Welkom in A'dam!
Delicious Foods heet de winkel die Maartje bedoelt, geloof ik. Ook vlakbij de Noordermarkt zit Firma Label, vlak naast Fotogram. Die hebben ook van die speciale dingetjes en eigenlijk kom ik nergens de Corsini cantuccini (de chocolade
) goedkoper tegen.
Koekje bedoelt Unlimited Delicious, ook lekker. In het zelfde straatje heb je ook een uitgebreide toko, tea bar, Spaans winkeltje etc. Die hele straat is geinig.
Op de Ten Catemarkt heb je een groentestalletje met wat van de apartere Nederlandse vergeten groentes. De bakker aan het eind heeft lekker roomboterwitbrood. Het kaasstalletje aan de overkant is betaalbaar. Op de Kinkerstraat vind je de Volkskruidentuin. Jacob Hooy op de Kloveniersburgwal. Jan Pieter Heijestraat even verderop heeft een kookwinkeltje, een biowinkel en een groente Turk die wat aparte pastasoorten heeft. De Indo vlakbij heeft aubergine met pindasaus en nog ietsje verder zit je in de Bermuda triangle van Ethiopische restaurantjes.
Lekker brood scoor je ook bij het Vlaamsch Broodhuys (meerdere vestigingen) en bakkerijk Niemeijer (Nieuwedijk dacht ik).
Admiraal de Ruyterweg heeft een zijstraatje naar rechts voor Club 8. Daar vind je een Turkse toko die leuke producten heeft, bijvoorbeeld olijfolien die elders 2x zo duur zijn.
Op de Nieuwmarkt heb je ook op woensdag een biomarkt. Op zaterdag vind je er bijvoorbeeld dat lekkere frambozenstalletje, waarvan ik de naam even kwijt ben. Raspberry maxx oid?
In Oost heb je Genco en Lale Kasabi, de Dappermarkt (niet zo briljant als ik hoopte trouwens) en op de Weteringschans zit Deshima, macrobiotisch eethuisje+winkel.
Eigenlijk kan ik uren doorgaan zo haha. Het is makkelijker als je een product of een bepaalde wijk roept, want ik ben een wandelende culikaart volgens vrienden en collega's
.