Vegatopia Forum

Broodje smeren voor je werk

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #120 Gepost op: 30 januari 2011, 20:54:00 »


Ik heb ooit een lunchtrommeltje gevonden dat na opening heel fijn groen poeder bevatte.
Ik wist op de een of andere manier nog dat dat ooit een broodje pindakaas was, dat ik voor de zomervakantie was vergeten weg te gooien en af te wassen.

Oeh ja, hier ook groen poeder na de zomdervakantie! Ik at sowieso nooit boterhammen in de pauze, ik ging liever naar het pompstation voor een ijsje of snoep.

Misschien ben ik éigenlijk wel vega geworden door die ene keer dat ik na een aantal dagen/weken mijn broodtrommel opende en daarin een broodje aantrof met iets dat ooit ham/leverkaas/iets anders dat na een aantal dagen/weken in een ongekoelde broodtrommel echt heel erg ranzig wordt. :pukey: Ik heb die broodtrommel noit meer willen gebruiken. Te jammer, want het was een prachtige, in lila en mintgroen en met twee vogels erop...  :P

Anyway, ik kwam in deze draad terecht op zoek naar ervaringen met bentoboxachtigen. Zijn er hier mensen die bakjeslunches maken met allerlei leuke flups erin à la het Vegan lunchbox weblog? En is zoiets een hopeloze missie voor een, hoe zal ik het zeggen, wat minder matineus type?

Ik hoopte eigenlijk ergens een leuke bentobox te vinden, want ben weer met allemaal ideetjes bezig en binnenkort krijg ik veel dagdiensten.
Maar kan de doosjes zelf nergens vinden.
Iemand anders misschien een idee waar je hele kleine afsluitbare doosjes kan kopen voor in een bestaande lunchbox? (voor sauzjes of kleine stukjes fruit bijvoorbeeld).

Lelle, ben jij nu inderdaad over op leuke, crea, gezonde, afwisselende [insert hier nog enkele louter positieve adjectieven naar keus] lunches zoals je van plan was? Of is zoiets vooral een leuk plan dat je dan drie keer uitvoert alvorens weer terug te vallen in je oude patroon?
(In mijn geval is dat bammetjes smeren; niet per se ongezond of niet lekker, maar het lijkt me geen verkeerd plan als ik eens wat minder brood zou gaan eten en wat meer fruit/groente.)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #121 Gepost op: 30 januari 2011, 22:00:05 »
Nou ik heb een periode gehad met heel veel dagdiensten en toen was ik best crea, ik had een excel bestandje met allerlei lunch ideetjes en nam dat steeds mee. Beviel prima. Maar inmiddels ben ik weer volop in de wisseldiensten en is het weer volledig weggezakt. Helaas.

Maar ik ga het wel weer oppakken al vraag ik me af of ik t excelletje nog heb.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #122 Gepost op: 01 februari 2011, 15:21:21 »
@Calimero
Als je het een beetje voorbereid, kan het best makkelijk volgens mij. Eentje bentoblog gaf aan dat hartige muffins en tofuzakjes bijvoorbeeld ook makkelijk in te vriezen zijn. Dat heb je ook met pannekoekjes e.d. lijkt me.

@Lelle
Heb je nog ergens een makkelijke bentobox gevonden?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #123 Gepost op: 01 februari 2011, 15:29:22 »
Zo ja dan wil ik graag een tip, maar wel in een echte winkel en niet op inet  :-[
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #124 Gepost op: 01 februari 2011, 15:53:10 »
+1
Die van mij is niet zo handig en letterlijk meer een showmodel...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #125 Gepost op: 01 februari 2011, 19:36:10 »
@Calimero
Als je het een beetje voorbereid, kan het best makkelijk volgens mij. Eentje bentoblog gaf aan dat hartige muffins en tofuzakjes bijvoorbeeld ook makkelijk in te vriezen zijn. Dat heb je ook met pannekoekjes e.d. lijkt me.

Ja, ik had dus heel fijn al eergister extra veel pastasalade gemaakt zodat ik gisteren ook een bakje kon meenemen naar m'n werk. Maar ik heb alleen grote lompe dozen en niet van die ieniemienie, dus had ik nu een doosje salade en een doosje fruit. Vandaag had ik alleen maar tijd voor brood smeren eigenlijk.
Ik heb wel toevalligerwijs net bananen-chocomuffins gebakken en verwacht dat ook zoete muffins zich laten meenemen naar het werk... ;) Tofuzakjes weet ik niet, wasdah?, nooit gehad. Nadeel van mijn werk: geen mogelijkheid iets te verwarmen (zelfs geen magnetron), dus ik wil alleen voer mee dat op kamertemperatuur lekker is (ik houd zelf niet van eten op koelkasttemperatuur).

Ik vind het doosjes-in-een doosje-idee wel handig (lijken, althans). als ik nu eens wat meeneem in een doosje, loop ik altijd met plastic tasjes te frutten omdat ik bang ben dat het gaat lekken in m'n tas. Een doos vind ik dan wat stijlvoller. Aan de andere kant wel ook groot en nog lomper, qua 'past dat eigenlijk nog wel in mijn tas erbij?'.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #126 Gepost op: 02 februari 2011, 08:52:37 »
Bentobox niet, maar Action had een tijd geleden wel iets handigs.
Hema heeft iets dat er leuk uit ziet (drie etages met vrolijke kleurtjes, kan het nu online niet vinden) maar dat mij te groot en lomp lijkt om mee te zeulen.


Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #127 Gepost op: 02 februari 2011, 09:03:01 »
ik zal nog eens een rondje doen door de stad, toch een nieuwe niet-lekke-thermos-beker nodig.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Gerda

  • *
  • 4
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #128 Gepost op: 24 april 2011, 21:24:04 »
De boxjes met lepel heb ik ook wel bij de euroshopper en dergelijke winkels gezien. Misschien hebben ze ze daar nog?
Meld je aan als bloeddonor. Bel gratis 0800 - BLOEDBANK of kijk op http://www.sanquin.nl

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #129 Gepost op: 29 april 2011, 17:11:08 »
Omdat ik nog steeds geen leuke/handige/mooie/geweldige bentobox heb zat ik net nog eens een rondje te doen:

dankzij leuke lunch vond ik deze:
 
hier hebben ze leuke voor je kleine nichtje/zusje/buurmeisje, maar weer in t buitenland :( en deze voor leuke snacks (voor eten te klein vrees ik)

Daarnaast zag ik deze nederlandse winkel, maar maar 1 soort

deze van go green, vond ik er ook tof uitzien (zitten leuke hoesjes bij) alleen wat groot, en natuurlijk niet in Nederland verkrijgbaar  :(

Een hippe strakke versie en zo ziet die er leeg uit!


En toen ineeeeens Jeeeee....:

deze van laptoplunches en deze van lunchbots vond ik ook niet onaardig (maar maar 2 vakjes) maar bij greenjump hebben ze sowieso hebben ze nog meer leuks!
« Laatst bewerkt op: 29 april 2011, 17:34:38 door lieve lijn »
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #130 Gepost op: 29 april 2011, 19:41:22 »
En welke gaat het nou worden?

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #131 Gepost op: 10 mei 2011, 18:11:16 »
Nou de zoektocht was nog niet over... Uiteindelijk ben ik gestrand op de site van casbento

hoewel ik graag iets in mijn klauwtjes hou gaat et hem niet worden vrees is...Weet nu wel graag wat ik wil.. Maar er is er dus nog steeds geen (30 euro voor lunchbox betalen vind ik een beetje veel) Maar als ik wat koop show ik t graag (incluis inhoud)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #132 Gepost op: 13 mei 2011, 14:22:34 »
Tofuzakjes weet ik niet, wasdah?, nooit gehad. Nadeel van mijn werk: geen mogelijkheid iets te verwarmen (zelfs geen magnetron), dus ik wil alleen voer mee dat op kamertemperatuur lekker is (ik houd zelf niet van eten op koelkasttemperatuur).

Bij de toko kun je tofuvellen of -zakjes halen om te vullen met bijvoorbeeld rijst. Dat noemen ze inari.

Heb je wel zo'n tosti ijzer of een waterkoker?

De ANWB scheen ook een soort bentoachtigs iets te hebben, maar ik vond het er niet zo gezellig uit zien...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #133 Gepost op: 19 mei 2011, 17:28:55 »
Wie helemaal de blits wil maken op zijn/haar werk, zou eens een vegaversie kunnen meenemen van deze Angry Birds Bagel ;):

http://www.trendhunter.com/trends/angry-bird-bagels#!/photos/112168/1

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #134 Gepost op: 21 mei 2011, 11:13:51 »
Die is leuk hehe, al vind ik bagels eerlijk gezegd maar niets.

Op die website kwam ik dit ook nog tegen: Candwich... Ik moet er niet aan denken...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #135 Gepost op: 21 mei 2011, 11:54:11 »
Brrrr...

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.567
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #136 Gepost op: 22 mei 2011, 00:50:28 »
Doet me denken aan een fenomeen uit Stephen Fry's The Liar: Toast by Post  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #137 Gepost op: 29 mei 2011, 10:15:29 »
Mijn kindjes krijgen natuurlijk brood e.d. mee naar school (doorlopend rooster), en wij doen het of in broodtrommels of in diepvriesbakjes. Diepvriesbakjes kun je in setjes kopen, lekken niet en passen IN elkaar bij naar huis gaan. Als je salade meeneemt en een dressing apart wil meenemen kun je bijvoorbeeld kijken naar die kleine plastic potjes voor kruiden die in die 'geweldige' picknickmanden zitten die ooit een hit waren als kerstpakket of (tip van een mama, gebruikte ik om borstvoeding in te vriezen) als ze er nog zijn: doosjes van fotorolletjes (vast wel te krijgen bij een fotovakhandel), die lekken ook bijna niet. Ikzelf vind 1 broodtrommel met meerdere vakjes niet zo handig omdat je dan soms de hele broodtrommel moet omkeren om er iets uit te krijgen.
En als je houdt van een kinderlijk decor: er zijn van die broodtrommels met een los bakje erin.

Mijn kinderen krijgen trouwens meestal gewoon brood mee, soms met krentenbol of eierkoek oid. Maar vooral de oudste houdt nog al van experimenteren, dus die krijgt ook regelmatig sla of lofsla van de dag daarvoor mee. En als papa een pak zalm heeft opengetrokken krijgt ze wel eens een weekje zalm met kruidenboter mee. Broodjes gezond hebben we ook al gehad. En dan te bedenken dat de juf heeft gezegd dat een krentenbol met kaas te luxe is  ::). Wij zijn dus op zoek naar nog luxere lunchpakketten  ;D.
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2011, 10:22:46 door Hausfrau »
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #138 Gepost op: 29 mei 2011, 10:19:27 »
In de zomer neem ik ook nog weleens een nectarine, maar toen ik dat vorig jaar zo'n 2 maanden minstens eens per week deed begon ik er steeds meer last van te krijgen... ik ben een beetje allergisch. Misschien ga ik deze zomer voor de perzikken ofzo, en als ik er dan last van krijg switch ik weer terug naar nectarines.
perziken en nectarines lijken wel heel veel op elkaar.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #139 Gepost op: 29 mei 2011, 14:10:12 »
En dan te bedenken dat de juf heeft gezegd dat een krentenbol met kaas te luxe is  ::). Wij zijn dus op zoek naar nog luxere lunchpakketten  ;D.

Amaai, heeft die juf de 2e Wereldoorlog nog meegemaakt ofzo? Laat haar maar eens schrikken met sushi of zo'n geweldige broodtrommel met lekkernijen van Leuke Lunch: http://www.vegatopia.com/vega/koken/achtergronden/11479-leuke-lunch-soep-mee