Nacho's voor kerst? Moet kunnen, maar vind het wel ongezellig eten voor een officieel diner. Je kerstdiner met je handen eten vind ik niet echt feestelijk, ik zou het best sneu vinden als iemand met kerst bij mij aan tafel zou zitten met nacho's (hoe lekker ik ze ook vind!). Ik zou het best zielig vinden, in plaats van dat ik jaloers zou zijn. Ik vind het bijna net zo erg als de vegaworstjes in bladerdeeg en vegetarische bitterballen die Schanulleke suggereerde voor het kerstdiner
Ik zou de nacho's misschien wel doen als voorgerecht: salsa en guacamole in kleine glaasjes serveren, in plaats van nacho's uit een pak zelf van tortilla's reepjes snijden en die snel een beetje knapperig bakken in de over met de cheddar erover, zodat je er mee kunt dippen in de glaasjes. Gevulde cheddarpeper kan er best bij! Dan alles wat de anderen hebben namaken maar dan als iets heel lekkers: ipv aardappelpuree uit een pakje pommes duchesse uit de oven , in plaats van doperwtjes uit blik, kortgeroerbakte minigroenten zoals maisjes, haricots verts, kleine champignonnetjes etc. En in plaats van hun stuk vlees een trio van bladerdeeg-gerechten (klein quiche-je, bladerdeeg gevuld met notengehakt of brie (met cranberry compote), spinazie-feta flapje). Nog een mooie sla garnering erbij, en klaar. Dit is tamelijk traditioneel en zal vleeseters ipv afschrikken best interessant lijken.
Je bent er even voor bezig maar het kan allemaal van te voren klaargemaakt worden en is goed mee te nemen, alleen een oven nodig om het af te maken.
* Sam krijgt spontaan zin in kerst