Ik ben het met Eelco eens.
Mn schoonmoeder zei een tijdje geleden ook dat ze niet zo van vegetarisch eten hield, toen ze nog een stuk door mij gebakken groentetaart voor zichzelf afsneed
Ik krijg hier ook wel eens een beteuterd gezicht met de vraag: 'Zit er geen vlees bij?'
Ik zeg dan nee en vraag of het dan ineens vies is. Aangezien dat meestal dan ook niet het geval is, vind ik eigenlijk wel dat er dan niet gezeurd moet worden.
Voel je je ergens toch verplicht om iets vlezigs te serveren, neem dan iets wat eigenlijk niet te koken valt (en dus daarmee weinig eigen invloed en minder risico op mislukken). Het blik knakworsten is mss culinair niet zo hoogstaand, maar wel prefab.
Haal een schaal carpaccio (das toch koe?) uit de super, plastiekje er af en zo op een bord omkeren. Om een voorbeeld te geven. Volgens mij is dat erg luxe en best kerst-voer.
Hebben ze toch vlees gegeten die avond en is de rest gewoon gezellig vega.
Je kan natuurlijk ook een goede nepper uit de toko halen. Als je dan vragen krijgt, heel onschuldig kijken en zeggen dat er ook 'chicken' of 'duck' op de verpakking stond (er staat dan meestal ook 'mock' voor, maar soit
).