Vegatopia Forum

Voorraadkast

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Voorraadkast
« Reactie #20 Gepost op: 08 januari 2010, 19:17:27 »
Staat daar nou aardappelpureepoeder?

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #21 Gepost op: 08 januari 2010, 20:49:47 »
Hahaha, ik heb ook instant-aardappelpuree staan. Wel biologisch, scheelt dat nog? :P

Ik ben helemaal op dreef met het leegeten van de voorraden en de vriezer. Want de vriezer moet nog schoongemaakt om vervolgens over een paar weken een voorraad moedermelk in te kunnen opslaan :-X :angel:

Wij aten vanavond een mix van (restjes) eiernoodels en Sobanoodels met verse roerbakgroenten en quorn sate.
Verder lag er in mijn vriezer nog een restje appeltaartdeeg en een lading verschillende soorten bessen.
Ik heb de bessen gemengd met wat suiker, vanille-extract en limoensap. Vervolgens in een ovenschaal gemikt en het deeg er in een dunne lap overheen gelegd. 50 min. op 200 graden en echt zoooooo lekker :kwijl: vooral met ongezoete slagroom.
Ook heb ik voor morgen maar direct een bak aspergesoep uit de vriezer gehaald. Dit maak ik nog even op smaak met wat room en uit de voorraadkast kan ik dan nog wat broodjes afbakken.
Volgende week eet ik nog een keer hele asperge's uit de diepvries. Maar daar wil ik even iets heel erg lekkers mee maken! Want hoe vaak kan dat nou, "verse" asperge's in januari?! :D

Ik krijg er echt een kik uit, alle voorraad opmaken! Zou het met nestdrang te maken hebben ;D
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline bart

• 2.585
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: 09 januari 2010, 14:01:55 »

De beste uitvinding sinds voorgesneden brood de koelkast het inmaken het vuur, wat mij betreft. Lekker? Nee, dat niet, maar wel geniaal. En als Johannes van Dam er wat over te zeiken heeft, mag hij voor mij aardappels komen schillen.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #23 Gepost op: 09 januari 2010, 16:03:41 »
Ik schil mijn aardappels gewoon niet. Veel makkelijker.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #24 Gepost op: 09 januari 2010, 19:26:21 »
Ik laat R. altijd de aardappels schillen.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #25 Gepost op: 09 januari 2010, 21:03:52 »

De beste uitvinding sinds voorgesneden brood de koelkast het inmaken het vuur, wat mij betreft. Lekker? Nee, dat niet, maar wel geniaal. En als Johannes van Dam er wat over te zeiken heeft, mag hij voor mij aardappels komen schillen.

Het is ook niet echt geweldig gezond, dus wat is het nut dan?

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #26 Gepost op: 09 januari 2010, 21:30:01 »
Ik denk dat J@n zou zeggen dat het dan in ieder geval voedzaam is.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #27 Gepost op: 10 januari 2010, 00:48:52 »
Echt? En toch puree van maken?
In Canada schillen ze de aardappelen ook niet, maar ik dacht dat het aan de Nlse kleigrond lag dat dat hier wel moest.
Aardappels klinken opeens een stuk leuker!

Ik ben ook wel fan van de pakjes puree, heb t ook altijd wel in huis.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #28 Gepost op: 10 januari 2010, 09:33:13 »
Echt? En toch puree van maken?
In Canada schillen ze de aardappelen ook niet, maar ik dacht dat het aan de Nlse kleigrond lag dat dat hier wel moest.
Aardappels klinken opeens een stuk leuker!

Ik ben ook wel fan van de pakjes puree, heb t ook altijd wel in huis.
Geen idee of het moet, ik doe het niet. En maak er puree van. Maar ik schrob ze wel schoon, dat dan weer wel.

Offline dorinka

• 741
« Reactie #29 Gepost op: 10 januari 2010, 12:37:04 »
Ik heb ook pakjes in huis, door de stampot proef ik het toch niet, en het is supersimpel. Hoogstaand is het niet, maar goed genoeg voor een snelle maaltijd. En het is erg lang houdbaar dus dan kan het ook lang blijven liggen.
Ik heb ook poedermelk in de kast staan. ik drink geen melk in de koffie, verloofde niet, en ik wil gasten die per ongeluk toch melk drinken wel iets voor kunnen zetten. Als ik weet dat bv mijn schoonouders komen zorg ik wel dat er (koffie) emlk in huis is, maar als ze weggaan mogen zij dat meenemen, anders verzuurt het toch maar.
Oploskoffie heb ik ook voor mijn schoonouders, gewone koffie vinden ze niet lekker. En en keer gekocht blijft het lekker staan.
ik heb ook altijd chocola, eieren, meel, maizena, pasta en citroensap in huis, verder hangt het erg van mijn buien af wat ik koop en wat ik gebruik.
Zo.

Offline standaard

• 185
« Reactie #30 Gepost op: 10 januari 2010, 19:31:01 »
Ik heb heel veel van die plastic bakjes met kruiden uit de turkse supermarkt. Verder heb ik Bowmore Islay single malt .

Valhalla

« Reactie #31 Gepost op: 12 januari 2010, 23:45:06 »
Ik heb heel veel van die plastic bakjes met kruiden uit de turkse supermarkt. Verder heb ik Bowmore Islay single malt .

Whisky voorraadje kan nooit kwaad! Zeker niet de betere single malts :D

Wat een voorraden. Hier hebben we het volgende meestal wel liggen:

Bier
Wijn
Whisky
Aardappels
Koffie
Blik tomaten
Tzazikinootjes van de Lidl voor mijn man
Crackers
Iets van pasta / pindakaas
Kruiden, exotisch en 'gewoon'
Pasta
Rijst
Suiker
Meel
Dat was het wel zo'n beetje...

Verder koop ik gewoon wat we nodig (menen te) hebben die week..

Offline Dame Noire

• 326
« Reactie #32 Gepost op: 13 januari 2010, 09:29:34 »
Zelfs als student slaag ik erin voorraden van hongerwinter-achtige proporties aan te leggen... ik heb er een hele lade in mijn kamer voor gereserveerd, evenals een kastje in de keuken ;)

-thee (groene, zwarte, rooibos, andere kruiden-)
-bloem
-suiker
-olijfolie
-rijst
-pasta
-sojamelk
-havermout
-chocolade
-diverse kruiden (meestal in ieder geval kaneel, kerrie, gember, knoflook, koriander, komijn, paprikapoeder en oregano)
-rozijnen
-sojasaus

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #33 Gepost op: 13 maart 2012, 13:17:51 »
Zo hier is ook al een tijdje niet meer gepost. Van de week moesten we constateren dat meneer Basts keukenkastjes te klein zijn. Ondanks dat hij hier al jaren woont, was het hem nog niet opgevallen tot ik ten tonele verscheen (met boodschappentas) ::)

In een andere draad kwam een chipotletabascasaus ter sprake, die ik graag achter de hand houd. De groene tabascosaus staat er naast. In mijn onderkomen heerst er enige verbazing over de verzameling sojasauzen en chili-olie. Naast een ketjap (medja, uit zo'n witte mini-jerrycan), Japanse, Thaise en zo'n tarwevrije van de natuurwinkel. Van de chili-olie vind ik zo'n kleine Chinese sesamolie met chili lekker om voor het opeten een paar druppels rond te strooien. Een huisgenote is inmiddels grootverbruiker van de Panthai chili-olie, waar naast pepertjes ook knoflook en andere dingetjes mee zijn gebakken.
Verder is mijn zilveruitjesfetish weer opgelaaid (op brood met komijnkaas, madame Jeanetpepersaus, komkommerplakjes en half doorgesneden zilveruitjes :D) en mis ik mijn voorheen ruime rijstcollectie. Ik kocht Pakistaanse, Iraanse of Indiase basmatirijst groot in, maar daarnaast ook pandan/jasmijn rijst, sushirijst, van die Turkse rondkorrelrijst.

Wat zijn producten waar je meer soorten van in huis hebt? Of ben je eerder serieel monogaam? En zijn er nog nieuwe ontdekkingen waar je echt niet zonder kan?
Sin chile, no tiene chiste!

« Reactie #34 Gepost op: 13 maart 2012, 13:57:53 »
Wat zijn producten waar je meer soorten van in huis hebt?

Mosterd. Maar dat is meer omdat ik maar geen echt lekkere kan vinden hier, en er diverse liggen te wachten tot het tijdelijke met goed fatsoen voor het eeuwige ingewisseld kan worden. Helaas duurt dat tijdelijke al vrijwel eeuwig bij mosterd.

Een Duits potje van de Aldi voldoet nog het best. Maar ik zou graag gewoon echte Franse mosterd (van Luycks ofzo) in de supermarkten zien hier.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #35 Gepost op: 13 maart 2012, 14:30:08 »
Ik heb ook meerdere varianten van sommige dingen. Ik ben gaan tellen... :-X Echt wel overdreven eigenlijk wat ik in huis heb... Wie heeft er nu 7 soorten azijn nodig?! Ik snap ook eigenlijk niet helemaal hoe ik daaraan kom, want zo vaak koop ik het niet. :-\ (En met de gewone maak ik vooral schoon)
4 soorten bloem en ook nog zelfrijzend bakmeel. 3 pakken noodles, alle drie verschillend (maar meestal heb ik maar 1 pak in huis en dan wissel ik met welke ik koop). Aan pasta heb ik orzo en volkoren pasta in 2 verschillende vormen. Rijst dan weer alleen zilvervlies, maar ik heb ook nog quinoa en bulghur en havermout en polenta staan wat graanspul betreft...
Peulvruchten: 3 soorten gedroogde bonen, 2 soorten gedroogde linzen en ook nog pinda's en cashewnoten. Noten: 2 varianten, dat is in vergelijking dan wel weer bescheiden.
Peper: 4 soorten gedroogd en dan ook nog in de koelkast harissa, jalapeno's (bijna op!) en sambal en 1 chilipeper ;).
5 soorten suiker, en die gebruik ik alleen om mee te bakken eigenlijk, of wanneer bezoek suiker in de thee of zo heeft. 4 soorten gedroogd fruit. En ik weet niet of ik durf te tellen hoeveel soorten thee ik heb.

Ik hoef voorlopig enkel groenten in huis te halen!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #36 Gepost op: 13 maart 2012, 15:21:29 »
Mosterd heb ik ook verschillende van staan. Lamsorenmosterd, Dyon, grove mosterd, o.a.

7 soorten azijn zie ik nog wel gebeuren hier hoor. Genoeg mee te doen..

Pepercollectie is hier ietwat extreem (zowel gedroogd, als ingemaakt en in sausvorm) en wat de thee betreft gaat het toch wel over de 50 soorten. Ik spaar ze een beetje en met andere theegekken delen we verpakking nog weleens onderling (bijvoorbeeld na een strooptoch in een Duitse supermarkt. Op mijn werk ben ik overduidelijk de theemuts, maar het is aanstekelijk. Zeker een kwart van de collega's heeft inmiddels zelf meerdere soorten thee staan. Ook daar wisselen we nog weleens wat uit (al zijn hun Pickwick en Liptondingen me eigenlijk een beetje te min ::)) Heb zelfs meerdere theesoorten met chili ::)

Oh en chocolade! Daar is ook altijd iets van op voorraad. Van Lindt en Green&Blacks tot allerhande repen om uit te proberen. Ja, ook meerdere met chili...
Sin chile, no tiene chiste!

« Reactie #37 Gepost op: 13 maart 2012, 15:24:08 »
Chocola? Op voorraad ???
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #38 Gepost op: 13 maart 2012, 15:56:03 »
Ja, om zo'n 2,5 kilozak nou in één keer leeg te eten gaat zelfs mij wat ver...
This is between me and the vegetable!

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #39 Gepost op: 13 maart 2012, 16:10:51 »
Ik hoef voorlopig enkel groenten in huis te halen!

En fruit natuurlijk. ;D

7 soorten azijn zie ik nog wel gebeuren hier hoor. Genoeg mee te doen..

Ja, ik gebruik ze wel, maar niet zo vaak, ik pak er al gauw een citroen bij.

Pepercollectie is hier ietwat extreem (zowel gedroogd, als ingemaakt en in sausvorm) en wat de thee betreft gaat het toch wel over de 50 soorten. Ik spaar ze een beetje en met andere theegekken delen we verpakking nog weleens onderling (bijvoorbeeld na een strooptoch in een Duitse supermarkt. Op mijn werk ben ik overduidelijk de theemuts, maar het is aanstekelijk. Zeker een kwart van de collega's heeft inmiddels zelf meerdere soorten thee staan. Ook daar wisselen we nog weleens wat uit (al zijn hun Pickwick en Liptondingen me eigenlijk een beetje te min ::)) Heb zelfs meerdere theesoorten met chili ::)

O ja! Ik heb ook nog chili-bean sauce staan, ook bijna op. Moet ik toch m'n voorraad peper weer aanvullen. ;)
Ik heb op werk ook een voorraad thee aangelegd, wel een bescheiden voorraad, maar toch. Maar anderen mogen daar ook van gebruiken als ze willen, al willen ze dat niet zo vaak, want 'vreemd'. Maar ik heb daar geen heel boeiende thee staan.
Ik werd nu toch nieuwsgierig naar hoeveel ik nu eigenlijk in huis heb aan thee, ik kwam uit op 30 soorten, waaronder 5 vieze/saaie uit een gekregen theepakket (hihi, snobbig hè). Maar ik vind het toch eigenlijk wel heel veel, dus voorlopig moet ik eerst maar 's 't een en ander opmaken ::)

Ik droomde laatst over thee! Ik was stad en land aan het affietsen op zoek naar thee, want die was op en nergens te vinden. Uiteindelijk vond ik in een heel klein winkeltje een klein blikje zwarte thee. Ik was er blij mee, ondanks dat ik niet van zwarte thee houd. Eenmaal thuis had ik er maar rozenblaadjes uit de voorraadkast erbij ingedaan en takken van een of andere plant gesneden, om er nog wat van te maken. ;D

Green&Blacks

Die is enorm lekker ja!