Vegatopia Forum

Kerst diner vega of niet?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline standaard

  • ***
  • 185
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #60 Gepost op: 18 december 2009, 14:54:50 »
Pas maar op, want straks komen ze op het lumineuze idee om het volgende recept voor je te bereiden:

http://www.receptenstad.nl/hoofdgerechten/vegetarisch_gevulde_kalkoen.html

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #61 Gepost op: 18 december 2009, 16:42:02 »
WTF ??? :o

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #62 Gepost op: 18 december 2009, 17:15:30 »
Kalkoen met vegetarische vulling bedoelen ze dus.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #63 Gepost op: 18 december 2009, 22:19:26 »
Ik kon het niet laten:

L.S.,

Ik zag uw recept: http://www.receptenstad.nl/hoofdgerechten/vegetarisch_gevulde_kalkoen.html

Voor een vegetariër is dit natuurlijk een belachelijk recept. Ten eerste is een kalkoen gemaakt van vlees, dus niet vegetarisch. En kippenbouillon is ook niet vegetarisch. Mogelijk kunt gewoon het woordje "vegetarisch" in dit recept weglaten?

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #64 Gepost op: 18 december 2009, 22:23:34 »
Als de kalkoen vegetarisch geweest was, had het 'Vegetarische gevulde kalkoen' moeten zijn.
« Laatst bewerkt op: 18 december 2009, 22:26:23 door Poek »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #65 Gepost op: 18 december 2009, 22:27:14 »
Hoe dan ook, het is gewoon een verneukeratieve naam.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #66 Gepost op: 19 december 2009, 00:09:49 »
De begrippen vegetarisch en groente zijn toch niet zo moeilijk uit elkaar te houden? Maar hoe het ook heet, ik zou niet de vulling uít een kalkoen eten, zij het vegetarische- of groentevulling.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #67 Gepost op: 19 december 2009, 00:11:10 »
Ik kon het niet laten:

L.S.,

Ik zag uw recept: http://www.receptenstad.nl/hoofdgerechten/vegetarisch_gevulde_kalkoen.html

Voor een vegetariër is dit natuurlijk een belachelijk recept. Ten eerste is een kalkoen gemaakt van vlees, dus niet vegetarisch. En kippenbouillon is ook niet vegetarisch. Mogelijk kunt gewoon het woordje "vegetarisch" in dit recept weglaten?



Oei, ik verwacht een wijsneuzig antwoord als, kalkoen is gevogelte geen vlees.


Offline standaard

  • ***
  • 185
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #68 Gepost op: 19 december 2009, 09:53:17 »
De begrippen vegetarisch en groente zijn toch niet zo moeilijk uit elkaar te houden? Maar hoe het ook heet, ik zou niet de vulling uít een kalkoen eten, zij het vegetarische- of groentevulling.

dan krijgt @rno ongeveer het volgende antwoord:


"Het leuke aan dit recept is dat het zowel geschikt is voor vleeseters als voor carnivoren die tijdens kerstmaaltijden anders moeilijk tot elkaar kunnen komen. De vleeseter richt zich op de buitenkant van de kalkoen en de vergetariërs kunnen genieten van de inhoud. De kippenbouillon kan overigens eventueel vervangen worden door tuinkruidenbouillon."



Gisteren was er trouwens weer een stukje op tv bij netwerk of 2vandaag (dat programma op ned.2 na het 20.00u journaal) over kerst en vlees eten. Je zag daar beelden van o.a. vastgeketende koeien, een stuk of wat kerels die een koe in bedwang hielden en doodschoten en een kerel met een afgezaagde koeienkop in z'n hand. De begeleidende tekst ging over "een eerlijk stukje vlees".  ??? 

Die vegetarische kalkoen is gewoon domheid, dat met die "eerlijke stukjes vlees" noem ik niet eens meer hypocrisie. Het ging verder over het milieu maar men zwijgt in alle talen over die beesten. Ik weet dus nooit of men doelbewust dat onderwerp omzeilt of dat men echt niet weet dat een dier ook maar een mens is en dat je die gewoon kunt verzorgen en aaien enzovoort.



Offline standaard

  • ***
  • 185
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #69 Gepost op: 19 december 2009, 09:57:17 »
of:


Omdat wij ons ervan bewust zijn dat kalkoen wegens de grote hoeveelheid dierlijke bestanddelen die dit gerecht van nature bevat, ongeschikt is voor vegetariërs, dacht wij dat het een aardig idee was een groot deel van deze bestanddelen uit de kalkoen te verwijderern en te vervangen door plantaardige voedingsstoffen. Als u groentenbouillon gebruikt, is het 100% vegetarisch en kunt u samen met uw carnariër-familieleden tijdens de kerst toch genieten van een stukje "eerlijke traditie". Hopelijk is uw vraag hiermee beantwoord.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #70 Gepost op: 19 december 2009, 12:23:13 »
 :D
We zullen het gaan horen. Verwacht zelf niet dat er veel gedachte achter heeft gezeten, heb dus weinig hoop op een antwoord.

Ik deel het kerstdiner iig met 5 bordjes met tournedos en 2 met kipfilet.
Voor mij wordt er een toscaanse carre gehaald. Vond mn mama er feestelijk uit zien.
Ik vind het allemaal wel best. Die carre hoeft van mij niet zo die eet ik al bijna wekelijks (want hij is wel heel lekker), maar het gaat me toch meer om het gezellig samen zijn.

Verder groentes uit de oven en aardappelkroketjes.
Er wordt voor makkelijk gekozen zodat men zelf ook lekker spelletjes kan spelen en samen kan zijn. Op zich logisch, maar zo leer ik natuurlijk nooit uitgebreid koken. ;)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #71 Gepost op: 19 december 2009, 12:54:59 »



"Het leuke aan dit recept is dat het zowel geschikt is voor vleeseters als voor carnivoren die tijdens kerstmaaltijden anders moeilijk tot elkaar kunnen komen. De vleeseter richt zich op de buitenkant van de kalkoen en de vergetariërs kunnen genieten van de inhoud. De kippenbouillon kan overigens eventueel vervangen worden door tuinkruidenbouillon."


 ;D
Een compleet nieuwe concept, a la Lady & de Vagebond!

Ik zapte over een Netwerk aankondiging heen, waarbij een koe net een buis door de kop kreeg, gezellie.... Er stonden wel 2 mensen voor, maar helemaal fijn is het toch niet. Op vrijdagavond mogen kindertjes later opblijven en die zien dat dan ook.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #72 Gepost op: 19 december 2009, 12:56:33 »


Ik zapte over een Netwerk aankondiging heen, waarbij een koe net een buis door de kop kreeg, gezellie.... Er stonden wel 2 mensen voor, maar helemaal fijn is het toch niet. Op vrijdagavond mogen kindertjes later opblijven en die zien dat dan ook.
Met een beetje geluk leidt dat tot meer vegetariers. Van mij mogen ze de waarheid zien.
Hypocriet, want zelf zou ik niet kijken.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #73 Gepost op: 19 december 2009, 12:58:58 »


Ik zapte over een Netwerk aankondiging heen, waarbij een koe net een buis door de kop kreeg, gezellie.... Er stonden wel 2 mensen voor, maar helemaal fijn is het toch niet. Op vrijdagavond mogen kindertjes later opblijven en die zien dat dan ook.
Met een beetje geluk leidt dat tot meer vegetariers. Van mij mogen ze de waarheid zien.
Hypocriet, want zelf zou ik niet kijken.


Kleine kindertjes moet je niet opzadelen met nare beelden, hoewel het ongetwijfeld voor enkele vegetariers zal zorgen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #74 Gepost op: 21 december 2009, 10:32:07 »
Ik benijd je.

+1

Even off-topic: +1 betekent niet: "hier nog een". +1 betekent: "ik ben het helemaal met de manier waarop jij dit gepost hebt eens en geef jou punten voor deze post". Dit is afkomstig van forums waar je punten kunt krijgen voor goede posts.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #75 Gepost op: 21 december 2009, 10:40:36 »
Ik benijd je.

+1

Even off-topic: +1 betekent niet: "hier nog een". +1 betekent: "ik ben het helemaal met de manier waarop jij dit gepost hebt eens en geef jou punten voor deze post". Dit is afkomstig van forums waar je punten kunt krijgen voor goede posts.

Aangezien bij !! ! goddelijke interventie mogelijk is, kan +1 misschien automatisch veranderen in ' hier nog een'? ;)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #76 Gepost op: 21 december 2009, 10:49:57 »
Zet er dan gewoon 'Kudos' bij Sam! Dan begrijpt iedereen het.

Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #77 Gepost op: 21 december 2009, 11:07:37 »
Ik benijd je.

+1

Even off-topic: +1 betekent niet: "hier nog een". +1 betekent: "ik ben het helemaal met de manier waarop jij dit gepost hebt eens en geef jou punten voor deze post". Dit is afkomstig van forums waar je punten kunt krijgen voor goede posts.

-1 
(Sorry, kon het niet laten :P)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline standaard

  • ***
  • 185
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #78 Gepost op: 25 december 2009, 10:59:57 »
Ik zapte over een Netwerk aankondiging heen, waarbij een koe net een buis door de kop kreeg, gezellie.... Er stonden wel 2 mensen voor, maar helemaal fijn is het toch niet. Op vrijdagavond mogen kindertjes later opblijven en die zien dat dan ook.
Met een beetje geluk leidt dat tot meer vegetariers. Van mij mogen ze de waarheid zien.
Hypocriet, want zelf zou ik niet kijken.

Ik kan er wel naar kijken. Wat dat betreft ben ik misschien wel hypercriet.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Kerst diner vega of niet?
« Reactie #79 Gepost op: 27 december 2009, 22:54:05 »
3e Kerstdag bij vega-vrienden
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!