Ik zit weer voor 2,5 week in Australie. De eerste week in Sydney, of liever gezegd in een voorstad van Sydney, Parramatta. Ik zal geen restaurant adressen doorgeven want je komt hier echt alleen als je moet werken
Ervaringen van de afgelopen week weer helemaal positief: grieks gegeten (perfecte hoofdschotel van allerlei kleine griekse hapjes, een soort tapas zeg maar), geserveerd op een apart bord voor de vegetarier, terwijl de rest een heel groot gezamenlijk plateau hadden. Ook gegeten in een Thais/Maleisisch restaurant, perfecte gebakken groentenoedels met veel groente en geen spoortje vissaus, ze vroegen zelfs of ik wel ei at of dat ze dat er uit moesten laten. Verder heeft het hotel (Pacific International) in het zeer beperkte roomservice menu van 5 gerechten ook 1 vegetarisch gerecht. Lunches zijn perfect: foccaccia, turks brood, gewone broodjes, allemaal in verschillende vegetarische varianten. Het enige nadeel is dat je altijd wel moet zeggen dat je er geen krootjes/bietjes op wilt want dat is een van de favoriete belegsoorten hier (en ik vind het smerig op mijn sandwich!)
Vanaf nu in Brisbane tot zondag. Grote aanrader op South Beach (het strand in het centrum van de stad):
The River Canteen. Ze hebben een apart vegetarisch menu en het eten is er ongelofelijk lekker, en ze hebben de beste desserts die ik ooit ergens gegeten heb. Je moet wel reserveren voor het diner want het is er altijd druk. Als je buiten wilt lunchen dan moet je ook even reserveren.
Vanmiddag gewoon in een shopping mall lunch gehaald: van de 12 soorten sushi zijn er 3 vegetarisch.
Ik ben zo happy met het eten hier. Vanmiddag nog even een supermarkt plunderen op zoek naar mijn favoriete vegetarische bacon