 »
Tegenover mijn AH zit een slager, en die grillt iets overdag. Back in the days dat ik nog wel eens achter een kassa zat, heb ik echt gevraagd of ik asjeblieft niet recht tegenover die grill hoefde te zitten, omdat ik misselijk werd van de lucht.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #12 Gepost op: 11 december 2009, 01:06:13 »
Toen ik nog bij de appie werktte en sochtends om 7 uur kwam, om te bestellen werd ik al misselijk van de lucht die vrij kwam als ze de vleeswaren sneden  ::) maar gelukkig kon ik daar langs rennen.. dus snap wel dat mensen er niet blij mee zijn..

maar als mijn collega gewoon vlees op der brood heeft ruik ik dat niet hoor.. vraag me meteen af hoe dicht ze op elkaar zitten  ;) en hoe slecht er geventileerd wordt in dat hok  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #13 Gepost op: 11 december 2009, 01:17:02 »
Ik ruik het vaak wel, maar vind het vaak niet eens erg vies ruiken. Kan me nog goed herinneren vlees erg lekker te hebben gevonden ooit in een ver ver verleden.
bereid vlees is wel heel iets anders dan de lijkenlucht die je ruikt als je langs een slager loopt; kan me niet voorstellen dat mensen daar binnen zouden wíllen stappen. Voel me soms net een vampier.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #14 Gepost op: 11 december 2009, 01:29:18 »
Op mijn vorige werk hadden we allerhande leuke toko's in de buurt zitten. Dan gingen er nog wel eens mensen een broodje met één of andere stinkvis halen. Nou kan ik best heel kinderachtig zijn als ik wil, maar de mensen vragen met dit broodje niet in mijn buurt te komen was echt niet om flauw te doen; ik vond die lucht dus gewoon écht niet te harden. Dus ja, ik heb wel collega's gevraagd met broodjes vis uit mijn kamer te blijven (die een kamer was die we met z'n zessen deelden overigens... toen voelde ik me best wel tiranniek, maargoed, ik vond het broodje zelf dermate extreem stinken dat ik vond dat ik wel een veto erin kon gooien). Ik bakte ook af en toe (vegan) cakejes, dus ze hielden ondanks alles toch wel van me hoor. ;)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #15 Gepost op: 11 december 2009, 07:38:12 »
Ik zou mensen toch niet snel vragen ergens anders hun eten te eten geloof ik, puur alleen omdat ze vlees eten.
Wij eten allemaal onder het werken achter ons bureau, dus als ik steeds weg wil als iemand eet kom ik geloof ik ook zelden tot werken.

A. zat hier thuis laatst wel kip te kluiven, moet zeggen dat ik toen wel echt over mijn nek ging. Reageerde daar nooit zo heftig op, maar vond het nu toch wel heel erg goor  :-\
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #16 Gepost op: 11 december 2009, 11:31:29 »
Beste is als vleeseters aparte hokken krijgen waar ze vlees kunnen eten als ze dat willen e.d.

Ja, en mensen met van die vieze ongewassen rasta-haren, daar zouden ze eigenlijk aparte treinstellen voor in gebruik moeten nemen. En Somaliërs, die ruiken altijd zo apart, kunnen die niet gewoon helemaal uit het Openbaar Vervoer geweerd worden? Net als mensen die het niet zo nauw nemen met de persoonlijke hygiëne? Oh ja, mensen met teveel parfum op, die zouden eigenlijk helemaal niet meer buiten mogen komen, laat ze maar lekker in hun eigen huis een beetje gaan zitten stinken.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #17 Gepost op: 11 december 2009, 11:33:31 »
Na heel lang alleen zitten, krijg ik een collega op mijn werkkamer. Het wordt er eentje die niet meer tegen de luchtjes van de Pakistaanse buurman kan. Ben heel benieuwd wat hij van mij gaat vinden ;)
« Laatst bewerkt op: 11 december 2009, 11:37:42 door LL de Ling »

Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #18 Gepost op: 11 december 2009, 11:38:26 »
Oh ja, mensen met teveel parfum op, die zouden eigenlijk helemaal niet meer buiten mogen komen

Daar ben ik helemaal voorstander van! Ooit op een Waldlehrpfad in een Erholungsgebiet in de Eiffel kwam er een dame langswandelen, die zat echt zo zwaar onder de parfum dat de natuurlucht er vijf minuten later nog door werd overstemd. Wat zoekt zo'n vrouw daar dan eigenlijk, vraag je je af. Alle dieren blijven wijselijk kilometers uit de buurt en vogels vergeten van schrik te fluiten. Moet voor de betreffende vrouw toch ook een naargeestige ervaring zijn, zou je denken.
Verbazingwekkend, echt niet te begrijpen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #19 Gepost op: 11 december 2009, 11:39:08 »
Ben heel benieuwd wat hij van mij gaat vinden ;)

Vertel eens, wat voor experimentele luchtjes heb je op het programma staan? ;D
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner